logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Firmy posilují monitoring dodavatelského řetězce, potvrzuje průzkum Téměř polovina výrobních...
  • Na cestě k „zelenějším krabicím“ Před logistickým odvětvím stojí úkol, jehož komplexitě,...
  • Dachser kupuje australského poskytovatele leteckých a námořních přeprav Logistický provider...
  • Gebrüder Weiss bilancuje: obrat loni vzrostl o téměř pětinu Mezinárodní logistická společnost...

DB Schenker hlásí nárůst nákladní železniční přepravy

11. července 2017
Doprava 0
1662
DB Schenker hlásí nárůst nákladní železniční přepravy

Společnost DB Schenker zaznamenává rapidní růst nákladní dopravy na železnici. Ta se stává stejně flexibilní jako přeprava silniční. Například vlaky z Číny dovážejí především díly pro automobilový průmysl a zboží s krátkým termínem dodání. Se 4200 železničními vlečkami, které společnost provozuje po celé Evropě, se síť DB Schenker řadí mezi nejrozvinutější na světě.

Za nárůstem železniční přepravy stojí především automobilový průmysl, který doposud pro své zásilky využíval hlavně námořní přepravu na Euroasijských trasách a silniční přepravu v Evropě.  Díky efektivnějším přepravním procesům a nárůstu počtu terminálů pro překládku kontejnerů začíná železniční přeprava konkurovat flexibilní silniční přepravě.

K trendu růstu zájmu o železniční přepravy přispělo i zavedení sběrných kontejnerů na trase z a do Číny. Pokud dříve zákazník potřeboval z Číny převést náklad o rozměrech jedné palety, musel volit námořní přepravu, dnes je možné zásilku poslat v čase o polovinu kratším po kolejích v režimu door-door. Objem železniční přepravy roste nejen díky přepravám dílů pro automotive zákazníky, ale také díky přepravě elektroniky, strojním dílům a zařízením, prakticky jakémukoli zboží, u kterého hraje roli doba přepravy. „Z Číny ve vagonech často putuje citlivé zboží, na železnici jsou totiž otřesy mnohem menší v porovnání s námořní přepravou, otřesy v kontejnerech jsme schopni sledovat pomocí čidel v rámci námi vyvinutého zařízení SmartBox,“ vyzdvihuje další přednost železniční přepravy manažer železničních přeprav Ondřej Jašek.

Největší železniční vozový park v Evropě

Železniční flotila DB Schenker čítá v Evropě přibližně 114.000 nákladních vozů a 3400 lokomotiv. Na bezproblémovém chodu celé sítě každý den intenzivně pracuje 34.000 zaměstnanců po celé Evropě. DB Schenker je také součástí aliance XRail, v rámci které spolupracuje s dalšími sedmi společnostmi a spojuje obchodní a průmyslová centra ve Skandinávii, Německu, Švýcarsku, Belgii a Rakousku. Komplexní nákladní přepravu na trase ze Skandinávie do Itálie zajišťuje v rámci joint venture s DB Schenker Rail Scandinavia a Italian NordCargo. Ve směru z východu na západ potom funguje spolupráce mezi DB Schenker Rail UK, francouzskou ECR a DB Schenker Rail Polska.

Jedním ze stěžejních projektů železničních spojení pro Českou republiku ve vazbě na přepravy kontejnerů z Asie je spojení mezi řeckým přístavem Pireus a Pardubicemi. Na této alternativní trase mezi Asií a Evropou opravuje společnost DB Schenker až šest vlakových souprav týdně. Kontejnery jsou v přístavu Pireus přeloženy na vagóny, takže nemusí na lodi obeplouvat pobřeží Evropy až do Hamburku a výsledná cesta se tak zkrátí o sedm dní.

Nejen rychlá, ale i zelená

Obecně vzato je železniční přeprava nejekonomičtější na delší vzdálenosti a pro větší množství přepravovaného zboží, proto je nejvhodnější pro eurasijskou přepravu, kde dokáže cestu v porovnání s námořní přepravou zkrátit až o tři týdny. Zároveň je však nesrovnatelně levnější než doprava letecká.

„Ekologicky udržitelná logistika může zároveň přispět k šetření nákladů, například v železniční přepravě lze oproti kamionové přepravě ušetřit v závislosti na okolnostech až 15 % nákladů,“ prozrazuje Tomáš Holomoucký, ředitel DB Schenker.

Železniční přeprava dokáže být efektivnější a ekologičtější i na území České republiky. DB Schenker například zajišťuje společnosti ESAB železniční přepravu z výroby ve Vamberku do distribučního centra v Pardubicích. Náklad, který by jinak zaplnil denně dvacet kamionů, tak obstará jedna vlaková souprava o osmi až devíti železničních vozech, čímž se ušetří až 140 tun CO2 v ovzduší ročně.

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Logistika v praxi 2023

Logistika v praxi 2023 BITO skladovací technika vždy přináší svým zákazníkům komplexní logistická řešení na míru. Díky našim bohatým zkušenostem dokážeme najít správnou aplikaci pro každé průmyslové odvětví. Našim zákazníkům dodáváme kromě skladového vybavení také část našeho já, know-how našich zaměstnanců, sdílení referencí našich zákazníků, zkrátka něco, co si můžete ověřit v praxi. Pomocí série konferencí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park Bývalý brněnský areál Zetoru je znamenitým příkladem toho, proč je důležité revitalizovat staré průmyslové areály – a jak to dělat dobře. Na příběh slavného území navazuje developer CTP, který navrací lokalitě její využitelnost v podobě udržitelného městského průmyslově-obchodního parku. V novém CTParku Brno Líšeň najdou […]

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou Mezinárodní poptávku táhnou zelené technologie související s úsporou energií Doby, kdy Česká republika byla orientovaná na skladiště a montovny, se začínají pomalu, ale jistě měnit. Jen v poslední době se staví celá řada závodů, které souvisí s proměnou energetiky a dopravy. Automobilový průmysl se začíná posouvat směrem […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required