logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Za jízdu po dálnicích a zpoplatněných úsecích silnic I. třídy uhradili dopravci v dubnu 1,598...
  • Developer CTP dokončil v Boru přeměnu bývalého skladu pneumatik na moderní logistické centrum....
  • První čtvrtletí roku 2025 se na českém trhu komerčních nemovitostí neslo ve znamení mimořádné...
  • Alza spouští službu Pošli to AlzaBoxem, která lidem umožňuje posílat balíky mezi více než 2500...

Řešení pro sklad a výrobu: Inteligentní tažná souprava

18. dubna 2014
Případové studie 0
3384

Článek připravil PETR NECKAŘ

Závod společnosti Continental Automotive Czech Republic v Brandýse nad Labem je zaměřen na výrobu palivových čerpadel a všeho, co souvisí s dopravou paliva z nádrže do prostoru motoru.

CÍL: zvýšit kapacitu závozů

Vedení brandýského závodu této společnosti se rozhodlo zvýšit produktivitu skladu – a to s cílem snížit náklady. „Výroba se rozrostla, nastal problém se zavážením materiálu do výroby a s odvozem z výroby zpět do skladu. Dostali jsme se do situace, kdy bychom museli buď přijmout další pracovníky a koupit novou techniku, anebo najít nějaký systém, který dokáže zvýšit kapacitu závozů a odvozů,“ předeslal Petr Schwan, logistics teamleader společnosti Continental Automotive Czech Republic, závodu Brandýs nad Labem.

Zástupce společnosti STILL ČR nabídl řešení, které spočívalo v pořízení inteligentní tažné soupravy se třemi přípojnými E rámy, které jsou ovládány hydraulicky. „Podívali jsme se nejprve na videu, co taková souprava umí, následně jsme si tažnou soupravu vyzkoušeli přímo ve společnosti STILL ČR, kde jsme se zajímali i o její technické specifikace, její manévrovatelnost a obsluhu,“ říká Petr Schwan.

> Požadavek: zvýšit produktivitu
> Nutnost: projet úzkými uličkami
> Řešení nabídl obchodní zástupce
> Nákupu předcházelo zkoušení

Po praktické ukázce zástupci firmy zjistili, že se jedná o vyhovující systém řešící aktuální potřebu. Nejprve si společnost Continental Automotive Czech Republic zapůjčila inteligentní tažnou soupravu přímo do svého brandýského provozu k zhruba desetidennímu otestování, kdy se zjišťovalo mimo jiné to, zda tato souprava dokáže bez problémů projet úzkými výrobními uličkami. Splnila veškerá očekávání, proto bylo v září 2012 rozhodnuto o jejím zakoupení. Dodána byla tři měsíce poté. Současně firma Continental Automotive Czech Republic řešila nákup podvozků pod palety, které souprava veze. V závodě je jich teď zhruba 60.

POTŘEBA PLNĚ POKRYTA

Nyní jsou z hlediska závozů a odvozů plně pokryty potřeby skladu i výroby. V současné době je v brandýském závodě jedna inteligentní tažná souprava s tahačem STILL CX-T, který umožňuje řidiči pohodlné nastupování i vystupování a má stupačky s protiskluzovým povrchem. Samozřejmostí je zesílený ochranný rám a snadno přístupná elektronika vozíku, rovněž plně elektronické řízení s automatickým vracením do neutrální pozice a snížením rychlosti při projíždění zatáček. I díky tomu všemu si řidiči na tahač, respektive na celou soupravu, rychle zvykli. Obsluha je skutečně jednoduchá.

Souprava na první pohled vypadá poměrně robustně, nicméně praxe potvrdila, že se jedná o velmi bezpečnou soupravu, která projede i menšími uličkami. Během roku provozu nenastala žádná mimořádná událost způsobená soupravou.

Souprava veze, jak jsme předeslali, tři tažné přípojné E rámy, jedním závozem tedy dokáže zavézt tři palety do výroby a hned odvézt z výroby tři jiné palety s hotovými výrobky. „Do doby jejího pořízení jsme používali nízkozdvižné vozíky, kdy jeden člověk na něm seděl, vzal ve skladu jednu paletu, kterou odvezl do výroby, kde ji vyložil a následně naložil paletu s hotovými výrobky, s níž zamířil opět do skladu. Teď zvládáme transportovat tři palety do výroby a tři z výroby, což znamená velké urychlení práce, a hlavně palety nezůstávají zbytečně ve výrobní hale, protože jsou průběžně odváženy zpět do skladu,“ konstatuje Petr Schwan.

> Eliminace ztrátových časů
> Podstatné urychlení práce
> Jednoduchá manipulace
> Souprava drží stopu v zatáčkách

Ušetřil se čas také manipulantům ve výrobě, kteří dříve museli využívat k posunování palet ruční manipulační paletové vozíky. Souprava přiveze k manipulačnímu místu ve výrobě paletu na podvozku, který je vybaven kolečky, řidič ji sundá a manipulant si ji lehce posune na místo, kam potřebuje. Zvládnou to i slabé ženy, není k tomu potřeba velká síla. Díky tomu se zvýšila výkonnost pracovníků ve výrobě, kteří tak za směnu zvládají vyrobit více výrobků. 90 % paletových vozíků bylo z výrobní haly odstraněno.

