logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • V areálu Ostrava Airport Multimodal Parku v Mošnově proběhlo ve čtvrtek 15. května slavnostní...
  • Požadavky a nároky na požární bezpečnost ve skladech, která do značné míry závisí na charakteru...
  • Ve spolupráci s Nippon Express Holdings nabízí nově  společnost cargo-partner přepravní řešení z...
  • Distribuční centrum Kionu v Kahl am Main v zemském okrese Aschaffenburg zvýšilo rychlost a...

Jak zvládnout nápor objednávek během Black Friday? Kromě efektivní logistiky je podstatná i predikce poptávky

10. listopadu 2023
Komentáře 0
1220
Jak zvládnout nápor objednávek během Black Friday? Kromě efektivní logistiky je podstatná i predikce poptávky

Jak zvládnout nápor objednávek během Black Friday? Kromě efektivní logistiky je podstatná i predikce poptávky

Black Friday se stal celosvětovým nákupním fenoménem a e-shopy během této každoroční akce zaznamenávají prudký nárůst online návštěvnosti a prodejů. „Přestože potenciál pro zvýšení tržeb je značný, úspěch závisí na strategii načasování a zákaznické spokojenosti v mnoha oblastech. Zcela zásadní oblastí je logistika a to, jak dobře je váš e-shop připraven zvládnout tento výkyv,“ upozorňuje ve svém komentáři Peter Menky ze společnosti Dodo. Na co je podle něj klíčové se zaměřit, aby byl e-shop připraven zvládnout zvýšenou poptávku a uspokojil zákazníky i během nákupního šílenství?

Předpověď poptávky

Chcete-li efektivně řídit logistiku e-shopu během Black Friday, je třeba správně předpovědět poptávku. Projděte si údaje o prodeji z předchozího roku a analyzujte všechny možné trendy a vzorce. Kromě toho zohledněte případné změny v nabídce produktů, akční zboží a aktuální trendy na základě informací od vašich dodavatelů. Důležitou roli hraje také makroekonomická situace a různé další specifické charakteristiky poptávky, které se můžou vymykat standardním trendům. Platí tu dvakrát měř, jednou řež. Díky vynikající přípravě a predikci může e-shop maximalizovat ROI vynaložených nákladů a neplýtvat zdroji. Využívejte analytické nástroje k upřesnění předpovědí a předvídání možného nárůstu trafficu.

Optimalizace webu

Nic nemůže zničit vaši důvěryhodnost a vztahy se zákazníky rychleji než špatně fungující webové stránky. Vysoce výkonné webové stránky jsou pro hladký průběh BF nezbytné. Ujistěte se, že vaše webové stránky zvládnou výrazný nárůst návštěvnosti, aniž by došlo k jejich zpomalení nebo pádu. Optimalizujte dobu načítání, zefektivněte proces placení a zajistěte intuitivní navigaci. Pokud je to možné, proveďte testování zátěže, abyste simulovali silný provoz a stihli odstranit případné problémy.

Tým a zákaznický servis

Klíčovou součástí přípravy logistiky na období Black Friday je váš tým. Proškolte své zaměstnance, jak zvládnout zvýšený objem objednávek a případné problémy ohledně skladových zásob a odbavení produktů. Zvažte přijetí brigádníků, kteří vám pomohou s vyřizováním objednávek a zákaznickou podporou a zkuste do pomoci ve skladech zapojit i vaše backoffice zaměstnance. Stmelí to tým, a zvýší motivaci celé firmy nápor zvládnout. Zajistěte, aby všichni rozuměli vaší Black Friday strategii, a mějte připravené pohotovostní plány pro případ možných krizových situací. Mimořádně důležitý je zákaznický servis. Mnoho zákazníků narazí na vaše webové stránky během BF víkendu poprvé a jistě budete chtít zanechat skvělý první dojem. Váš helpdesk by vám měl co nejrychleji reagovat na všechny zprávy na vašem e-shopu i ostatních kanálech a přinést tak novým i stávajícím zákazníkům co nejpříjemnější nákupní zážitek.

Možnosti dopravy a doručení poslední míle

Nabídka flexibilních možností doručení je obzvláště během akcí, jako je Black Friday, klíčová hned z několika důvodů. Nejenže poskytuje zákazníkům možnost zvolit si nejvhodnější způsob doručení dle jejich aktuálních preferencí, ale také pomáhá efektivně zvládat nárůst objemu objednávek samotným prodejcům a snižuje riziko zpoždění doručení. Nabídka rychlého a přesného doručení může být také konkurenční výhodou, která odliší váš e-shop a potenciálně sníží počet opuštěných košíků před dokončením nákupu ať už z důvodu vysokých nákladů na dopravu, nebo omezených možností dopravy. Z výsledků průzkumu výzkumné agentury Behavio pro technologicko-logistickou společnosti Dodo vyplývá, že 37 % nakupujících opouští e-shop, pokud jim není nabídnuto dostatečně rychlé doručení, a 75 % dotázaných deklaruje, že je pro ně rychlost doručení důležitým parametrem při rozhodování o nákupu.

