logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Proč si palety raději pronajímat než kupovat? LPR – La Palette Rouge, evropský specialista...
  • Logicor posiluje svůj tým v České republice Průmyslový developer Logicor reaguje na zvýšenou...
  • Ferag na veletrhu LogiMAT 2023: Zaměřte se na kompetence generálního dodavatele a specialisty na...
  • Novým ředitelem pro distribuci a plánování v Plzeňském Prazdroji je Glenn Burgess Plzeňský...

DKV otevírá nové cesty přes kanál La Manche po krachu SeaFrance

17. února 2012
Doprava 0
915

Až devítihodinové čekací doby na trajekt přes kanál La Manche, kterým byli v důsledku lednového bankrotu rejdařství SeaFrance vystaveni řidiči kamionů včetně českých, budou od zítřka patřit minulosti. Rejdařství DFDS, jehož autorizovaným partnerem pro český a slovenský trh se stala společnost DKV EURO SERVICE, zahajuje v poledne 17. února v Doverské úžině provoz nové trajektové linky. „Po letech poklesů přepravy jde o událost mimořádného významu,“ říká Ondřej Pavlík, výkonný ředitel české pobočky DKV, která je předním poskytovatelem služeb pro dopravce, včetně zajišťování trajektů.

„Když po dvouleté agonii zkrachovalo státem vlastněné francouzské rejdařství SeaFrance, situace na kanálu se výrazně zkomplikovala,“ říká O. Pavlík. „Přepravní kapacita na trase Calais–Dover klesla zhruba na polovinu, což způsobilo mnohahodinové čekací doby. V současnosti, kdy kamiony často musí dodávat zboží takřka s minutovou přesností, tak dopravcům vznikl obrovský problém.“ DKV EURO SERVICE proto ihned zahájila jednání s rejdařstvím DFDS a v uplynulých dnech byla potvrzena jako autorizovaný partner DFDS pro český a slovenský trh. Zákazníkům tak může nabídnout nové možnosti přepravy přes kanál La Manche, kdy vedle současné severní trasy z přístavu Dunkerque do Doveru otevírá i velmi frekventovanou linku na jižní trase Calais–Dover.

„Po nastartování krize na začátku roku 2009 sledujeme výrazný úbytek přeprav přes kanál, na což museli rejdaři reagovat revizí všech nákladových položek, případně úpravami jízdních řádů,“ říká Ondřej Pavlík. „Poklesy, které DKV zaznamenala u svých zákazníků, zhruba odpovídaly celkové situaci. V roce 2009 spadly přepravované objemy na nejnižší úroveň za poslední dekádu a ani v roce 2010 a 2011 nebylo zaznamenáno výraznější oživení.“ Nižší přepravní výkony, nenaplněná kapacita trajektů a z toho plynoucí cenová válka na moři společně s nekončící krizí způsobily začátek konce společnosti SeaFrance, jednoho z klíčových hráčů na kanálu. V lednu letošního roku na ni byl prohlášen francouzským soudem úpadek likvidací.

O obnovení plynulého provozu začala usilovat dánská námořní a logistická společnost DFDS společně s LD Lines, dceřinou společností francouzské Louis Dreyfus Armateurs, které společně vytvořily joint venture DFDS / LD Lines, v níž má majoritní podíl 85 % DFDS. Díky podpoře od francouzské vlády, obchodní komory, místních úřadů i přístavů se podařilo od 17. února spustit novou linku na trase Calais–Dover. V Doverské úžině tak přibudou dvě lodi pod francouzskou vlajkou.

Více než 90 % světové přepravy zboží probíhá na moři. Důležitou roli při dopravě na krátké vzdálenosti přitom hraje právě trajektová přeprava kamionů, v případě českých dopravců zejména na trasách mezi kontinentem a Velkou Británií. Jen samotným přístavem Calais prošlo v loňském roce 38,5 milionu tun zboží a projelo 1,5 milionu kamionů.

Současné trajekty (tzv. ro-ro lodě – z anglického roll-on / roll off) měly své předky už mezi prvními parníky. Tehdy vznikly lodě zkonstruované pro přepravu vlaků přes řeky příliš široké na to, aby se na nich daly postavit mosty. První trajekty v dnešním slova smyslu se začaly používat pro výsadkové námořní operace v průběhu 2. světové války a v obchodním loďstvu na přelomu 40. a 50. let. Přístaviště pro trajekty v Doveru zahájilo provoz v roce 1953 a už v prvním roce existence odbavilo více než 100 000 vozidel. Do té doby byl přístav schopen ročně zvládnout jen nějakých 10 000 jeřáby nakládaných vozů. Současné trajekty existují v řadě variant – jsou mezi nimi lodě určené výhradně pro přepravu nákladních vozidel, trajekty pro smíšenou přepravu kontejnerů a kamionů i lodě pro osobní vozidla. Moderní trajekty jsou lodě více než 200 metrů dlouhé o výtlaku převyšujícím 30 000 tun, které jsou schopny přepravit stovky osobních a nákladních vozidel rychlostí přes dvacet námořních uzlů.

Dlouhodobě silná pozice společnosti DKV na trhu trajektů umožňuje jejím zákazníkům využívat výrazné finanční a časové úspory – kromě samotného zaknihování trajektu, jež dopravci předem zaručuje, že se jeho vozidlo nalodí ve stanovenou hodinu bez zbytečného čekání v přístavu, mají k dispozici i zajímavá cenová zvýhodnění. V současné době mohou zákazníci DKV využít zprostředkování trajektu do Velké Británie, Irska, Švédska, Dánska, Norska, Finska a dalších evropských zemí. Je samozřejmostí, že zákazníci mají k dispozici servis 24 hodin denně.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Proč si palety raději pronajímat než kupovat?

Proč si palety raději pronajímat než kupovat? LPR – La Palette Rouge, evropský specialista paletového poolingu, v České republice otevřel svou v pořadí 10. pobočku, jejíž cílem je propojení evropské poolingové zkušenosti a know-how se znalostí lokálního trhu v oblasti FMCG. Pokud jste výrobcem, či dodavatelem rychloobrátkového zboží v České republice, na Slovensku či v Maďarsku, dovolte […]

Ferag na veletrhu LogiMAT 2023: Zaměřte se na kompetence generálního dodavatele a specialisty na návrh řešení

Ferag na veletrhu LogiMAT 2023: Zaměřte se na kompetence generálního dodavatele a specialisty na návrh řešení Generální dodavatel a specialista na návrh řešení – to jsou dvě strany téže mince. Pro společnost Ferag jsou tyto kompetence těžištěm jejího veletržního vystoupení ve Stuttgartu. Kromě toho švýcarská rodinná firma představuje mezinárodní odborné veřejnosti řadu inovativních řešení pro […]

Obalů je dostatek. Cena už nerozhoduje

Obalů je dostatek. Cena už nerozhoduje Zdá se, že po složitém tříletém období je obalového materiálu už dostatek, navíc se mírně snížily i jeho ceny. Důvodem je nižší poptávka ze strany spotřebitelů i firem a celkový pokles ekonomiky. Prudké výkyvy a změny na trhu přinesly těžké chvíle jak obalářům, tak těm, kteří obaly potřebují pro […]

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání Firma BD Sensors je českým dodavatelem elektronické tlakoměrné techniky a hledala řešení, jak zlepšit využití skladové plochy a zvýšit produktivitu a přesnost vychystávání. Případovou studii představil Viktor Frnka, marketingový manažer společnosti Kardex. Jaké řešení jste v BD Sensors zvolili? Nový systém navržený společností Kardex se skládá z […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required