logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Spolupráce firem CHEP, Pragolaktos a Penny umožňuje udržitelnou přepravu mléka do prodejen V...
  • Jungheinrich převzal od Panattoni dokončenou budovu výrobního závodu u Chomutova Developerská...
  • Košík.cz rozšiřuje regionální pokrytí napříč Českem Celkové územní pokrytí online supermarketu...
  • Orlen Unipetrol Doprava posiluje přepravní kapacity, firma převzala sedmou lokomotivu Siemens...

Kamionové meganávěsy jezdí z Německa až do Ostravy po železnici

28. února 2011
Doprava 0
925

Nový servis kombinované dopravy silnice/železnice provozuje operátor kombinované dopravy Bohemiakombi ve spolupráci s železničním dopravcem ČD Cargo a.s. a s provozovateli terminálů kombinované dopravy ČD DUSS v Lovosicích a AWT v Ostravě Paskově.

Přeprava po železničních kolejích je rychlá, přičemž linka nabízí svoje služby každý všední den. Zboží naložené do intermodálních návěsů v Belgii, Holandsku či Německu se v den nakládky přepravuje po silnici do výchozího terminálu linky v Duisburgu. Rychlým nákladním expresem „Bohemia“ se přes noc přepraví přes celé Německo, aby už na třetí den v odpoledních hodinách mohlo být vyloženo u cílového zákazníka na severní Moravě, přičemž návěs z terminálu AWT v Ostravě Paskově dojede k zákazníkovi opět po silnici. Celková doba přepravy
se tak stává srovnatelnou s dobou přepravy v případě přímé přepravy po silnici a je nesrovnatelně rychlejší než dosud železnice při využívání dosavadních technologií umožňovala.

Novou technologii umožňuje nasazení nové techniky jak ze strany silničních dopravců, tak také ze strany železničních dopravců, kterými jsou v tomto případě oba národní železniční dopravci ČD Cargo a.s. a DB Intermodal. Speciální šestiosé železniční vozy řady T 3000, tzv. kapsové, poskytuje německý operátor Kombiverkehr. Prvním pravidelným zákazníkem nové linky kombinované dopravy se stal silniční dopravce a
speditér EWALS Cargo Care. Do nového technického vybavení musel investovat také provozovatel privátního terminálu v Ostravě Paskově společnost AWT, který si pořídil překladač s kleštinami a je tak prvním provozovatelem terminálu kombinované dopravy na Moravě, který zvládne i překládku intermodálních návěsů. Společnost EWALS je naopak zákazníkem s dlouholetými praktickými zkušenostmi ve využívání linek kombinované dopravy v západní Evropě, kde provozuje i celé vlastní vlaky.

Prodloužení přepravní trasy meganávěsů po železnici až do Ostravy si vyžádalo zavedení určitých mimořádných dopravních opatření ze strany Správy železniční dopravní cesty, neboť dopravní infrastruktura na dotčené trase stále ještě není pro přepravy návěsů o rohové výšce 4 metry bez zavedení zvláštních opatření plně způsobilá.

Operátor Bohemiakombi v minulosti přepravoval po železnici celé kamiony z ČR do Německa a do Rakouska, tuto nehospodárnou technologii však zcela opustil v roce 2004 a postupně ji nahrazuje modernějšími rychlými linkami s přepravou intermodálních návěsů a výměnných nástaveb. Zatímco přeprava celých kamionů vyžadovala trvalé a masívní státní dotace, nová technologie je mnohem úspornější, takže je schopná dlouhodobě fungovat i bez státních dotací. V rozvinutých zemích tzv. EU 15 je dnes již každý čtvrtý vlak určený pro přepravy intermodální techniky.

Rozšíření přepravy intermodálních návěsů z Lovosic až na Moravu je dalším krokem v realizaci dlouhodobé strategie operátora Bohemiakombi, který se svými linkami napojil v roce 2005 na západoevropský systém linek, jež postupně rozšiřuje směrem do střední Evropy. Pokud se zavedením nové služby bude úspěšně dařit získávat i další české silniční dopravce – a takové signály tady už jsou, ocení tuto službu nepochybně také motoristé na silnici č.35 mezi Hradcem Králové a Mohelnicí, kde jim těžké kamiony vlekoucí se do táhlých stoupání ztrpčují život, a kterých by při větším využívání nového servisu mohlo konečně přestat přibývat.

Vladimír Fišer, jednatel společnosti BOHEMIAKOMBI, spol. s r.o



Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Logistika v praxi 2023

Logistika v praxi 2023 BITO skladovací technika vždy přináší svým zákazníkům komplexní logistická řešení na míru. Díky našim bohatým zkušenostem dokážeme najít správnou aplikaci pro každé průmyslové odvětví. Našim zákazníkům dodáváme kromě skladového vybavení také část našeho já, know-how našich zaměstnanců, sdílení referencí našich zákazníků, zkrátka něco, co si můžete ověřit v praxi. Pomocí série konferencí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park Bývalý brněnský areál Zetoru je znamenitým příkladem toho, proč je důležité revitalizovat staré průmyslové areály – a jak to dělat dobře. Na příběh slavného území navazuje developer CTP, který navrací lokalitě její využitelnost v podobě udržitelného městského průmyslově-obchodního parku. V novém CTParku Brno Líšeň najdou […]

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou Mezinárodní poptávku táhnou zelené technologie související s úsporou energií Doby, kdy Česká republika byla orientovaná na skladiště a montovny, se začínají pomalu, ale jistě měnit. Jen v poslední době se staví celá řada závodů, které souvisí s proměnou energetiky a dopravy. Automobilový průmysl se začíná posouvat směrem […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required