logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Dachser v Kladně dokončil hrubou stavbu haly pro překládkový sklad Logistický provider Dachser...
  • Roboty zaskladňují a vyskladňují textil Společnost Malfini se ve svém distribučním centru...
  • DLC Napajedla zásobuje vybrané prodejny Enapo Společnost DLC Napajedla zásobuje od října...
  • Vánoční e-commerce se letos „nakopne“ později, dotkne se to i logistiky Období Vánoc je tradičně...

Mobilní terminál: Uživatelsky příjemný design

9. září 2013
Případové studie 0
2742

Článek připravila ADRIANA WEBEROVÁ

Společnost DPD je součástí nadnárodní skupiny GeoPost, světového lídra na trhu zásilkových a expresních služeb, s denním objemem 2,5 milionu zásilek. V České republice působí od roku 1994 jako Direct Parcel Distribution CZ (DPD CZ) a svým zákazníkům poskytuje vysokou kvalitu služeb vnitrostátní i mezinárodní přepravy.

Požadavek: online řešení

Společnost Direct Parcel Distribution CZ (DPD CZ) má interně stanoven životní cyklus mobilních terminálů na čtyři roky. Na konci tohoto období se rozhoduje, zda setrvá u stávajícího modelu nebo bude realizovat výběrové řízení na nový model. Vzhledem k technickému pokroku hardwaru v posledních letech a požadavku na řešení online platebního řešení se vedení rozhodlo pro hledání jiného modelu. V předchozím období kurýři používali skener Motorola MC9094.

Projekt byl odstartován na začátku roku 2011. Původním záměrem bylo nalezení vhodného modelu pro Českou republiku. Následně byly projekt a výběrové řízení rozšířeny na celý region DPD CSEE (Česká republika, Slovensko, Litva, Lotyšsko, Rumunsko, Slovinsko, Estonsko, Chorvatsko a Maďarsko). Díky této změně došlo k prodloužení projektu, ale současně se tato změna prokázala jako nesporná výhoda při hledání řešení, neboť se v rámci hledání musely zohledňovat požadavky všech zúčastněných zemí.

Vybrán byl Honeywell Dolphin 99EX

Projektová sezení za účasti kolegů z regionu byla podle Jana Stibůrka, provozního ředitele společnosti DPD CZ, velmi inspirativní. „Navzájem jsme si rozšířili vědomosti o potřebách odlišných trhů, očekávání kurýrů a zákazníků.“ Testovací fáze začala v polovině roku 2012. První terminály byly do ostrého provozu nasazeny v září 2012. V současné chvíli je v provozu přes 400 mobilních terminálů Honeywell Dolphin 99EX.

Jako základní požadavky byly definovány typy čteček s požadavkem na čtení 2D kódu, odolnost v terénu, kapacitu baterie, ergonomii, správu SW, servisní podmínky a v neposlední řadě na kvalitu a spolehlivost dodavatele. „Prakticky ve všech parametrech zvítězil model Dolphin 99 EX a stejně tak spolupráce s lokálním i mezinárodním zastoupením společnosti Honeywell,“ dodává Jan Stibůrek.

Mobilní terminál 99EX byl navržen a vytvořen speciálně pro aplikace používané v dopravních a logistických společnostech. „Dolphin 99EX poskytuje uživatelsky příjemný design vyhovující právě logistickým společnostem. Navržen je přímo na míru podle dlouhodobých zkušeností a hlasu zákazníků,“ potvrzuje Marek Holešovský, zástupce společnosti Honeywell.

Zařízení disponuje komunikačními technologiemi GSM, wi-fi a bluetooth pro propojení s vnitrofiremními aplikacemi. Veškerá komunikace probíhá online s možností připojení k internetu, možností telefonování atp. Zařízení má k dispozici integrovaný skener 1D a 2D čárových kódů pro multifunkční sběr dat. V neposlední řadě je zařízení navrženo do terénu pro venkovní použití v prašném a vlhkém prostředí (vodotěsnost) a disponuje extrémní odolností (vydrží vysoký počet pádů z 1,8 m na beton). K dispozici je několik konfigurací, které splňují různorodé potřeby zákazníků na míru.

