PPL letos očekává rekordní sezónu, co se týče počtu doručovaných zásilek. Na náročné období vánočních svátků se tak připravuje již teď. Vzhledem k nejširšímu portfoliu alternativního doručení zásilek v České republice bude schopna úspěšně uspokojit potřeby všech zákazníků i o Vánocích. U PPL mají totiž zákazníci na vybranou a mohou si, kromě standardního denního doručení, nechat zásilky dovézt večer, o víkendu, do depa, nebo do ParcelShopu. Díky této flexibilitě tak není problém obsloužit i nadměrné množství zásilek.
„Předvánoční sezóna začíná již v polovině října, proto jsme s přípravami na nadcházející hektické období začali již teď. Plánujeme zvyšovat distribuční kapacity, náš vozový park se rozroste o několik set dodávek a počítáme zhruba se 400 pracovníky na výpomoc. Letos se chystáme udělat skutečně maximum, aby byli zákazníci s našimi službami spokojení. Naším cílem je doručit všechny objednané zásilky tak, aby pod žádným vánočním stromečkem nechyběl ani jeden dárek,“ říká s úsměvem Petr Chvátal, generální ředitel PPL CZ a DHL Parcel Slovensko.
S růstem využívání služeb e-commerce samozřejmě roste i množství balíků, zasílaných prostřednictvím zásilkových firem. O Vánocích se počet zásilek pravidelně navýší až o 100 %. Každoročně tak společnost PPL zaznamenává během předvánoční sezóny rekordní nárůst. Ještě větší boom než v loňském roce, kdy za den doručila až 200.000 balíků, očekává PPL v sezóně letošní. Neustále proto pracuje na vylepšování svých služeb tak, aby co možná nejvíce vycházela vstříc požadavkům zákazníků a jejich potřebám. Mezi poskytovateli zásilkových služeb na českém trhu se může pochlubit nejvíce způsoby doručení. Každý si tak vybere ten, který nejlépe vyhovuje jeho časovým možnostem.
Jako první z přepravních společností v České republice zavedla PPL koncem roku 2015 sobotní doručení. Lidé tak získali možnost dodání zásilky do místa svého bydliště i mimo všední dny. A že je doručení v sobotu mezi zákazníky oblíbené ukazují i čísla. Od té doby totiž PPL během sobot doručila již přes milion zásilek. Sobotní rozvoz probíhá v době od 8 do 16 hodin, a to bez příplatku. Týká se zásilek, na které v tento den připadne první doručovací termín. To jsou například soukromé balíky, odeslané předchozí den, zásilky doručované opakovaně nebo zásilky, u nichž si příjemce sobotní doručení objedná prostřednictvím změny doručovacích dispozic.
Již několik let nabízí PPL také možnost nechat si přivézt balík ve večerních hodinách. Tento komfort vítají hlavně lidé, kterým jejich práce, nebo pracovní doba neumožňují převzít si zásilku přes den. Večerní doručení probíhá od 17:00 do 21:00 hodin a PPL ho nabízí celoplošně v nejžádanějších lokalitách.
Stále více lidí pak preferuje osobní vyzvednutí balíku, které je časově nijak neomezuje, a to buď přímo v depu, nebo ve výdejním místě PPL tzv. ParcelShopu. Po celé České republice je jich už přes 1200 a jejich síť neustále roste. ParcelShop nabízí zákazníkům nejen možnost vyzvednutí balíku bez dlouhého čekání, ale na většině z nich je také možné balíky do 30 kilogramů i podávat. Provozní doba PPL ParcelShopů je dána otvírací dobou partnerské prodejny či provozovny, v níž jsou umístěny. Na více než dvou třetinách míst je navíc možné dojít si pro balík, nebo jej poslat i během víkendu – a to včetně zásilek posílaných z, nebo do celé Evropy. ParcelShopy jsou výhodné i pro provozovatele dané prodejny. S nulovou počáteční investicí totiž získají nový zdroj příjmů i nové potenciální zákazníky, kteří si do jejich obchodu přijdou vyzvednout, či podat zásilku.
I přes obrovské množství zásilek, které PPL denně doručuje, nabízí svým zákazníkům velkou míru flexibility. Ti si tak mohou zvolenou variantu ještě v předvečer doručení zásilky změnit. Stačí využít odkaz www.pplbalik.cz a po zadání čísla zásilky změnit parametry pro doručení.