Ve vztahu k inovacím lze rozlišit několik typů firem. Některé se inovací bojí jako „čert kříže“ a raději jedou v osvědčených vyjetých kolejích. Pak jsou takové, které občas něco optimalizují nebo zefektivňují, ale k inovacím mají v zásadě neutrální či vlažný vztah. Dále existují firmy, jež rády inovují, ovšem v určitém rámci, dalo by se říci „vocaď pocaď“, což nemusí být nutně špatně. A konečně existují společnosti, kde inovativnost je nezbytným prvkem jejich podstaty, součástí firemní DNA, a tedy zásadní konkurenční výhodou.
Ty posledně jmenované firmy najdeme nejen v oblasti informačních a komunikačních technologií (Apple, Google?), ale nepochybně i v logistice, třeba… (Každý logisticky poučený čtenář určitě dokáže jednu nebo více takových firem uvést.) A zdá se být čím dál více zjevné, že právě tyto společnosti patří dnes mezi nejúspěšnější, byť i inovační drajv se může zadrhnout. Vzpomeňme známý příklad finské Nokie a její dramatický ústup z někdejší slávy.
Jak rozvinout inovační potenciál a neztratit jej? Sdílení zkušeností je v daném ohledu nesmírně důležité. I proto vznikl komplexně pojatý Projekt LOG-IN, jehož součástí je mj. jak stejnojmenné konferenční fórum (letos proběhne už 16. ročník), tak od loňska i soutěž o nejlepší logistické inovace roku. Letos budou opět oceněny jednak inovace technické, resp. technologické a také projektové, dále inovace v logistických realitách a rovněž osobnost „Fachmana roku“.
Řada firem se rozhodně má čím pochlubit, možná právě i ta vaše… Registrovat se k účasti v soutěži a přihlásit svou inovaci můžete až do 6. září 2019 na stránce www.projektlogin.com/oceneni/
Text: David Čapek
Ilustrační foto: Pixabay.com