logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Novým CEO firmy Mailstep je Martin Beneš Martin Beneš se stává novým CEO společnosti Mailstep a...
  • Developer CSPP vybuduje v Plané nad Lužnicí logistické centrum pro společnost Flosman Prodejce...
  • Nafoukněte svou bublinu, nabádá Sustainability Summit Po úspěšné premiéře Czech & Slovak...
  • Klára Tanzerová přebírá vedení marketingu Košík.cz, e-shop plánuje expanzi do Evropy Online...

Tichý a ekologický Mercedes-Benz Sprinter 316 LGT na LPG

1. prosince 2010
Doprava 0
839

Výrazné snížení emisí

Sprinter 316 LGT certifikovaný podle emisní normy Euro 5 je za jízdy velmi tichý a zanechává za sebou jen minimální množství škodlivin. Jeho čtyřválcový zážehový motor se zdvihovým objemem 1,8 litru je upraven pro spalování LPG. Motory na LPG nevypouští téměř žádné pevné částice a výrazně nižší jsou v porovnání se vznětovým motorem rovněž jejich emise oxidů dusíku, nespálených uhlovodíků, oxidu uhelnatého a oxidu siřičitého. V porovnání se zážehovým motorem se dosahuje kromě snížení emisí oxidu uhelnatého, nespálených uhlovodíků a oxidu siřičitého především poklesu emisí CO2 o 20 %.

O 30 procent nižší provozní náklady

Sprinter 316 LGT je díky svému tichému a ekologickému pohonu vhodný pro rozvážkovou dopravu v zónách s dopravními restrikcemi a zároveň splňuje i budoucí regulační předpisy pro vjezd do městských center. Nové provedení Sprinteru se vyplatí i z hlediska ekonomického. V porovnání se vznětovým motorem jsou jeho provozní náklady na palivo výrazně nižší. V závislosti na druhu provozu a dalších faktorech lze provozní náklady snížit až o 30 %.

Sprinter 316 LGT s celkovou hmotností 3,5 tuny má kromě standardní nádrže na benzin o objemu 100 litrů přídavnou nádrž na LPG o objemu 76 litrů uloženou na konci rámu pod vozidlem. Díky tomu není nákladový prostor nijak omezen.

Nádrž na LPG vystačí až na 450 kilometrů

Motor přeplňovaný mechanicky poháněným kompresorem, s nejvyšším výkonem 115 kW (156 k) a maximálním točivým momentem 240 N.m při 3000 – 4000 min-1, spaluje zpočátku po svém spuštění výhradně benzin. Je-li zvolen provoz na LPG, přejde motor automaticky na spalování zkapalněného plynu, jakmile teplota chladicí kapaliny dosáhne hodnoty cca 45 °C. Po vyprázdnění nádrže na LPG přejde motor opět automaticky na čistě benzinový pohon. Řidič může ovšem také sám rozhodovat o tom, zda bude do spalovacích prostorů proudit palivo z nádrže na benzin nebo na LPG. Druh paliva lze volit i za jízdy speciálním přepínačem. Množství paliva v nádrži na LPG signalizuje řidiči samostatný ukazatel s diodami LED na přístrojové desce. Sprinter 316 LGT má největší dojezd cca 1200 kilometrů, z čehož lze až 450 kilometrů ujet na LPG.

Plnicí ventil pro LPG se nachází pod víčkem palivové nádrže nad plnicím hrdlem nádrže na benzin. Kompletní naplnění nádrže na LPG trvá v závislosti na tlaku na čerpací stanici přibližně stejně dlouho jako doplňování benzinu nebo nafty. Na rozdíl od zemního plynu nedochází k velkému stlačení LPG. Směs propanu a butanu přechází do kapalného skupenství již při tlaku dva až osm barů a v tomto stavu může být přechovávána v nádrži. Plnicí ventil na vozidlu je opatřen evropským šroubovým uzávěrem ACME (převlečná matice). Adaptéry pro italské kleštinové pistole a pro bajonetové závity používané na čerpacích stanicích v Nizozemí jsou uloženy v odkládací přihrádce před sedadlem spolujezdce. Tím je zajištěna použitelnost pro všechny tři systémy plnění používané v Evropě.

Stejně jako u všech automobilů s třícípou hvězdou je naprostou samozřejmostí nejvyšší možná úroveň bezpečnosti. Sprinter 316 LGT proto splňuje speciální bezpečnostní předpisy pro vozidla s pohonem na LPG a zároveň úspěšně absolvoval rozsáhlé interní testy. Řídicí jednotka motoru kontroluje při každém spuštění těsnost palivového systému LPG.

Sprinter 316 LGT je k dispozici v celé řadě rozmanitých provedení od skříňového vozu přes kombi, podvozek s kabinou až po dvojitou kabinu, a to s volbou dvou různých rozvorů 3665 mm a 4325 mm.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Error fetching XML

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Distribuce a logistika jednoduše s TBA Plastové obaly

Distribuce a logistika jednoduše s TBA Plastové obaly Potřebujete efektivní a praktické řešení pro přepravu a skladování vašich produktů? Naše skládací děrované přepravky jsou ideální volbou pro vaše potřeby. Tyto inovativní přepravky vám poskytují bezpečný a efektivní způsob, jak přepravit a uskladnit vaše zboží. TBA skládací děrované přepravky jsou vyrobeny z vysoce kvalitního a odolného […]

Nedostatek lidí v logistice vyřeší automatizace procesů

Nedostatek lidí v logistice vyřeší automatizace procesů České firmy v oblasti logistiky nejvíce trápí tlak na produktivitu práce a nedostatek pracovní síly. Od investic do automatizace, která má potenciál tyto otázky řešit, se ale nechají odradit složitostí zavádění systémů a vysokými pořizovacími náklady. O tom, že to tak není, se přesvědčili ve společnosti PERI Česká […]

Zima přichází. Letos bez každoročního navyšování kapacit skladových prostor

Zima přichází. Letos bez každoročního navyšování kapacit skladových prostor Není tajemstvím, že druhá polovina roku patří v sektoru logistiky tradičně mezi nejaktivnější období a prodejci zboží před hlavní vánoční sezonou často navyšují skladové kapacity, aby pokryli násobně vyšší poptávku. Letos však situace může být trochu jiná. Logistické a e-commerce firmy výrazně expandovaly v minulých dvou letech a realitou tak […]

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání Firma BD Sensors je českým dodavatelem elektronické tlakoměrné techniky a hledala řešení, jak zlepšit využití skladové plochy a zvýšit produktivitu a přesnost vychystávání. Případovou studii představil Viktor Frnka, marketingový manažer společnosti Kardex. Jaké řešení jste v BD Sensors zvolili? Nový systém navržený společností Kardex se skládá z […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required