Nedá se nic dělat. I jedinci, kteří před tím dosud zavírali oči a snažili se nevšímat výzdoby v kamenných obchodech, musí chtě nechtě přehodnotit svůj postoj. Tedy uznat, že Vánoce se nezadržitelně blíží, už jsou skoro za dveřmi.
Jakýmsi neoficiálním startem hektického vánočního období se v posledních letech po vzoru západních zemí stal i v Česku Den dopravy zdarma, určený pro zákazníky e-shopů. Letos připadl právě na dnešek – začíná s úderem poledne v úterý a končí přesně o 24 hodin později, tj. ve středu 12:00. Týká se objednaného zboží v hodnotě alespoň 300 korun a podle cenového srovnávače Heureka.cz, který akci organizuje, se do něj tentokrát zapojil rekordní počet více než 1600 e-shopů (např. MALL.CZ, Kasa.cz, Euronics, DATART a mnoho dalších). Tuzemská online jednička Alza.cz pořádá dokonce týden dopravy zdarma.
Další blížící se „milník“ letošních internetových nákupů představuje pátek 25. listopadu, tzv. Black Friday, spojený s velkým množstvím akčních slev, a následné Cyber Monday dne 28. listopadu. Logistické procesy online prodejců tak čeká zatěžkávací zkouška, vzhledem k očekávaným mimořádně vysokým objemům objednávek obzvlášť náročná. „Většina českých e-shopů v současnosti disponuje špičkově zvládnutou logistikou,“ poznamenává Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK). A tak by pro ně sezonní nákupy neměly znamenat závaznější problém. Pokud chtějí uspět v konkurenčním prostředí, nic jiného jim ani nezbývá.
Souhlasíte s tím, že logistika internetových prodejců v Česku je ve většině případů na pokročilé úrovni? Nebo existuje výrazný prostor pro zlepšení? Vaše názory, komentáře či připomínky uvítáme na našem facebookovém profilu.
Text: David Čapek, Systémy Logistiky
Foto: Asociace pro elektronickou komerci