Sběrné linky z Asie zkracují přepravu po moři o několik dní
K šesti pravidelným linkám z Asie pro přepravu kusových zásilek ve sběrném kontejneru letos DB Schenker přidal novou, a to z pákistánského Karáčí. Přímé linky zkrátí dobu přepravy o tři až čtyři dny. Zásilky umožňuje DB Schenker sledovat dvěma způsoby, buď e-mailovou notifikací nebo na platformě eSchenker.
Importní LCL služby (Less than Container Load) umožňují přepravu kusových zásilek od několika odesílatelů pro jednoho příjemce v jednom sběrném kontejneru. Jejich obliba rok od roku roste. „Jedním z hlavních důvodů je úspora peněz, protože se platí pouze za skutečně přepravované zásilky. Podstatné je i to, že zákazníci nemusí čekat na naplnění celého kontejneru,“ vysvětluje Kamil Klempt, manažer námořních přeprav v DB Schenker.
Řešení na míru zohledňuje nejen objem a váhu zásilek, ale i jejich četnost. Výhodou této služby je i zkrácení transitního času o tři až čtyři dny. DB Schenker pro ně využívá šest pravidelných linek z Asie (Šanghaj, Ning-po, Yantian, Hong Kong, Sia-men, Tchaj-wan) a nově i linku z Pákistánu – přístav Karáčí. Globální poskytovatel logistických řešení konsoliduje námořní sběrné zásilky z dalších 93 přístavů, které následně odesílá na týdenní bázi ve sběrných kontejnerech s překládkou v Hamburku.
Monitoring námořních zásilek
Pro sledování zásilek na moři nabízí DB Schenker dvě varianty řešení. Ty se odvíjejí od objemu zásilek nebo rozsahu informací, jež zákazník potřebuje znát.
Systém automatické e-mailové notifikace (AEN) nabízí standardní přehled o pohybu zboží rovnou v e-mailu.
Pro ty, kteří posílají více než 2000 zásilek ročně a potřebují si přehled o pohybu svého zboží přizpůsobit, je vhodným řešením eSchenker. Na jednom místě v něm najdou detailní reporting, notifikace, rozšířené možnosti sledování zásilek, dokonce i emisní kalkulačku pro výpočet vlivu přepravy na životní prostředí, a dále administrativní zjednodušení v podobě zadávání objednávek, fakturace, případně i řešení reklamací.
„Díky globální síti, kvalitnímu personálu i široké nabídce služeb mají zákazníci vždy po ruce komplexní informace o aktuálním stavu zásilky. Tu jim navíc můžeme kompletně pojistit a posléze i proclít, takže se již o nic dalšího nemusí starat,“ dodává Kamil Klempt.