Hlavním přínosem je komplexnost

Uživatel nového řešení považuje za největší přínos komplexní technické řešení skeneru a jeho vybavenost. Počínaje velikostí a kvalitou displeje, odolností proti poškození při pádu, ergonomií, kapacitou baterie a v neposlední řadě vzdálenou správou zařízení, instalací a aktualizací softwaru s možností sledování vytížení skeneru v jednotlivých fázích používání.

„Spolehlivost a intuitivní ovládání mobilních terminálů zvyšuje produktivitu pracovníků. V současné chvíli jsme s řešením spokojeni a víceméně jsme ve fázi ladění. Občas se ještě nějaká chybička najde, ale to je spíše způsobené kombinací ,nespolupráce‘ skeneru a našeho nového softwaru,“ hodnotí terminál Jan Stibůrek.

Společnost DPD CZ s pořízením nového mobilního terminálu změnila rovněž dodavatele softwaru. Jde o kompletně nové řešení, jehož nasazení probíhá v letošním roce. Software je vyroben na míru požadavků všech zemí regionu CSEE. Hlavní důraz je kladen na spokojenost uživatele, tedy kurýra a příjemce zásilek, vytížení procesoru při jednotlivých operacích a co nejnižší zátěž pro kapacitu baterie. Software umožňuje sledovat celý životní cyklus zásilky od jejího převzetí kurýrem v depu po doručení zásilky příjemci. Skener je vybaven GPS, což je výhoda pro možnou kontrolu cesty zásilky. Pro ulehčení práce kurýra je možno do softwaru importovat veškerá data o zásilce, odesílat online data životního cyklu a komunikovat s dispečerským modulem. V dispečerském modulu je možno zpracovávat data v reálném čase, dohledávat historii, prohlížet fotografie pořízené v terénu a také komunikovat se všemi kurýry.

Nespornou výhodou mobilního terminálu je zkrácení dodacích lhůt. V minulosti společnost DPD CZ zařízení kupovala od sesterské společnosti v Německu. V současné chvíli nakupuje zboží napřímo od českého dodavatele, který je současně partnerem pro servis.

Článek původně vyšel v Systémech Logistiky č. 122/5 2013

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Jeneč na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha 265 Kč za m2/měsícPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Rudná na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání Firma BD Sensors je českým dodavatelem elektronické tlakoměrné techniky a hledala řešení, jak zlepšit využití skladové plochy a zvýšit produktivitu a přesnost vychystávání. Případovou studii představil Viktor Frnka, marketingový manažer společnosti Kardex. Jaké řešení jste v BD Sensors zvolili? Nový systém navržený společností Kardex se skládá z […]

Analytika návštěvnosti jako klíč k úspěchu

Analytika návštěvnosti jako klíč k úspěchu Když se setkají dva profesionálové z oblasti automobilového průmyslu a technologií, výsledkem může být inovativní řešení přinášející revoluci v oboru. Takovým případem je i spolupráce mezi společností AutoPalace a Innovis, technologickou divizí M2C. V dnešní digitální éře je měření návštěvnosti showroomu klíčové pro optimalizaci marketingových strategií. Ačkoli kamerové systémy slouží […]

Enabling the Flow of Trade 

Enabling the Flow of Trade  Vlastníme, spravujeme a stavíme logistické nemovitosti v klíčových dopravních uzlech a v blízkosti hlavních aglomerací celé Evropy. Díky portfoliu nemovitostí čítajícímu 20 milionů metrů čtverečních skladových ploch a 16 zemí můžeme pomáhat více než 2000 zákazníkům. Po celé Evropě máme kanceláře s 300 zaměstnanci, takže disponujeme zázemím na správných místech, […]

Jak Triumph o polovinu snížil náklady na energie

Jak Triumph o polovinu snížil náklady na energie Rostoucí náklady na elektrickou energii způsobují, že je v současné době její efektivní využívání v mnoha firmách na prvním místě. Projekt modernizace u výrobce dámského spodního prádla Triumph Group ukazuje, jak cíleně dosáhnout vyšší ziskovosti a zároveň udržitelnosti. Nemusí se hned jednat o nové řešení manipulace s materiálem. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required