Valná hromada projednala výsledky společnosti dosažené v roce 2009. Na výsledcích operátora se odrazila hospodářská krize, avšak nikoliv jen negativně, nýbrž také v pozitivním smyslu. V důsledku krize došlo k zastavení provozu tranzitního vlaku mezi Budapeští a Hamburkem, po poklesu výkonů byly tranzitní zásilky přesměrovány do vlaků vedených oklikou přes Rakousko. Snížil se také počet zásilek přepravovaných běžnými nákladními vlaky do Polska, Maďarska a na Slovensko. Přeprava zásilek na jednotlivých vagonech svým poměrem ceny a kvality plně neuspokojuje náročné požadavky silničních dopravců a jejich koncových zákazníků.
Valná hromada naproti tomu konstatovala další zlepšení výsledků u kontinentálních linek kombinované dopravy „Bohemia Express“, tj. přímých ucelených vlaků, které v pravidelném taktu pendlují mezi Lovosicemi a vnitrozemskými terminály v Duisburgu a Hamburku. Velmi pozitivně je vnímán především růst podílu českých silničních dopravců pravidelně využívajících tyto linky. Jejich podíl se loni skokově zvýšil na čtyřnásobek a rovněž v letošním roce se dále zvyšuje. To přesvědčivě dokazuje rostoucí zájem českých dopravních firem na rozvoji kombinované dopravy, která funguje na principu oboustranně výhodné spolupráce silničních a železničních dopravců. Nejde o vzájemnou konkurenci mezi silnicí a železnicí, jak je kombinovaná doprava někdy vnímána a jak je to obvyklé u přeprav námořních kontejnerů.
Valná hromada zdůraznila, že největší překážkou rychlejšího rozvoje přeprav výměnných nástaveb a intermodálních návěsů po železnici zůstává nejen v ČR, ale obdobně i v ostatních nových zemích EU jen velmi omezená vybavenost silničních dopravců technikou, která je použitelná v kombinované dopravě silnice-železnice. Loňská státní podpora nedobrý stav zaostávání za západní Evropou zlepšila zatím jen částečně.
Evropští operátoři UIRR (tj.sdružení samostatných, vzájemně spolupracujících operátorů kombinované dopravy) zaznamenali v loňském roce dramtický pokles přeprav v průměru o 17%. Bohemiakombi registrovala podstatně mírnější pokles o 3,5 %. U exportních zásilek došlo dokonce k nárůstu přeprav o 2 %, a to zásluhou českých dopravních firem, které ocenily výhodnost servisu kombinované dopravy právě v období krize. V letošním roce Bohemiakombi po železnici přepravila již více než 6.000 kamionových zásilek.
Aktuální novinkou pro český trh je nabídka kombinovaných přeprav po železnici z Lovosic až do Antverp do nově otevřeného terminálu Antwerpen-Combinant.
Ing. Vladimír Fišer, jednatel BOHEMIAKOMBI, spol.s r.o.