Skupina Allegro dokončila akvizici Mall Group a Wedo, podstatnou roli v tomto spojení hraje i logistika
Nákupní platforma Allegro, která patří k deseti největším internetovým obchodům na světě, dokončila převzetí společností Mall Group a Wedo. Spojení podpoří pokračující mezinárodní expanzi rozšířené skupiny a umožní obchodníkům z celého regionu i mimo něj těžit z toho, že mohou díky jedinému zalistování prodávat své výrobky napříč zeměmi. Zároveň poskytne desítkám milionů spotřebitelů v EU komfortní přístup k širšímu sortimentu, výhodným cenám a kvalitnímu doručování zboží napříč zeměmi, informuje skupina Allegro.
Skupina se tak stále více integruje do evropského prostředí. „Před nedávnem se Allegro otevřelo kupujícím a prodávajícím z celé EU a dnes už společně s Mall Group a Wedo dokončujeme krok, který upevní pozici celé skupiny jako tržiště první volby spotřebitelů v celé střední a východní Evropě i mimo ni,“ popisuje generální ředitel společnosti Allegro Francois Nuyts. „Lokální obchodníci se mohou stát mezinárodními a zákazníci budou těžit z té nejširší možné nabídky zboží. Žádný online hráč dnes nenabízí takto trvale konkurenceschopné ceny a tak velký výběr pro nakupující v celém regionu a my společně chceme tuto mezeru zaplnit. Naším cílem je stát se jedničkou v online nakupování ve všech zemích, kde skupina působí, a to i díky pokročilým nástrojům pro obchodníky, které nám umožňují nabídnout nejširší nabídku za nejvýhodnější ceny.“ Toho se podle Francoise Nyutse dosahuje nejlépe se zapojením místních partnerů z řad malých a středních podniků. Úspěch tržiště Allegro, který šel ruku v ruce s úspěchem polských podnikatelů, chce skupina replikovat všude tam, kde bude působit.
Pod jednou střechou
Spojení rozšíří působnost společné platformy napříč Polskem, Českou republikou, Slovenskem, Maďarskem, Slovinskem a Chorvatskem a téměř zdvojnásobí její potenciální tržní zásah v zemích s atraktivními základními podmínkami pro elektronické obchodování a vysokým růstovým potenciálem. Pod jednu střechu přináší řadu zavedených regionálních značek – včetně Mall, Wedo, Mimovrste, CZC.cz plus Allegro, Ceneo, eBilet a One – a zároveň spojuje zkušený mezinárodní tým více než 7150 expertů s odbornými znalostmi v oblasti inovací v e-commerce.
Allegro posílí partnerský prodej, tedy 3P byznys, skupiny Mall Group a akceleruje tak celkový růst, zatímco obchodníci na společné platformě budou moci postupně využívat věrnostní program Smart! a také řadu věrnostních výhod, jako je doručení zdarma, možnost odložené platby Allegro Pay nebo přístup do B2B platformy. Obchodníci zároveň získají přístup k bezproblémovému prodeji, inovativním řešením nebo marketingovým nástrojům. Všechny strany budou díky pokročilému logistickému řešení, které skupina poskytuje, těžit také z možnosti využít efektivní způsob doručení.
„Od počátku našich diskuzí jasně vidím, jak moc se k sobě naše skupiny hodí a jak skvěle se Allegro a Mall Group doplňují,“ říká generální ředitel Mall Group Jan Hanuš a dodává: „Zatímco Allegro je šampion v oboru marketplace, my máme dlouhodobě dobré a silné vztahy s dodavateli, nabízíme přístup k rozsáhlé infrastruktuře a last-mile řešením v zemích, kde působíme. Společně tvoříme šampiona v oblasti e-commerce a především sdílíme to hlavní – inovativní přístup k e-commerce, v rámci kterého je na prvním místě vždy zákazník.“
Potenciál pro rozvoj logistických služeb
Nedílnou součástí mezinárodní obchodní platformy je i zajištění logistiky. Generální ředitel Wedo Daniel Mareš situaci komentuje: „Wedo se tímto partnerstvím otevírá prostor pro další rozvoj, získáváme mj. přístup k finančním, servisním i logistickým zdrojům. Naším hlavním cílem pro letošní rok je neustálé zlepšování zákaznické zkušenosti a společně s naším akcionářem budeme klást důraz na špičkové doručovací služby v rámci logistiky poslední míle. Věřím, že se otevírá nová kapitola plná příležitostí nejen pro naše klienty, ale i pro naše zaměstnance i více než 300 kurýrů.“ Wedo momentálně nabízí doručení do 1200 výdejních míst a více než stovky výdejních boxů.
Část postupně, část ihned
Platformy a společnosti se budou sjednocovat postupně, zatímco implementace strategických řešení pro klienty v rámci skupiny bude zahájena okamžitě. Fúze díky využívání funkcí a předností jednotlivých spojovaných společností celkově rozšíří zdroje příjmů, přičemž hlavní ambicí bude stát se preferovanou destinací pro online nakupování v celé oblasti, kde skupina působí.
Skupina Allegro zaplatila za nákup 100 % podílu společností Mall Group a Wedo celkem 881 milionů eur.