logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Výdejní boxy se staly součástí městské infrastruktury. Podle aktuálního průzkumu Nielsen...
  • Assa Abloy, CountryLife, Kion Group, Foodish nebo Česká pošta. To je jen část nových nebo...
  • Za jízdu po dálnicích a zpoplatněných úsecích silnic I. třídy uhradili dopravci v dubnu 1,598...
  • Developer CTP dokončil v Boru přeměnu bývalého skladu pneumatik na moderní logistické centrum....

Ondřej Kubesa: Roste zájem o menší a flexibilnější řešení s rychlou implementací

6. října 2022
Rozhovory 0
1658
Ondřej Kubesa: Roste zájem o menší a flexibilnější řešení s rychlou implementací

Ondřej Kubesa: Roste zájem o menší a flexibilnější řešení s rychlou implementací

Optimalizace skladových procesů, digitalizace skladů včetně vytváření digitálních dvojčat a také automatizace příjmu a expedice. To jsou některé z určujících trendů v oblasti IT pro logistiku. Hovořili jsme o nich s Ondřejem Kubesou, který od letošního roku zastává pozici business & marketing director ve společnosti Sluno.

Jaké jsou z vašeho pohledu klíčové trendy dnešní doby v oblasti informačních systémů pro logistiku, například pokud jde o skladové hospodářství, logistické zajištění výroby nebo řízení přeprav?

Když se zrovna nebavíme přímo o robotizaci, tak klíčovým trendem dnešní doby je optimalizace skladových procesů, lepší rozmístění produktů a celkové zvýšení výkonu a obrátkovosti skladu. Postpandemická doba všechny nutí hledat stále větší a větší úspory.

Jako další silný trend se nabízí celková digitalizace skladových prostor = digitální dvojčata skladů a procesní simulace v nich. Opět vše směřuje k optimalizací. Tímto způsobem je možné simulovat nové procesy, plánovat změny uspořádání nebo workforce pro peaky.

V neposlední řadě jsou trendem digitalizace a automatizace příjmu a expedice, webové portály pro dodavatele a dopravce a organizace dvorku. Často řešíme aplikace pro řidiče i pro operativu, které usnadňují příjem, expedici a celkovou obsluhu přepravy.

Očekáváte, že do budoucna půjde převážně o specializované systémy, například pro řízení skladu, výroby či dopravy, nebo budou hrát prim spíše integrované systémy komplexně pokrývající logistiku firem?

Osobně si myslím, že monstrózním řešením pomalu dochází čas. Od doby revoluce v podobě mobilních aplikací, kdy máte pro každý „proces“ v mobilu jinou appku, se tento trend čím dál více promítá i do dalších úrovní včetně řízení skladů. Rozhodně vnímáme větší zájem o menší a flexibilnější řešení s rychlou implementací a co nejrychlejším čerpáním prvních business benefitů.

Mohou v rámci IT systémů a aplikací pro logistiku získat v blízké budoucnosti na důležitosti i některé „nové“ trendy, o nichž se zatím příliš neví?

Mohou, ale bude to série malých změn, které nakonec povedou k velkému součtu – RFID jsou již všeobecně známé a čím dál více využívané. Stále se hledají řešení, jak rozpoznat zboží s co největší mírou automatizace všech procesů a za co nejmenší náklady. Naši zákazníci nalézají oblibu např. v prediktorech pro velikost balení (cubing) a umělé inteligenci pro optimalizaci zásob. Dále řešíme využívání brýlí, které doplňují dnes už standardní hlasové vychystávání a dodávají uživateli další nezbytné informace pro přesnější práci ve skladu.

Můžete stručně popsat nějaký zajímavý a inovativní projekt, který jste v poslední době u zákazníků v logistice realizovali?

