logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Česká investiční skupina RC Europe v červnu otevřela logistické centrum RC Zone Samobor, které...
  • Ve Střelicích u Brna musel podnik řešit situaci, kdy nebylo možné realizovat přeložku...
  • Operátor intermodální a kombinované přepravy Metrans posiluje technické vybavení svého terminálu...
  • V průmyslovém parku P3 Prague Horní Počernice vznikla na ploše 25 000 metrů čtverečních obchodní...

ROZHOVOR: Vyvinuli jsme si vlastní AGV

12. března 2020
Zpravodajství 0
2507
ROZHOVOR: Vyvinuli jsme si vlastní AGV

Marco Prüglmeier byl hlavním řečníkem na únorové konferenci TAL 2020 v Plzni, kterou pořádá společnost Aimtec. Jako projektový manažer zodpovědný za vývoj inovací a Průmysl 4.0 v logistice společnosti BMW Group má dnes hodně co říci o současné i budoucí podobě automatizace, robotizace a dodavatelském řetězci.

Pokud mluvíme o AGV nebo ASRS, proč investujete do těchto typů robotizace? Je důvodem efektivita, nedostatek zaměstnanců nebo cíl štíhlé výroby?
V zásadě existují tři důvody. Technologie je tady a my ji chceme používat. Druhým důvodem je efektivita, protože máme poměrně vysokou návratnost investic. Třetím důvodem je to, co jste zmínil – nedostatek lidí. Obzvláště v amerických závodech, kde nyní máme nedostatek řidičů nákladních vozidel. Je to problém fluktuace kvůli věku. Tato fluktuace je natolik vysoká, že v tomto odvětví bychom za 5–10 let pravděpodobně neudrželi krok s trendem zaměstnanosti.

Proč jste začali vyvíjet vlastní AGV?
Vozidlo, které jsme vyvinuli, se jmenuje Smart Transport Robot (STR). Začali jsme sami, protože jsme chtěli používat naše technologie z automobilů. Měli jsme také některé požadavky, jež nebyly splněny, resp. stále nejsou splněny kýmkoli, kdo tato vozidla prodává.

Které požadavky to byly?
Výška vozidla nesmí být nad 22 centimetrů, aby se vešla pod náš válečkový vozík. To v té době nebylo k dispozici. V současné době přicházejí některá vozidla, která odpovídají výškou, ale ještě nejsou plně industrializována. Nám tato industrializace trvala poslední čtyři roky. Z technického hlediska máme celkovou účinnost zařízení 97 procent. A také jsme to velmi silně testovali v našich závodech, protože vozíky používáme pro zásobování vlastních výrobních linek. Dokážete si představit, že z toho důvodu jsme chtěli výhradně robustní technologii. Kromě toho jsme vždy chtěli mít vozidlo, jež dokáže manévrovat bez infrastruktury. Bez laserových značek, bez magnetů a linií na podlaze atd.

Jak je tedy vozítko řízeno?
Pomocí algoritmu zvaného SLAM. Používáme laserový skener před vozidlem, které je zároveň bezpečnostním skenerem. A to, co získáme z bezpečnostního skeneru, využíváme k výpočtu polohy vozidla.

Takže pokud změníte rozvržení výrobní haly nebo skladu, není to problém…
Ano. A i kdyby některá vozidla narazila na změnu uspořádání, první vozidlo, které tak učiní, by to jen rozpoznalo. Druhé říká OK, protože má změnu rozvržení z prvního vozidla. A následující vozítka by již získala aktualizovanou mapu provozu. V podstatě se seznámí s informací, že cesta je blokována a musí se vydat jinudy.

Jde o umělou inteligenci (AI) řízení?
Ne, je to druh učení, nikoliv AI. Kde používáme AI, je rozpoznání modrých vozíků, které provozujeme v našich továrnách. Ve všech závodech máme označení na podlaze. Lidé tam musí nějakým způsobem dát válečkový vozík. Vozidlo ví, že je to bod zájmu, kam jít a hledat válečkový vozík. Ale někdy není umístěn se stoprocentní přesností. A zde používáme AI k rozpoznání správné polohy. Nebo vozítko může sdělit, že došlo k určitému selhání, ale to je také informace, kterou chceme vědět.

Celý rozhovor najdete v SL 186/2020.

Text i foto: Stanislav D. Břeň

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Aimtec získal prestižní titul Czechia Best Managed Company 

Společnost Aimtec se stala držitelem ocenění pro nejlépe řízené firmy v Česku v rámci šestého ročníku Czechia Best Managed Companies, který každoročně pořádá společnost Deloitte. Program oceňuje české soukromě vlastněné firmy, které vynikají v oblasti řízení, strategie, inovací a firemní kultury. Odborná porota složená z podnikatelů, novinářů, zástupců akademické sféry či odborníků na rodinné firmy a právo […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required