Mezi hlavní výhody inteligentní tažné soupravy STILL patří její obratnost, kladem je také vynikající držení stopy v zatáčkách. „U standardních souprav poslední vagon obvykle nekopíruje stopu, u inteligentní tažné soupravy v zatáčkách ovšem zásadně nevybočuje. Všechny E rámy s minimální odchylkou kopírují stopu tahače,“ uvádí Zdeněk Štrupl, odborný manažer prodeje společnosti STILL ČR, který zdůrazňuje, že moderní výrobní procesy vyžadují v současnosti ve zvýšené míře flexibilní koncepce materiálových toků, přičemž materiálový tok musí probíhat efektivně s orientací na poptávku a současně musí být šetrný k přírodním zdrojům.

Inteligentní tažná souprava má přesně stanovené trasy, jimiž projíždí. Podle toho, jestli vykládka bude vpravo nebo vlevo, lze E rám nastavit, čímž se rovněž snižuje množství a čas manipulací.

Doplňuje, že dalším důležitým přínosem inteligentní soupravy je její bezpečnost. Součástí soupravy jsou dvě velká velkoplošná zrcátka, řidič má tedy dokonalý výhled na zadní část vozíku bez potřeby otáčení se. Navíc jsou všechny E rámy vybaveny ochranou proti přejetí nohou, což snižuje možnost zranění. K výraznému zvýšení bezpečnosti došlo eliminací pohybu nízkozdvižných vozíků ve výrobě s každou paletou zvlášť.

MOŽNÝ VÝVOJ: NÁKUP PODVOZKŮ

Podle vývoje kontraktů se počítá se zakoupením dalších podvozků, aby bylo i nadále zajištěno pokrytí transportu materiálu a výrobků mezi skladem a výrobou. Navíc soupravu je možné rozšířit až o dva další E rámy, což by umožňovalo do výroby odvážet současně pět palet. Nicméně v brandýském závodě zatím současný stav plně vyhovuje.

> Palety ve výrobě jsou na podvozcích
> Využívají se praktické E rámy
> Apel na bezpečnost
> Díky soupravě firma ušetří

Oceňovanou výhodou inteligentní tažné soupravy je rovněž skutečnost, že odpadá odpojování jednotlivých vagonků, podvozky se do E rámů jednoduchým způsobem zasouvají. „Pokud by došlo z jakéhokoliv důvodu k výpadku tažné soupravy, je možné po krátkou dobu podvozky, které jsou na kolečkách, do výroby a z výroby dopravovat ručně nebo na vidlicích nízkozdvižného nebo vysokozdvižného ručně vedeného vozíku, což by samozřejmě bylo nouzové řešení, kdyby z jakéhokoliv důvodu bylo nutné řešit servisní zásah,“ tvrdí Zdeněk Štrupl.

Firma díky soupravě ušetří, neboť nebyla nucena přijmout nové zaměstnance a pořizovat další nízkozdvižné vozíky.

Článek ůvodně vyšel v Systémech Logistiky č. 129/1-2 2014.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

„Čelní vozík z Číny? Tak to určitě… Jenže tahle značka dávno neznamená nespolehlivé“

Když se řekne čínská technika, většina lidí si vybaví kompromisy. Ale co když vám řekneme, že značka EP Equipment, která spolupracuje s evropskou jedničkou Kion Group, vyrábí vozíky pro celý svět – a Simple Lift je přináší i malým firmám v Česku a na Slovensku? Už 30 let víme, co ve skladu funguje. A taky […]

Tepelné tvarování jako klíč k úspěchu v automatizaci procesů

Tepelné tvarování se rychle stává vyhledávaným řešením při výrobě odolných obalů, tvarovaných proložek (trayů) a plastových zásobníků pro taková odvětví jakými jsou automotive, potravinářství, farmaceutický průmysl, elektronika nebo široký segment intralogistických procesů. Proč? Takto vyrobené obaly nabízí ideální kombinaci trvanlivosti a výkonu. Jejich uživatelé mohou využívat moderní identifikační technologie pro případné sledování v rámci dodavatelského […]

Welcomo nyní pracuje i s e-doklady

Digitalizace státní správy je už několik let velkým tématem, které přineslo řadu inovací a modernizací nejen ve veřejném sektoru. Jednou z nich jsou e-doklady, moderní a bezpečný způsob ověřování identity bez nutnosti nosit s sebou fyzický doklad totožnosti. Zatímco dříve byly možnosti jejich využití omezené, dnes je lze uplatnit i v soukromé sféře. M2C Innovis […]

Tomáš Novotný: Mošnovský park dál roste. A připravujeme také projekt na Vysočině

Tomáš Novotný nastoupil v lednu roku 2024 do čela české developerské společnosti Concens Investments s ambiciózní strategií firemní expanze. Zahájením výstavby II. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku u Letiště Leoše Janáčka v Mošnově byl loňský cíl splněn a firma pokračuje i letos v realizaci své podnikatelské strategie. Tomáš Novotný představuje, co se dosud povedlo a co Concens Investments chystá. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required