Napadají mě tři projekty, tak je ve stručnosti zmíním. Jeden velmi zajímavý spočíval v systémové optimalizaci a dovývoji nových aplikací pro automatizovaný příjem u vybraných dodavatelů – rozhodně jich nebyl malý počet a celkové úspory se následně týkaly právě nutné lidské činnosti. Podobné projekty mám obzvláště rád, protože nám dovolí směřovat pak lidi na činnosti, kde je lidská mysl skutečně důležitá.

Druhý projekt se týká spíše datových toků a integrace dat z různých zdrojů – nové portálové řešení umožnilo zákazníkovi snadno integrovat data z globální sítě GDSN i z dalších zdrojů. Komunikace s dodavateli je pak mnohem jednodušší a dá se automatizovat, je to takové naše příslovečné „dejme sbohem nekonečným excelovským tabulkám“.

Třetí projekt, který mě napadá, se týká optimalizace skladových procesů pomocí simulace, bez nutnosti ostrého testu na produkci.

Je možné zobecnit, jaké jsou hlavní předpoklady či zásady pro to, aby projekt dopadl úspěšně a klientovi přinesl očekávané benefity?

Na první místo bych dal otevřenost a spolupráci na straně klientů, to je základ. Na druhém místě je naše „řemeslná“ práce v průběhu přípravných workshopů a analytické fáze projektů – bohužel si stále někteří zákazníci myslí, že analytická část projektu je drahá a nepotřebná. Ale opak je pravdou, kvalitně provedená analýza vede k dobrým odhadům jak nákladů, tak očekávaných benefitů, a to ani nemluvím o bezproblémové realizaci. A třetí podmínkou je opravdu silný projektový a realizační tým – po našich projekťácích vyžadujeme opravdu silnou baterii od certifikovaných projektových dovedností, přes komunikační schopnosti až po flexibilitu, práci s riziky a troubleshooting. Naši architekti prostě patří ke špičce, nic menšího od nich nečekáme. My můžeme něco prodat, ale základem je silný a zkušený tým.


Připravil: David Čapek

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Tepelné tvarování jako klíč k úspěchu v automatizaci procesů

Tepelné tvarování se rychle stává vyhledávaným řešením při výrobě odolných obalů, tvarovaných proložek (trayů) a plastových zásobníků pro taková odvětví jakými jsou automotive, potravinářství, farmaceutický průmysl, elektronika nebo široký segment intralogistických procesů. Proč? Takto vyrobené obaly nabízí ideální kombinaci trvanlivosti a výkonu. Jejich uživatelé mohou využívat moderní identifikační technologie pro případné sledování v rámci dodavatelského […]

„Čelní vozík z Číny? Tak to určitě… Jenže tahle značka dávno neznamená nespolehlivé“

Když se řekne čínská technika, většina lidí si vybaví kompromisy. Ale co když vám řekneme, že značka EP Equipment, která spolupracuje s evropskou jedničkou Kion Group, vyrábí vozíky pro celý svět – a Simple Lift je přináší i malým firmám v Česku a na Slovensku? Už 30 let víme, co ve skladu funguje. A taky […]

Welcomo nyní pracuje i s e-doklady

Digitalizace státní správy je už několik let velkým tématem, které přineslo řadu inovací a modernizací nejen ve veřejném sektoru. Jednou z nich jsou e-doklady, moderní a bezpečný způsob ověřování identity bez nutnosti nosit s sebou fyzický doklad totožnosti. Zatímco dříve byly možnosti jejich využití omezené, dnes je lze uplatnit i v soukromé sféře. M2C Innovis […]

Tomáš Novotný: Mošnovský park dál roste. A připravujeme také projekt na Vysočině

Tomáš Novotný nastoupil v lednu roku 2024 do čela české developerské společnosti Concens Investments s ambiciózní strategií firemní expanze. Zahájením výstavby II. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku u Letiště Leoše Janáčka v Mošnově byl loňský cíl splněn a firma pokračuje i letos v realizaci své podnikatelské strategie. Tomáš Novotný představuje, co se dosud povedlo a co Concens Investments chystá. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required