Článek připravila ADRIANA WEBEROVÁ
Značka dámské konfekce Camaïeu byla založena v roce 1984 ve Francii. V současné době provozuje 1060 vlastních obchodů, z nich je více než polovina ve Francii. Ostatní prodejny provozuje v 18 zemích světa. V České republice se výrobky značky Camaïeu prodávají ve 29 obchodech.
Požadavkem byla komplexnost
Spolupráce mezi společností Camaïeu a mezinárodní logistickou společností GEFCO Česká republika byla zahájena po téměř ročním vyjednávání v srpnu loňského roku. Hlavním požadavkem byla komplexní nabídka logistických služeb a rychlost doručení módní značky na pulty prodejen.
> Provoz 1060 obchodů
> Prodejny v 18 zemích
> Tlak na rychlost doručení
Cílem projektu bylo zajištění přepravy zboží z Francie, etiketování oděvů a distribuce do prodejen v České republice, na Slovensku, v Maďarsku a Rumunsku. Další podmínkou bylo podobný projekt zajišťovat i na polském trhu. „Již po půlročním zkušebním provozu obě společnosti potvrdily, že spolupráce probíhá úspěšně,“ říká Wilfried Catalanotti ze společnosti GEFCO ČR, který projekt vedl od zahájení vyjednávání až po testovací provoz.
Pružná a rychlá dodávka zboží
Přestože jde o poměrně komplexní projekt, musel být koncipován tak, aby celý logistický proces proběhl co nejrychleji. Oděvy, které jsou v České republice opatřeny etiketou s informacemi o výrobku a ceně v měně cílové země jsou tak do některých prodejen v České republice doručovány již 28 hodin od nakládky ve Francii, a to v přesně stanovených časových oknech. Následuje, opět v přesně stanovených časových oknech, dodání ve zbytku ČR, na Slovensku, v Maďarsku a v Rumunsku.
Logistické operace probíhají v centru společnosti GEFCO v Jažlovicích u Prahy, kudy procházejí všechny výrobky Camaïeu určené na trhy ve střední a východní Evropě. V rámci zajištění celého logistického řetězce GEFCO spolupracuje se společností Marvinpac specializovanou na automatizované i manuální balení výrobků včetně služeb s přidanou hodnotou, jakými jsou etiketování, šaržování, promoční značení a další. Kromě toho se Marvinpac také zabývá vývojem obalů, kompletací zboží a jeho expedicí.
> Oděvy jsou v ČR opatřeny etiketou
> Operace netrvá déle než několik hodin
> Zboží je druhý den na pultech prodejen
V Jažlovicích provádějí zaměstnanci společnosti Marvinpac lokální značení jednotlivých kusů zboží, jehož součástí je roztřídění zboží podle zemí a jednotlivých prodejních míst, tisk a aplikace nových visaček a následná příprava k expedici zboží. „V dnešní době je častým požadavkem flexibilní a rychlá dodávka zboží k zákazníkovi. Díky jasnému rozdělení kompetencí obou společností a zároveň jejich vzájemné spolupráci jsme dokázali společně nabídnout tuto devízu na vysoké úrovni,“ říká Jan Vrátil, generální ředitel společnosti Marvinpac v ČR.
Celá operace netrvá déle než několik hodin. Zboží, které se jeden den nakládá ve skladu výrobce ve Francii, je už druhý den večer na pultech prodejen značky Camaïeu v České republice a v následujících dvou dnech na Slovensku, v Maďarsku a Rumunsku s visačkami v příslušných měnách.
Klíčem k úspěchu je flexibilita
Společnost GEFCO ČR v současné době zajišťuje distribuci do 184 prodejen v pěti zemích. Měsíčně jde o 2800 dodávek zboží doručeného na pulty prodejem a 600 000 oděvů opatřených novou etiketou.
> Distribuce do 184 prodejen
> Měsíčně jde o 2800 dodávek zboží
> 600 000 oděvů míří na pulty
„Flexibilní a rychlá dodávka zboží k zákazníkovi je klíčem k úspěchu v našem podnikání. To ovšem neznamená, že všechny služby musíme zajišťovat vlastními zdroji. Současným trendem v logistice je spíše role integrátora, který pro některé služby použije subdodavatele, ale klientovi předkládá ucelenou službu, za kterou přebírá záruky. To je také případ naší spolupráce s firmou Marvinpac,“ uvádí Wilfried Catalanotti.
Článek původně vyšel v Systémech Logistiky č. 126/10 2013.