Ministerstvo dopravy na svátek Tří králů představilo priority pro letošní rok. Zařadilo mezi ně výstavbu nových úseků dálnic a silnic I. třídy i modernizaci dálnice D1, přípravu dalších dopravních staveb, rekonstrukci zanedbaných nádražních budov, efektivní čerpání evropských fondů pro oblast dopravy a pokračování kampaní zaměřených na bezpečnost silničního provozu.
Kupodivu v uvedených bodech absentuje například jakákoli zmínka o elektronickém mýtu. Přitom na bilanční schůzce premiéra Sobotky s ministrem dopravy Ťokem před necelými dvěma měsíci byla tato záležitost, tj. že „v první polovině roku 2017 musí být vypsáno nové otevřené technologicky neutrální výběrové řízení na provozovatele mýtného systému“, uvedena dokonce jako priorita číslo 1. Že by najednou dané téma ztratilo z pohledu ministerstva a jeho šéfa svůj klíčový význam, nebo jde spíš o truc vůči premiérovi, který výsledky působení Dana Ťoka v čele resortu opakovaně kritizuje?
Buď jak buď, ministr Ťok je ve funkci více než dva roky, což lze vzhledem k „rychlé úmrtnosti“ na tomto postu hodnotit jako úspěch. Připomeňme, že v historii samostatné České republiky se od roku 1993 vystřídalo již 17 ministrů dopravy a alespoň dva roky „přežilo“ jen pět z nich. To však nemusí být zrovna měřítko kvality, vezmeme-li v úvahu, že ve zmíněné pětici nechybí třeba neblaze proslulý Aleš Řebíček (v čele resortu stál od září 2006 do ledna 2009). Na komplexnější zhodnocení práce Dana Ťoka, který v rámci početné galerie dosavadních šéfů ministerstva dopravy jistě nepatří mezi ty nejhorší, si zřejmě budeme muset počkat do konce mandátu současné koaliční vlády. Podzim 2017 a s ním nové volby do Poslanecké sněmovny se nezadržitelně blíží.
Vaše názory, komentáře či připomínky uvítáme na našem facebookovém profilu.
Text: David Čapek, Systémy Logistiky
Ilustrační foto: Ministerstvo dopravy ČR