
Poskytovatel celních služeb, společnost Gerlach, zvýšil v meziročním srovnání své tržby o 6,6 %. Za loňský rok poskytl více než pěti tisícům svých klientů celní služby související zejména s dovozem, vývozem nebo tranzitem zásilek. V počtu jejich odbavení v roce 2016 si společnost také držela růstový trend, když jich odbavila více než půl milionu, oproti předcházejícímu roku o 6,4 % více.
Podle vedení společnosti je výsledek odrazem hned několika faktorů. Vedle výrazné poptávky ze zahraničí a silným tuzemským exportem, který byl podporován intervencemi ČNB proti posilování české měny, bylo pro firmu klíčové i zkvalitňování svých služeb zejména s ohledem na elektronizaci celního řízení.
„Investovali jsme do vývoje unikátních řešení, zvyšování klientského komfortu prostřednictvím webového portálu a také do dalšího vzdělávání našich odborníků na celní problematiku,“ uvedl Luděk Procházka, generální ředitel společnosti Gerlach s tím, že díky tomu firma dokázala odbavit rekordních 517.477 zásilek o celkové hodnotě téměř 45 miliard korun. „V plánu máme také nadále rozšiřovat i počet našich tuzemských kanceláří, kterých je v současnosti 18,“ doplnil Luděk Procházka. Nejnověji Gerlach otevřel svoji kancelář ve Zdibech u Prahy. Vyhověl tak potřebám svých zákazníků mít provozovnu s dostatkem parkovacích ploch pro kamiony i na dálnici D8 a zároveň v dobré dostupnosti přístavu Mělník.
S více než 70 pobočkami a 500 celními experty ve 12 zemích je Gerlach důležitým hráčem v oblasti celních služeb také na evropském trhu.