logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Assa Abloy, CountryLife, Kion Group, Foodish nebo Česká pošta. To je jen část nových nebo...
  • Za jízdu po dálnicích a zpoplatněných úsecích silnic I. třídy uhradili dopravci v dubnu 1,598...
  • Developer CTP dokončil v Boru přeměnu bývalého skladu pneumatik na moderní logistické centrum....
  • První čtvrtletí roku 2025 se na českém trhu komerčních nemovitostí neslo ve znamení mimořádné...

GEFCO kompletuje železniční toky v Evropě

30. dubna 2012
Doprava 0
871

Od 11. prosince se společnost GEFCO spoléhala na tři soukromé železniční dopravce pro přepravu automobilů do destinací ve Francii a dalších evropských zemích. Pro přepravu automobilů používá z 25 % železniční dopravu, což je více než evropský průměr, který činní 17 %, a proto se GEFCO rozhodlo vybudovat vlastní železniční dopravní systém.

V červenci 2010 si společnost GEFCO nechala zpracovat nabídky na bázi line-by-line a vybrala železniční provozovatele podle kritérií ekonomického a regionálního pokrytí tak, aby spojila služby provozovatelů v každé geografické oblasti. Pro pokrytí střední a východní Francie byla zvolena společnost Euro Cargo Rail, dceřiná společnost DB Schenker Rail, pro jižní Francii společnost Europorte France, dceřiná společnosti Eurotunnel a pro severní a západní regiony byla zvolena společnost Colas Rail, která je dceřinou společností skupiny Bouygues. Nedílnou součástí projektu je také smlouva se společností Réseau Ferré de France (RFF), která je majitelem a správcem francouzské železniční sítě.

„GEFCO postupuje z pozice zákazníka na pozici integrátora a správce železničních toků,“ říká Philippe Robert, manažer provozu divize dopravy automobilů a logistiky ve společnosti GEFCO.

Jedním z klíčů k úspěchu je řízení rezervací na nakládkových nádražích ve městech Gevrey poblíž Dijonu a v Achères nedaleko Paříže. Do roku 2009 bylo mnoho toků společnosti GEFCO vedeno přes město Gevrey. RFF proto navrhla, aby GEFCO začalo tuto stanici opět využívat.

První výhodou tohoto uspořádání je výhoda provozní: dodržování dodacích lhůt. Například spoj Sochaux-Calais trvá v průměru 26 hodin, což je o pět dní méně než dříve.

Všechny vlaky jsou přiřazeny společnosti GEFCO. To představuje 150 vlaků každý týden, což umožňuje přepravu 500.000 vozidel, která opouštějí výrobní závod každý rok. Cílem společnosti GEFCO je v konečném důsledku vypravit 250 vlaků týdně.

Dopravní plán, řízený pomocí speciálně vyvinutých postupů

Pro tyto účely byly vyvinuty a implementovány speciální nástroje, které pomáhají formovat a provozovat náročný systém, který má za cíl sjednotit řízení objemu, sledování vozidel, rezervace tras a synchronizaci služeb provozovatele. Toky jsou plánovány několik měsíců předem, a to proto, že vlakové trasy je třeba rezervovat u společnosti RFF s devítiměsíčním předstihem.

Řízení dopravního plánu zahrnuje jednak informovanost v reálném čase o množství vozidel, které mají být dodány z každého výrobního závodu do jejich cílové destinace, a také řízení příjezdu a odjezdu vlakových spojů. To umožňuje koordinaci provozu železnic a dosažení optimálních faktorů vytížení tak, aby byl systém ziskový.

Speciální počítačový program GERI (GEFCO Rail Interface) byl vyvinut pro řízení tohoto projektu. Využívá data z nákladové dokumentace, monitoruje kompozici vlakových souprav a sleduje vlakové vozy.

Unikátní systém je poprvé v Evropě využíván logistickým operátorem

GEFCO je v Evropě prvním logistickým operátorem, který zavedl takovýto inovativní systém pro řízení a optimalizaci dodacích lhůt. Antoine Redier, ředitel přepravy automobilů a logistiky společnosti GEFCO, vysvětluje: „Naším cílem je výrazně snížit přepravní časy při zachování nákladů a mít jasný přehled o všech nepředvídaných událostech během přepravy“.

Tento dopravní plán zaručí další využití železnic pro přepravu automobilů. Klíčovým prvkem tohoto programu je zajištění přepravy na jednotlivých vagonech (mimo ucelené vlaky), stejně jako využití služeb několika železničních provozovatelů, což spolu zvyšuje flexibilitu a spolehlivost služby.

GEFCO je jediným poskytovatelem logistických služeb, který má a provozuje železniční dopravní plán v tak velkém měřítku.

Antoine Redier, ředitel přepravy automobilů a logistiky společnosti GEFCO poznamenává: „Tato revoluční úloha společnosti GEFCO v železniční dopravě dokládá naše schopnosti v této oblasti a posiluje naše odborné znalosti“.


Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Tepelné tvarování jako klíč k úspěchu v automatizaci procesů

Tepelné tvarování se rychle stává vyhledávaným řešením při výrobě odolných obalů, tvarovaných proložek (trayů) a plastových zásobníků pro taková odvětví jakými jsou automotive, potravinářství, farmaceutický průmysl, elektronika nebo široký segment intralogistických procesů. Proč? Takto vyrobené obaly nabízí ideální kombinaci trvanlivosti a výkonu. Jejich uživatelé mohou využívat moderní identifikační technologie pro případné sledování v rámci dodavatelského […]

„Čelní vozík z Číny? Tak to určitě… Jenže tahle značka dávno neznamená nespolehlivé“

Když se řekne čínská technika, většina lidí si vybaví kompromisy. Ale co když vám řekneme, že značka EP Equipment, která spolupracuje s evropskou jedničkou Kion Group, vyrábí vozíky pro celý svět – a Simple Lift je přináší i malým firmám v Česku a na Slovensku? Už 30 let víme, co ve skladu funguje. A taky […]

Welcomo nyní pracuje i s e-doklady

Digitalizace státní správy je už několik let velkým tématem, které přineslo řadu inovací a modernizací nejen ve veřejném sektoru. Jednou z nich jsou e-doklady, moderní a bezpečný způsob ověřování identity bez nutnosti nosit s sebou fyzický doklad totožnosti. Zatímco dříve byly možnosti jejich využití omezené, dnes je lze uplatnit i v soukromé sféře. M2C Innovis […]

Tomáš Novotný: Mošnovský park dál roste. A připravujeme také projekt na Vysočině

Tomáš Novotný nastoupil v lednu roku 2024 do čela české developerské společnosti Concens Investments s ambiciózní strategií firemní expanze. Zahájením výstavby II. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku u Letiště Leoše Janáčka v Mošnově byl loňský cíl splněn a firma pokračuje i letos v realizaci své podnikatelské strategie. Tomáš Novotný představuje, co se dosud povedlo a co Concens Investments chystá. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required