Za rok 2016 odbavila Zásilkovna více než 3,8 milionu zásilek. Největší nápor přitom její zaměstnanci zažili v prosinci, kdy jim během jediného měsíce prošlo pod rukama 750.000 balíčků. Vzhledem k povánočním slevám nápor zásilek trvá i v lednu.
Pohled do statistik Zásilkovny doplňuje zakladatelka společnosti Simona Kijonková. „V prosinci jsme kromě rekordního množství zásilek zaznamenali i vůbec nejvytíženější časy našich výdejních míst. Konkrétně 21. prosince mezi 15:00 a 16:00 jsme vydali 7981 zásilek. Přestože tato čísla znamenají opravdový nápor, dokázali jsme doručovat včas a dodání zásilek nezpožďovat,” říká Kijonková.
Muži vyzvedávají zásilky dříve, začali také více využívat výdejní místa
Pokud porovnáme rok 2016 s rokem předchozím, stoupla během něj průměrná výše dobírky u jednotlivých zásilek. Zatímco v roce 2015 zaplatili zákazníci za online objednávku s dobírkou průměrně 849 korun, v roce 2016 se cena vyšplhala na 914 korun. Uplynulý rok přinesl i vyrovnanější poměr toho, kdo si pro zásilky přichází na výdejní místa – ve 48 % si balíčky vyzvedávali muži, v 52 % ženy.
Ze statistik také vyplývá, že ženy stále nakupují online skoro dvakrát více než muži. Přes 65 % žen volí jednoduchý nákup z pohodlí domova nebo kanceláře, u mužů si stejný komfort zatím dopřává jen 34,5 %. Přesto, že muži nakupují online méně, vyzvedávají si zásilky dříve. Celých 43 % z nich si zásilku vyzvedne hned první den, kdy je připravena (v roce 2015 to bylo 40 %). U žen je to pouze 35 % (oproti 33 % v roce 2015).
„Spolu s narůstajícím počtem zásilek a větší touhou zákazníků vyzvedávat si své zboží co nejdříve se navyšují i vzdálenosti, které najedou kurýři Zásilkovny. Za celý rok 2016 to bylo 4,2 milionu kilometrů, což je jako pětkrát na Měsíc a zpátky,“ dodává Simona Kijonková.
Zásilkovna v roce 2016
Síť výdejních míst Zásilkovna, založená jako start-up v roce 2010, se neustále rozrůstá. Během roku 2016 otevřela 430 nových poboček, celkově jich tak má 920, z toho přes 700 v Česku. V loňském roce společnost dosáhla jednoho ze svých dlouhodobých cílů, kterým bylo otevření pobočky v každém městě v ČR nad 7000 obyvatel. Celkový obrat Zásilkovny v roce 2016 atakoval hranici 200 milionů korun.