Porota soutěže Eco Performance Award, složená z renomovaných zástupců průmyslu, se 20. června sešla v Düsseldorfu a udělila společnostem Ludwig Meyer & Co. a Cargonexx ocenění Eco Performance Award 2018 za jejich průkopnickou roli v oblasti trvalé udržitelnosti. Eco Performance Award je nezávislá pečeť kvality udělovaná společností DKV Euro Service a jejími prémiovými partnery Knorr-Bremse a PTV Group.
Technické poradenství poskytuje porotě katedra managementu v logistice univerzity ve švýcarském St. Gallenu. Slavnostní vyhlášení výsledků soutěže s předáním ocenění se uskutečnilo v rámci konference Fit for Profit, pořádané společností PTV Group.
Ludwig Meyer: průkopník v oblastech elektromobility a LNG
V kategorii Etablované společnosti byla pro ocenění vybrána společnost Ludwig Meyer. Porota ocenila její snahy v oblasti alternativních pohonů nákladních vozidel. Společnost se specializuje na přepravu nákladu s řízenou teplotou a od roku 2009 provozuje ekologická vozidla na LNG a hybridní nákladní vozidla. Společnost také vlastními silami vyvinula software s funkcemi, které umožňují porovnávání veškerých originálních technických údajů s daty o spotřebě paliva z nákladních vozidel. Fleetový manažer je tak například schopen zjistit, jaké vozidlo a s jakými komponenty je nejvhodnější pro danou rozvážkovou trasu. Tato opatření snižují spotřebu paliva i opotřebení vozidel a zároveň přispívají k ochraně životního prostředí.
V současné době společnost Ludwig Meyer provozuje na německých silnicích dva elektricky poháněné 18tunové kamiony od švýcarské společnosti E-Force. V květnu rozšířila svůj vozový park o další nákladní elektromobil v podobě modelu eActros. V příštím roce hodlá zařadit do provozu nákladní vozidlo napájené z trolejí. Společnost Ludwig Meyer je první společností, která získala ocenění Eco Performance Award dvakrát po sobě.
Cargonexx: algoritmy se schopností učit se snižují zátěž na životní prostředí
Cargonexx, vítěz kategorie Start-upy, je první společností v oboru dopravy, která používá algoritmy se schopností učit se, jejichž prostřednictvím předvídá ceny na spotovém trhu a toky přepravovaného zboží. Používáním chytrých dat a umělé inteligence klesá počet prázdných jízd, což snižuje transakční náklady. Zasílatelé získají výhodnější ceny, speditéři minimalizují své náklady a přepravní společnosti zvýší vytížení svých vozidel. Výsledkem je nižší intenzita dopravy a menší zatížení životního prostředí.