logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Automatizovaná, spolehlivá a efektivní přeprava materiálu v logistických či výrobních provozech...
  • Role provozního ředitele (chief operating officer) ve společnosti Mailstep se nově ujal David...
  • Geosan Development oznamuje povýšení Radoslava Rachače (49) do funkce ředitele a jednatele. Ve...
  • Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné závazné stanovisko EIA na rozšíření D1 na...

Průzkum ukazuje pozitiva digitalizace ve firmách

4. května 2021
IT 0
1481
Průzkum ukazuje pozitiva digitalizace ve firmách

Průzkum ukazuje pozitiva digitalizace ve firmách

Zpracování faktury za třetinu původního času, zjednodušení práce nebo urychlení komunikace – to jsou hlavní přínosy digitalizace a automatizace v tuzemských firmách. Vyplývá to z březnového průzkumu společnost Grit mezi manažery 485 českých firem. Díky automatizaci ubývá rutinních činností zejména v účetnictví nebo administrativě.

„Například při zpracování faktur v nedigitální firmě musí fakturant či fakturantka fyzicky předávat doklady svému nadřízenému, případně je skenovat, posílat e-mailem, a následně odnést na poštu a poslat do účetní kanceláře. To je časově náročné a navíc se zaměstnanci vystavují kontaktu s mnoha lidmi. Digitalizace tohle odbourává. Od některých firem dnes víme, že už si ruční práci s papírovými doklady v době pandemie a při práci na home office ani nedokážou představit,“ popisuje marketingová ředitelka Zuzana Lazarová z firmy Grit, která vyvíjí software pro automatizaci toku dokladů.

Firmy nejvíce oceňují zjednodušení práce

Benefit, který si oslovené firmy po nasazení nástrojů pro digitalizaci či automatizaci nejvíce pochvalují, je zrychlení a zjednodušení práce. V průzkumu firmy Grit mezi 485 českými firmami to za největší přínos považuje 49 % respondentů.

„Jednou z typických ‚obětí‘ digitalizace a automatizace ve firmách je zpracování přijatých faktur. V běžné firmě musí fakturanti či fakturantky vzít každou fakturu do ruky, zkontrolovat ji, nechat schválit a přepsat do podnikového systému. V digitalizované firmě většinu těchto úkolů převezme robot, člověk u monitoru jeho práci jenom zběžně kontroluje,“ vysvětluje Zuzana Lazarová.

Automatizace ve firmách je trendem posledních let zejména díky zlepšování technologií. Ty dnes zvládnou například přečíst, takzvaně vytěžit faktury zcela automaticky, lidé jen zkontrolují, že je vše správně. Podle zkušeností Gritu trvalo jeho klientům ruční zpracování jedné faktury průměrně 15 minut. Po nasazení nástroje na automatické zpracování faktur trvá stejná činnost asi 5 minut.

Digitalizace zjednodušuje i komunikaci s dodavateli

Více než čtvrtina (27 %) respondentů výzkumu uvádí, že digitalizace také zjednodušuje a urychluje komunikaci s odběrateli a dodavateli. Díky digitalizaci prý mají větší přehled o stavu svých objednávek nebo termínech dodání zboží.

„Díky Orion EDI se zbavujeme rutinních činností a zkracujeme čas na vyřízení obchodních případů,“ říká IT manager firmy GECO Luboš Haspekl, jeden z účastníků průzkumu.

Důležitý je i lepší přehled

Další téměř pětina (18 %) respondentů pak považuje za největší přínos digitalizace a automatizace větší přehled nad prací. V digitální firmě většina práce probíhá v cloudových nástrojích, do kterých se oprávnění uživatelé mohou přihlásit odkudkoliv, a data jsou aktualizována v reálném čase.

Nestává se tak, že by lidé omylem pracovali s různými verzemi téhož dokumentu, nebo že by se ve firmě ztrácely důležité informace. V cloudu dnes běží pokročilé podnikové, zákaznické i skladové systémy.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladů a průmyslových zařízení v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, který se nachází při dálnici D1 na Vysočině, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním manažerem investic.   Oba parky, které […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Aimtec získal prestižní titul Czechia Best Managed Company 

Společnost Aimtec se stala držitelem ocenění pro nejlépe řízené firmy v Česku v rámci šestého ročníku Czechia Best Managed Companies, který každoročně pořádá společnost Deloitte. Program oceňuje české soukromě vlastněné firmy, které vynikají v oblasti řízení, strategie, inovací a firemní kultury. Odborná porota složená z podnikatelů, novinářů, zástupců akademické sféry či odborníků na rodinné firmy a právo […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required