logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Jungheinrich vyrobil jubilejní stotisící Li-Ion vozík Společnost Jungheinrich dodala svůj...
  • Trammell Crow Company jmenovala novou obchodní ředitelku a také ředitele pro výstavbu v ČR...
  • Dagmar Daňková: „V práci za sebou musím vidět výsledky“ S trochou nadsázky by se dalo říct, že...
  • Nájemní smlouvy v GLP Parku Brno Holubice podepsaly Zásilkovna nebo Rohlig Suus Logistics O...

Kamionové meganávěsy jezdí z Německa až do Ostravy po železnici

28. února 2011
Doprava 0
761

Nový servis kombinované dopravy silnice/železnice provozuje operátor kombinované dopravy Bohemiakombi ve spolupráci s železničním dopravcem ČD Cargo a.s. a s provozovateli terminálů kombinované dopravy ČD DUSS v Lovosicích a AWT v Ostravě Paskově.

Přeprava po železničních kolejích je rychlá, přičemž linka nabízí svoje služby každý všední den. Zboží naložené do intermodálních návěsů v Belgii, Holandsku či Německu se v den nakládky přepravuje po silnici do výchozího terminálu linky v Duisburgu. Rychlým nákladním expresem „Bohemia“ se přes noc přepraví přes celé Německo, aby už na třetí den v odpoledních hodinách mohlo být vyloženo u cílového zákazníka na severní Moravě, přičemž návěs z terminálu AWT v Ostravě Paskově dojede k zákazníkovi opět po silnici. Celková doba přepravy
se tak stává srovnatelnou s dobou přepravy v případě přímé přepravy po silnici a je nesrovnatelně rychlejší než dosud železnice při využívání dosavadních technologií umožňovala.

Novou technologii umožňuje nasazení nové techniky jak ze strany silničních dopravců, tak také ze strany železničních dopravců, kterými jsou v tomto případě oba národní železniční dopravci ČD Cargo a.s. a DB Intermodal. Speciální šestiosé železniční vozy řady T 3000, tzv. kapsové, poskytuje německý operátor Kombiverkehr. Prvním pravidelným zákazníkem nové linky kombinované dopravy se stal silniční dopravce a
speditér EWALS Cargo Care. Do nového technického vybavení musel investovat také provozovatel privátního terminálu v Ostravě Paskově společnost AWT, který si pořídil překladač s kleštinami a je tak prvním provozovatelem terminálu kombinované dopravy na Moravě, který zvládne i překládku intermodálních návěsů. Společnost EWALS je naopak zákazníkem s dlouholetými praktickými zkušenostmi ve využívání linek kombinované dopravy v západní Evropě, kde provozuje i celé vlastní vlaky.

Prodloužení přepravní trasy meganávěsů po železnici až do Ostravy si vyžádalo zavedení určitých mimořádných dopravních opatření ze strany Správy železniční dopravní cesty, neboť dopravní infrastruktura na dotčené trase stále ještě není pro přepravy návěsů o rohové výšce 4 metry bez zavedení zvláštních opatření plně způsobilá.

Operátor Bohemiakombi v minulosti přepravoval po železnici celé kamiony z ČR do Německa a do Rakouska, tuto nehospodárnou technologii však zcela opustil v roce 2004 a postupně ji nahrazuje modernějšími rychlými linkami s přepravou intermodálních návěsů a výměnných nástaveb. Zatímco přeprava celých kamionů vyžadovala trvalé a masívní státní dotace, nová technologie je mnohem úspornější, takže je schopná dlouhodobě fungovat i bez státních dotací. V rozvinutých zemích tzv. EU 15 je dnes již každý čtvrtý vlak určený pro přepravy intermodální techniky.

Rozšíření přepravy intermodálních návěsů z Lovosic až na Moravu je dalším krokem v realizaci dlouhodobé strategie operátora Bohemiakombi, který se svými linkami napojil v roce 2005 na západoevropský systém linek, jež postupně rozšiřuje směrem do střední Evropy. Pokud se zavedením nové služby bude úspěšně dařit získávat i další české silniční dopravce – a takové signály tady už jsou, ocení tuto službu nepochybně také motoristé na silnici č.35 mezi Hradcem Králové a Mohelnicí, kde jim těžké kamiony vlekoucí se do táhlých stoupání ztrpčují život, a kterých by při větším využívání nového servisu mohlo konečně přestat přibývat.

Vladimír Fišer, jednatel společnosti BOHEMIAKOMBI, spol. s r.o



Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Chomutov na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Příležitost pro vlastníky: Pronajměte 5 metrů čtverečních svého pozemku nejlepšímu nájemníkovi na světě

Příležitost pro vlastníky: Pronajměte 5 metrů čtverečních svého pozemku nejlepšímu nájemníkovi na světě Je tichý a pravidelně platí. Dejte nám vědět a všechno zařídíme. Samoobslužné výdejní a podací Parcelboxy uznávaného balíkového dopravce PPL CZ mají potenciál nabídnout výhody řadě různých stran. Kromě poskytování pohodlných služeb běžným zákazníkům, přepravcům balíků, e-shopům a jiným společnostem představují boxy také zajímavou příležitost pro […]

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu Firma U & SLUNO, která dodává software velkým retailerům, zveřejnila ve středu 20. července svůj nový firemní design. Po 30 letech existence výrazně mění své logo. Novou vizuální identitu podpořily i webové stránky firmy, které prošly redesignem na začátku tohoto roku. Největší změnou je nové […]

Stow Group rozšiřuje portfolio

Stow Group rozšiřuje portfolio Automatizace, robotizace, efektivizace. Trendy spojené s nástupem Průmyslu 4.0 jsou zcela jasné a vyžadují rychlou reakci. Skupina stow, globální lídr v oboru průmyslového skladování, tak před nedávnem v souladu se svým inovativním přístupem rozhodla o zásadní restrukturalizaci – a založila novou obchodní jednotku stow Robotics. Nový specialisté na automatizaci a robotizaci […]

Gerlach poskytuje komplexní celní služby v Česku i mnoha dalších zemích

Gerlach poskytuje komplexní celní služby v Česku i mnoha dalších zemích Gerlach započal třetí dekádu působení na českém trhu jakožto největší neutrální celní broker poskytující komplexní celní služby související s dovozem, vývozem a tranzitem zásilek, včetně intrastatu. Prostřednictvím vlastní rozsáhlé sítě o 18 provozovnách vystaví 150 celních deklarantů každé čtvrté celní prohlášení v České republice. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required