Peter Menky

Jedním ze způsobů, jak zefektivnit celý proces logistiky během velkého náporu objednávek, je doručování v časových intervalech. Tím, že zákazníci mají možnost zvolit si preferovaný čas doručení, mohou maloobchodníci v oblasti e-commerce výrazně snížit pravděpodobnost neúspěšného nebo zmeškaného doručení. To znamená úsporu nákladů pro maloobchodníky a zvýšení celkové spokojenosti zákazníků. Zatímco dříve byla nabídka doručení v konkrétních časových oknech spíše výjimečným nadstandardem, dnes se jedná o službu, která je v rámci doručení důležitá pro více než polovinu Čechů (52 %).

Dalším z nástrojů, pomocí kterého lze reagovat na zvyšující se tlak zákazníků na rychlé doručení za co nejnižší ceny, je koncept dynamické cenotvorby. V Dodo obchodníkům umožňujeme aplikovat na objednávky dynamické nacenění dopravy a díky využití sofistikovaných algoritmů a pokročilé analýzy dat optimalizovat cenu dopravy podle aktuální celkové poptávky v daném městě. Co to znamená? Že každé časové okno pro doručení má jinou cenu. V čase špičky je služba dražší, naopak, v nepopulárních časech je služba výrazně levnější. Tímto spolu s daným obchodníkem koncovým zákazníkům poskytujeme možnost pořídit si kýženou službu doručení ve stejný den za atraktivnější cenu, a zároveň díky dynamickým cenám rozkládáme objednávky do celého dne. To výrazně snižuje nápor na daného obchodníka během rozvozových špiček.

Jednoduché vrácení zboží

Během Black Friday často dochází k prudkému nárůstu počtu vrácených zboží, což je způsobeno zvýšeným objemem objednávek a impulzivními nákupními tendencemi zákazníků v důsledku lákavých nabídek. Vracení zboží sice nelze zabránit, ale klíčové je, aby byl proces pro zákazníky co nejjednodušší. Poskytněte zákazníkům snadno dostupný formulář pro vrácení zboží online a jasné pokyny pro vrácení. Spoustu zákazníků například nevlastní domácí tiskárnu, takže jim můžete usnadnit celý proces vrácení zboží například předtištěnými nalepovacími štítky, poskytnutím QR kódu, nebo možností vyzvednout vratky doma. Zvažte také nabídku bezplatného vracení a prodloužených lhůt pro vracení během BF, abyste ulehčili práci pracovníkům podpory a nabídli zákazníkům větší flexibilitu.

Nezapomeňte, že Black Friday není jen o tržbách, ale je to zároveň příležitost k vybudování dlouhodobých vztahů se zákazníky. Pokud poskytnete pozitivní zážitek z nakupování, můžete z jednorázových kupujících udělat věrné zákazníky, kteří se k vám budou rádi vracet.


Autor komentáře: Peter Menky, komerční ředitel, Dodo

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Tepelné tvarování jako klíč k úspěchu v automatizaci procesů

Tepelné tvarování se rychle stává vyhledávaným řešením při výrobě odolných obalů, tvarovaných proložek (trayů) a plastových zásobníků pro taková odvětví jakými jsou automotive, potravinářství, farmaceutický průmysl, elektronika nebo široký segment intralogistických procesů. Proč? Takto vyrobené obaly nabízí ideální kombinaci trvanlivosti a výkonu. Jejich uživatelé mohou využívat moderní identifikační technologie pro případné sledování v rámci dodavatelského […]

„Čelní vozík z Číny? Tak to určitě… Jenže tahle značka dávno neznamená nespolehlivé“

Když se řekne čínská technika, většina lidí si vybaví kompromisy. Ale co když vám řekneme, že značka EP Equipment, která spolupracuje s evropskou jedničkou Kion Group, vyrábí vozíky pro celý svět – a Simple Lift je přináší i malým firmám v Česku a na Slovensku? Už 30 let víme, co ve skladu funguje. A taky […]

Welcomo nyní pracuje i s e-doklady

Digitalizace státní správy je už několik let velkým tématem, které přineslo řadu inovací a modernizací nejen ve veřejném sektoru. Jednou z nich jsou e-doklady, moderní a bezpečný způsob ověřování identity bez nutnosti nosit s sebou fyzický doklad totožnosti. Zatímco dříve byly možnosti jejich využití omezené, dnes je lze uplatnit i v soukromé sféře. M2C Innovis […]

Tomáš Novotný: Mošnovský park dál roste. A připravujeme také projekt na Vysočině

Tomáš Novotný nastoupil v lednu roku 2024 do čela české developerské společnosti Concens Investments s ambiciózní strategií firemní expanze. Zahájením výstavby II. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku u Letiště Leoše Janáčka v Mošnově byl loňský cíl splněn a firma pokračuje i letos v realizaci své podnikatelské strategie. Tomáš Novotný představuje, co se dosud povedlo a co Concens Investments chystá. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required