logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Společnost Kuehne+Nagel oznámila záměr převzít společnost Eastway Global Forwarding,...
  • Společnost Gebrüder Weiss dokončila rozšíření svého logistického terminálu v chorvatském...
  • Mezinárodní logistický provider Dachser obdržel prestižní ocenění Eco Performance Award 2025 v...
  • Stojí letecká doprava na prahu zásadní změny? Aktuálně se rozbíhá integrace a testování...

Plné sklady i blížící se Vánoce motivují obchodníky ke vstupu na marketplace

19. října 2022
Sklad 0
889
Plné sklady i blížící se Vánoce motivují obchodníky ke vstupu na marketplace

Plné sklady i blížící se Vánoce motivují obchodníky ke vstupu na marketplace

Trend online tržišť neboli marketplaces nabírá v posledních letech na síle. V českém prostředí se o jeho akceleraci postarala především covidová pandemie a s ní spojené změny v nákupním chování zákazníků. Rostoucí zájem o partnerský prodej potvrzují i čísla společnosti Mall Group, jejíž tržiště sdružuje nabídky od více než 5000 obchodníků.

Proč k prodeji přes online tržiště přistupuje stále více obchodníků? Důvodem je aktuální ekonomická situace, sklady plné zboží, blížící se vánoční sezona i možnost snazší expanze do zahraničí.

Výrazný podíl na rostoucí oblibě marketplaces mělo právě období covidových restrikcí, kdy obchodníci hledali způsoby, jak bojovat s poklesem prodejů plynoucím z uzavření kamenných poboček. Marketplace jim tehdy umožnil výrazné výpadky vykrýt a mnohým z nich díky němu prodeje dokonce vzrostly na úroveň vyšší než před pandemií. Prvotní motivací e-shopů ke vstupu na tržiště tak byla především snaha diverzifikovat své prodejní kanály a přizpůsobit se nastalé situaci, dnes však do hry vstupují i další faktory, jako je snaha vyprázdnit plné sklady nebo urychlit svou zahraniční expanzi.

„Dnes už je onboarding na marketplace díky spolupráci s mnoha integračními partnery otázkou několika málo dní, a navíc se s ním nepojí téměř žádné náklady či potenciální rizika. Obchodník platí provize z reálně uskutečněných prodejů, není tedy nijak limitován ani pokutován, pokud zájem o jeho produkty poklesne. Marketplace mu navíc umožňuje oslovit nejen české zákazníky, ale i ostatní světové trhy,“ říká k tématu Kateřina Peštuková, head of sales marketplace v Mall Group.

Tržiště Mallu i přes pokles trhu meziročně rostlo téměř o polovinu

O tom, že síla marketplaces i přes současné ochlazení e-commerce scény stále roste, vypovídají i konkrétní čísla. Tržiště Mall vyrostlo oproti minulému roku o 45 %, čímž dokazuje, že pro řadu e-shopů představuje právě prodej přes marketplace efektivní způsob, jak rychle a úspěšně bojovat se stagnujícími či klesajícími prodeji. Díky vzrůstajícímu počtu partnerských prodejců si navíc mohou zákazníci vybírat z široké a denně se rozrůstající nabídky produktů. Tržiště Mallu jich aktuálně v zemích, kde působí, nabízí téměř 8 milionů. Značný nárůst nabídky přitom Mall pozoruje především na českém a slovenském trhu. V porovnání s rokem 2021 se např. nabídka kategorie auto-moto rozšířila o 97 %, segment módy o 187 % a nabídka nábytku dokonce o 387 %.

Kromě toho, že obchodníci mohou své zboží na marketplace snadno zalistovat a získat tak přístup k mnohem širší zákaznické bázi, mají také možnost využít jeho výrazné marketingové podpory. Marketplace jim totiž umožňuje prodávat pod vlastní značkou, ale zároveň využívat záštity velkého a důvěryhodného e-commerce hráče. Tržiště současně představuje způsob, jak mohou obchodníci svůj prodej rozšířit také za hranice.

Tržiště pomáhá řešit i přeplněné sklady

Častou motivací, se kterou obchodníci na tržiště vstupují, je podle Mall Group také zmíněná snaha vyprázdnit své sklady a maximálně vytěžit nastupující vánoční sezonu. V mnoha případech se totiž e-shopy mohutně předzásobily, protože přirozeně nemohly počítat s aktuálním ekonomickým trendem. Nyní tak nemají prostor pro nákup a uskladnění sezonního zboží. Právě období kolem Vánoc je přitom pro většinu z nich naprosto klíčové a využití dalšího prodejního kanálu jim dokáže zajistit výrazné navýšení prodejů.

„Nároky zákazníků na jednotlivé e-shopy a prodejní platformy se stále zvyšují a pro nakupující je jednoduše nejpohodlnější, když mohou mít veškeré produkty k dispozici na jednom místě a ušetřit tak čas při výběru i peníze za dopravu. Přesně to služba Mall Partner zákazníkům i prodejcům umožňuje,“ dodává Kateřina Peštuková.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Potřebujete skladovat? PST CLC Mitsui-Soko má pro vás místo

Společnost PST CLC Mitsui-Soko, člen mezinárodní japonské skupiny Mitsui-Soko Group, nabízí aktuálně volné skladové kapacity ve svých moderních logistických centrech v Úžicích u Prahy, Pohořelicích u Brna, Brně – Tuřanech a Mošnově u Ostravy. Firma kromě skladování nabízí i komplexní celní služby a přepravy. Pokud hledáte spolehlivého partnera pro outsourcing skladování, komplexní logistické služby, přepravy […]

Fiege je připraveno na EUDR: sériová čísla pneumatik pod kontrolou

Nová evropská legislativa EUDR (EU Deforestation Regulation) přináší výrobcům a distributorům pneumatik zásadní změny. Jednou z klíčových výzev je nutnost sledování původu a pohybu každé jednotlivé pneumatiky – včetně evidence sériových čísel napříč celým dodavatelským řetězcem. Společnost Fiege je na tuto změnu plně připravena. Díky našemu modernímu WMS řešení (Warehouse Management System) zajišťujeme kompletní trasování […]

Investujte zbývající budget do bezpečnosti a získejte moderní technologie, které šetří čas, peníze i starosti

Blíží se konec roku a s ním i období, kdy mnoho firem přemýšlí, jak efektivně využít zbývající prostředky z rozpočtu. Namísto uspěchaných nákupů nebo symbolických investic do „něčeho navíc“ se nabízí možnost, která má dlouhodobý dopad – modernizace bezpečnostních technologií. V době, kdy hraje klíčovou roli spolehlivost, digitalizace a prediktivní údržba, se právě bezpečnostní systémy […]

Případová studie FM Logistic a značky Lindt: personalizace v logistice e-commerce

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required