logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Spolupráce firem CHEP, Pragolaktos a Penny umožňuje udržitelnou přepravu mléka do prodejen V...
  • Jungheinrich převzal od Panattoni dokončenou budovu výrobního závodu u Chomutova Developerská...
  • Košík.cz rozšiřuje regionální pokrytí napříč Českem Celkové územní pokrytí online supermarketu...
  • Orlen Unipetrol Doprava posiluje přepravní kapacity, firma převzala sedmou lokomotivu Siemens...

Tichý a ekologický Mercedes-Benz Sprinter 316 LGT na LPG

1. prosince 2010
Doprava 0
809

Výrazné snížení emisí

Sprinter 316 LGT certifikovaný podle emisní normy Euro 5 je za jízdy velmi tichý a zanechává za sebou jen minimální množství škodlivin. Jeho čtyřválcový zážehový motor se zdvihovým objemem 1,8 litru je upraven pro spalování LPG. Motory na LPG nevypouští téměř žádné pevné částice a výrazně nižší jsou v porovnání se vznětovým motorem rovněž jejich emise oxidů dusíku, nespálených uhlovodíků, oxidu uhelnatého a oxidu siřičitého. V porovnání se zážehovým motorem se dosahuje kromě snížení emisí oxidu uhelnatého, nespálených uhlovodíků a oxidu siřičitého především poklesu emisí CO2 o 20 %.

O 30 procent nižší provozní náklady

Sprinter 316 LGT je díky svému tichému a ekologickému pohonu vhodný pro rozvážkovou dopravu v zónách s dopravními restrikcemi a zároveň splňuje i budoucí regulační předpisy pro vjezd do městských center. Nové provedení Sprinteru se vyplatí i z hlediska ekonomického. V porovnání se vznětovým motorem jsou jeho provozní náklady na palivo výrazně nižší. V závislosti na druhu provozu a dalších faktorech lze provozní náklady snížit až o 30 %.

Sprinter 316 LGT s celkovou hmotností 3,5 tuny má kromě standardní nádrže na benzin o objemu 100 litrů přídavnou nádrž na LPG o objemu 76 litrů uloženou na konci rámu pod vozidlem. Díky tomu není nákladový prostor nijak omezen.

Nádrž na LPG vystačí až na 450 kilometrů

Motor přeplňovaný mechanicky poháněným kompresorem, s nejvyšším výkonem 115 kW (156 k) a maximálním točivým momentem 240 N.m při 3000 – 4000 min-1, spaluje zpočátku po svém spuštění výhradně benzin. Je-li zvolen provoz na LPG, přejde motor automaticky na spalování zkapalněného plynu, jakmile teplota chladicí kapaliny dosáhne hodnoty cca 45 °C. Po vyprázdnění nádrže na LPG přejde motor opět automaticky na čistě benzinový pohon. Řidič může ovšem také sám rozhodovat o tom, zda bude do spalovacích prostorů proudit palivo z nádrže na benzin nebo na LPG. Druh paliva lze volit i za jízdy speciálním přepínačem. Množství paliva v nádrži na LPG signalizuje řidiči samostatný ukazatel s diodami LED na přístrojové desce. Sprinter 316 LGT má největší dojezd cca 1200 kilometrů, z čehož lze až 450 kilometrů ujet na LPG.

Plnicí ventil pro LPG se nachází pod víčkem palivové nádrže nad plnicím hrdlem nádrže na benzin. Kompletní naplnění nádrže na LPG trvá v závislosti na tlaku na čerpací stanici přibližně stejně dlouho jako doplňování benzinu nebo nafty. Na rozdíl od zemního plynu nedochází k velkému stlačení LPG. Směs propanu a butanu přechází do kapalného skupenství již při tlaku dva až osm barů a v tomto stavu může být přechovávána v nádrži. Plnicí ventil na vozidlu je opatřen evropským šroubovým uzávěrem ACME (převlečná matice). Adaptéry pro italské kleštinové pistole a pro bajonetové závity používané na čerpacích stanicích v Nizozemí jsou uloženy v odkládací přihrádce před sedadlem spolujezdce. Tím je zajištěna použitelnost pro všechny tři systémy plnění používané v Evropě.

Stejně jako u všech automobilů s třícípou hvězdou je naprostou samozřejmostí nejvyšší možná úroveň bezpečnosti. Sprinter 316 LGT proto splňuje speciální bezpečnostní předpisy pro vozidla s pohonem na LPG a zároveň úspěšně absolvoval rozsáhlé interní testy. Řídicí jednotka motoru kontroluje při každém spuštění těsnost palivového systému LPG.

Sprinter 316 LGT je k dispozici v celé řadě rozmanitých provedení od skříňového vozu přes kombi, podvozek s kabinou až po dvojitou kabinu, a to s volbou dvou různých rozvorů 3665 mm a 4325 mm.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Logistika v praxi 2023

Logistika v praxi 2023 BITO skladovací technika vždy přináší svým zákazníkům komplexní logistická řešení na míru. Díky našim bohatým zkušenostem dokážeme najít správnou aplikaci pro každé průmyslové odvětví. Našim zákazníkům dodáváme kromě skladového vybavení také část našeho já, know-how našich zaměstnanců, sdílení referencí našich zákazníků, zkrátka něco, co si můžete ověřit v praxi. Pomocí série konferencí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park Bývalý brněnský areál Zetoru je znamenitým příkladem toho, proč je důležité revitalizovat staré průmyslové areály – a jak to dělat dobře. Na příběh slavného území navazuje developer CTP, který navrací lokalitě její využitelnost v podobě udržitelného městského průmyslově-obchodního parku. V novém CTParku Brno Líšeň najdou […]

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou Mezinárodní poptávku táhnou zelené technologie související s úsporou energií Doby, kdy Česká republika byla orientovaná na skladiště a montovny, se začínají pomalu, ale jistě měnit. Jen v poslední době se staví celá řada závodů, které souvisí s proměnou energetiky a dopravy. Automobilový průmysl se začíná posouvat směrem […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required