FM Logistic hlásí nárůst tržeb hlavně v omnichannelu a městské logistice
Společnost FM Logistic dosáhla ve fiskálním roce 2021–2022 celkových tržeb ve výši 1,518 miliardy eur, což představuje nárůst o 10,7 procenta oproti předchozímu roku. Tento růst byl podle firmy způsoben především silnou dynamikou omnichannel prodeje, přičemž v nově uzavřených smlouvách se rozšířily aktivity v oblasti e-commerce.
Zisk před úroky a zdaněním (EBIT) činil 31,5 milionu eur. Rok 2021–2022 byl i ve znamení významných investic na podporu komplexních projektů v oblasti start-upů a automatizace, jejichž přínosy se budou měřit v dlouhodobém horizontu, uvádí dále společnost.
„Navzdory ekonomickým vzestupům a pádům a napětí v globálních dodavatelských řetězcích společnost FM Logistic opět dokázala svou sílu a odolnost. Srovnatelné tržby vzrostly o 10,7 procenta a podepsali jsme nové zakázky v hodnotě 262 milionů eur, z nichž 60 procent tvořil omnichannel. Zvláště bych chtěl vyzdvihnout neuvěřitelnou houževnatost našich týmů, které prokázaly i přes několik výluk neochvějné odhodlání dokončit pro naše klienty ty nejsložitější projekty,“ říká Jean-Christophe Machet, prezident společnosti FM Logistic.
Tržby společnosti ve středoevropském regionu (Polsko, Česká republika, Slovensko, Maďarsko) rostly na podobné úrovni jako celosvětově, konkrétně o 10,6 %.
Růst obchodu byl zajištěn především rostoucími operacemi v odvětví e-commerce. Počet objednávek, které poskytovatel v tomto sektoru vyřídil, se meziročně zvýšil přibližně o 30 procent. Je to důsledek zahájení činnosti pro nové zákazníky, např. pro Yves Rocher, Maxi Zoo v Polsku, a prodloužení smluv se stávajícími zákazníky, např. babymarkt.de a Bauhaus v České republice. Celkový obrat všech nově uzavřených smluv, a to pro všechny produkty poskytovatele (smluvní logistika, omnichannel, doprava, co-packing), činil 62 milionů eur. Zahájení některých operací je však naplánováno až na finanční rok 2022/2023.
Vzhledem k rychlému růstu se zvýšil i počet provozoven, které FM Logistic v regionu provozuje. V loňském roce přibyly další tři: v Lędzinách ve Slezsku, kde provozovatel obsluhuje velkého maloobchodního zákazníka; Wiskitki mezi Lodží a Varšavou – vlastní sklad společnosti, kde byl v únoru letošního roku zahájen logistický provoz a zároveň byla zahájena výstavba dalšího modulu; a Głogów v Dolním Slezsku – investice realizovaná společností Panattoni. Dokončeno bylo také rozšíření skladu FM Logistic v Błonie u Varšavy, který má nyní 85.000 metrů čtverečních a patří k největším distribučním centrům pro farmaceutický průmysl ve střední Evropě. O dalších 11.000 metrů čtverečních byla rozšířena také logistická platforma v Będzinu a v České republice se zdvojnásobila skladová plocha závodu v Lovosicích. Celkem tak FM Logistic ve střední Evropě získala k dispozici dalších 200.000 metrů čtverečních skladových prostor.