Nárůst tržeb z prodeje náhradních dílů se dokonce zvýšil téměř o čtyřicet procent. V posledních šesti měsících si automobilka AVIA stále udržuje na domácím trhu jednu z čelních pozic ve svém segmentu.
„V současné době tvoříme pětinu trhu s nákladními vozidly střední třídy v České republice, což považujeme vzhledem k situaci v automobilovém průmyslu za vynikající výsledek, který chceme udržet i ve druhé půli roku,“ hodnotí finanční výsledky výkonný ředitel společnosti AALM Marcus Pauels.
Za první pololetí společnost AALM vyrobila 175 nákladních vozidel, z toho jich včetně podvozků a kabin pro elektrovozy do USA a Velké Británie prodala 153. Původní plán počítal s přibližně dvojnásobnou výrobou a prodejem, avšak pokles evropského trhu nákladních vozidel střední třídy v prvním pololetí o dalších 40% oproti stejnému období roku 2009 brzdí splnění objemových cílů.
Tři stovky podvozků a kabin pro elektrovozy AVIA
„Ve druhém čtvrtletí se nám sice nepodařilo plně realizovat nastavený plán, nicméně jsme podle harmonogramu dokončili budování obchodní sítě v Rusku, kde už máme první prodaná vozidla a od druhého pololetí také zvyšujeme produkci pro elektrovozy Smith. Pokud tedy trh v našem segmentu podle předpovědí analytiků ve druhé polovině roku začne stoupat, věříme, že se prodejní výsledky přiblíží původnímu celoročnímu plánu“ nastiňuje situaci na nejbližší měsíce manažer marketingu AALM Michal Bačkovský.
Letos musí automobilka pro Smith vyrobit více jak tři stovky podvozků a kabin pro americký trh. V druhé půli roku chce také v Rusku prodat dalších sto vozidel s klasickým pohonem. Na český trh počítá s třetinou celkové produkce. Zbytek pak půjde na nově otevřené trhy v Rumunsku, Maďarsku, Polsku, Bulharsku a Rusku. Avie se testují nově v Argentině, v Austrálii a společnost se poohlíží po trzích Středního východu, v severní Africe či Jihoafrické republice.