V průmyslové zóně v Pelhřimově stojí hned několik montovaných hal od společnosti LLENTAB. Když se firma Marták logistic rozhodovala, jaký typ haly si nechat postavit, volba byla jasná. Nepřemýšlela ani nad jinou alternativou. Montovaná hala splňuje nároky na moderní skladování, byla postavena na míru a navíc rychle.
Aktuálně má společnost Marták logistic v Pelhřimově už dvě montované ocelové haly od firmy LLENTAB. První z těchto hal byla postavena v roce 2008, má rozlohu 1000 m2 a vnitřní výšku 7,5 m, druhá, která má rozlohu 4000 m2 a vnitřní výšku 10 m, byla dostavěna letos. Její stavba začala v září loňského roku, kolaudace proběhla v březnu 2017. Navíc je u ní administrativní přístavba o rozloze 270 m2. „Výstavba montovaných staveb je tedy velmi rychlá, díky tomu firma Marták logistic mohla rychleji uspokojit požadavky svých zákazníků na skladové procesy. Ročně v České republice postavíme zhruba sto montovaných hal. Aktuálně je v ČR postaveno více než tisíc našich hal,“ konstatuje Radek Talián, obchodní ředitel společnosti LLENTAB.
Stavba hal jako reakce na požadavky na skladování
První hala od začátku slouží jako překládací. Marták logistic se totiž zabývá tuzemskou i mezinárodní silniční dopravou. Firma v ní skládá různé části nákladů pro zákazníky, provádí jejich kompletaci a následný rozvoz na cílová místa. Část této haly byla vyčleněna i pro zákazníka firmy, kterému se nedostávalo skladových kapacit v jeho areálu. Výstavba druhé haly byla rychlou reakcí na zvýšené požadavky na skladování. „Trh se neustále vyvíjí a na požadavky je potřeba pružně reagovat. Aktuálně skladové služby poskytujeme našim stálým, dlouhodobým zákazníkům. Nabízíme komplexní služby, včetně zajištění letecké a námořní přepravy,“ konstatuje Lubomír Marták, jednatel společnosti Marták logistic. Pro výstavbu první montované haly se firma rozhodla zejména na základě pozitivní reference od svého zákazníka. „Hala, kterou jsme viděli, se nám líbila. Spokojeni jsme byli i s rychlostí výstavby. Navíc náš projektant, který akci připravoval, firmu LLENTAB znal. To vše tedy rozhodlo o tom, že jsme ji oslovili, a čas ukázal, že jsme se rozhodli správně,“ říká Lubomír Marták.
Čas jsou peníze
Výraznou výhodou byla zmíněná rychlost výstavby. I v tomto případě zkrátka platí, že čas jsou peníze. „Dnes na trhu převládá železobetonová konstrukce s opláštěním, ale můžu říct, že švédský systém montovaných hal je propracován k dokonalosti, a i když uvažujeme o výstavbě dalších hal, jiné řešení než montované stavby ani nezvažujeme. Jsme maximálně spokojeni,“ prozrazuje Lubomír Marták. Doplňuje, že montované haly jsou také levnější. „Ostrý provoz ukázal, že systém LLENTAB byl správnou volbou,“ tvrdí Lubomír Marták.
Obě haly jsou samozřejmě zatepleny, aby byl i jejich provoz maximálně ekonomicky efektivní. Osvětlení je řešeno LED světly. Vrata a můstky dodala společnost Hörmann. Pro skladování firma využívá manipulační techniku značek Jungheinrich a Toyota.
Firma plánuje výstavbu další haly
Do budoucna je plánována výstavba dalších hal. Jedna z nich bude napojena na stávající stavbu. Bude mít rovněž rozlohu 4000 m2. Další prostor pro halu o velikosti přibližně 600 m2 má firma i u druhé haly. „Jak už jsem říkal, trh se vyvíjí a s ním i naši zákazníci, jejichž potřeby mají vzrůstající tendenci. My na to musíme reagovat,“ uvádí Lubomír Marták.
„Stavby na míru byly tentokrát s vlastní dopravou“
Veškeré naše ocelové haly jsou stavěny na zakázku, tedy i výroba je zakázková, na míru. Dodáváme ocelové konstrukce a opláštění hal. Samotná výroba probíhá v naší centrále ve Švédsku. Společnost Marták logistic je zejména dopravce, není tedy bez zajímavosti, že si dovoz na míru vyrobené konstrukce a opláštění hal zajistila ve vlastní režii. Řešení těchto staveb abnormálně nezatěžuje životní prostředí, když v budoucnu bude potřeba haly demontovat a přemístit, je to možné. Většina prvků haly se totiž demontáží nepoškodí.
Radek Talián
obchodní ředitel
LLENTAB
Článek původně vyšel v Systémech Logistiky 165 / září 2017
Text a foto: Petr Neckař