Olej použitý při pátečním letu prý pocházel z jedné vývařovny ve státě Louisiana, kde sloužil k přípravě smažených korýšů a dalších specialit cajunské kuchyně. Po použití byl olej zpracován a převezen přímo na letiště JFK, kde byl smíchán s klasickým leteckým palivem – kerosinem.
Aerolinka již tzv. bio-kerosinem zkoušela pohánět letadla na kratších vzdálenostech. Poprvé v roce 2009 mezi Amsterodamem a Paříží, loni pak poprvé na mezikontinentálním letu do Rio De Janeira. „Naší ambicí je létat v roce 2015 z 1 % na bio-kerosin,“ řekl šéf KLM Camiel Eurlings a dodal: „To se může zdát jako kapka v moři, ale mohu říci, že se ve skutečnosti jedná o velký krok pro celý letecký průmysl.“
Velká změna po malých krůčcích
Podle leteckých dopravců, politiků a producentů zemědělských komodit, závisí budoucnost rostoucího leteckého trhu právě na spotřebě bio-kerosinu. Do roku 2020 by podle odhadů mohli evropští dopravci spotřebovávat okolo dvou milionů tun tohoto paliva ročně, tedy okolo 3% podílu na spotřebovaném kerosinu oproti dnešní téměř nulové spotřebě.