Šéf resortu dopravy Dan Ťok začátkem tohoto týdne oznámil, že opustí svou funkci. Skončí tak nejdéle sloužící ministr dopravy v dosavadní historii samostatné ČR.
Téměř čtyři a půl roku, jež strávil na tomto vratkém postu, kde průměrná „životnost“ ministra činí 1,4 roku, je samo o sobě úspěchem. Pan Ťok je znám svým korektním vystupováním a jeho slušnost mu byla paradoxně i vytýkána. Ve smyslu, že je příliš měkký na své podřízené včetně vedení Ředitelství silnic a dálnic. Je zřejmé, že třeba premiér Babiš má úplně jiný manažerský styl.
Osoba Dana Ťoka působí pozitivním dojmem. „Jeho“ éru na ministerstvu dopravy už tak kladně hodnotit nemůžeme. Otázkou však zůstává, co zmůže jeden člověk v rámci natolik složitého molochu, kde nijak zvlášť neuspěli ani předchozí ministři. Po Martinovi Stropnickém a Robertu Pelikánovi z vrcholné politiky pravděpodobně zmizí další svébytná osobnost dlouhodobě spjatá s hnutím ANO, která nebyla vždy a ve všem bezvýhradně loajální k dominantnímu šéfovi „strany a vlády“. I z tohoto pohledu je Ťokův odchod svým způsobem škoda.
Názory, komentáře či připomínky uvítáme na facebookovém profilu SL.
Text: David Čapek
Ilustrační foto: Pixabay.com