Česká skupina Accolade investuje do oživení starého průmyslového areálu v polském Štětíně, kde byla původně válečná fabrika na Messerschmitty a následně výrobna kabelů. Na transakci se podílí polská pobočka Santander Bank, tj. Bank Zachodni WBK, úvěrem ve výši přes 23 milionů eur. Celkem Accolade ve Štětíně nabídla přes 50.000 metrů čtverečních nájemních ploch, které jsou již plně pronajaté. V krátké době je to již druhý rozsáhlý projekt Accolade v Polsku.
„V Polsku máme typově trochu odlišné nájemce než v České republice. Ve Štětíně je to i dílem blízkosti námořního přístavu Štětín-Svinoústí, který je nejdůležitějším transitním přístavem pro Českou republiku a Slovensko. Také zde těžíme z blízkosti skandinávských zemí,“ vysvětluje Milan Kratina, CEO skupiny Accolade. „Stále větší podíl nákupů se děje online a o úspěchu obchodníka nerozhoduje ani tak exkluzivní prodejna na hlavní třídě v hlavním městě, jako spíše skvěle zvládnutá logistika. Takové společnosti jsou našimi nájemci ve Štětíně,“ dodává Kratina.
„Našimi klienty ve Štětíně jsou Pierce, největší švédský online prodejce motocyklového vybavení, Svendsen Sport, jeden z největších dodavatelů rybářského vybavení původem z Dánska, Marol, přední polský distributor potravinářských výrobků, Change Lingerie, skandinávská značka spodního prádla prodávaná po celé Evropě, nebo Pulire Group, společnost provádějící správu obchodních a skladových prostor ve střední Evropě,“ říká Lukáš Répal, ředitel Accolade Polsko.
„Pečlivě vybíráme, jaké projekty budeme financovat, a plány Accolade i historie společnosti ukazují vysokou míru profesionality při vedení průmyslových projektů. Rádi podpoříme kvalitní práci a jsme rádi, že si nás skupina Accolade vybrala pro zajištění bankovního financování pro Štětín,“ říká Brendan Long z Bank Zachodni WBK.
Park Szczecin je spojený rychlostními komunikacemi S3 a S10 s dálnicí A6 s Berlínem či dálnici A2 se středním a jižním Polskem a s Českou republikou a Slovenskem. Námořní přístav Štětín-Svinoústí, vzdálený 15 minut od parku, je s výkonem přes 23 milionů tun zboží za rok nejvýznamnějším námořním překladištěm pro Českou republiku a pro Slovensko a soupeří s Hamburkem a Brémami o dodávky do severovýchodních částí Německa, včetně Berlína.