Automatizované balení zrychluje vyřízení objednávky a snižuje náklady na dopravu
Automatizace balení přispívá k rychlejšímu zpracování objednávek i k tomu, že obal je lépe dimenzován, což v konečném důsledku vede ke snížení spotřeby materiálu či nákladů na dopravu. Například v odvětví e-commerce tak automatizované balení získává stále větší oblibu. Zatím posledním příkladem je investice společnosti GXO Logistics, která ve svém logistickém centru nasadila automatizované řešení, jež na míru přizpůsobuje krabice jejich obsahu.
Instalace se v uplynulých týdnech uskutečnila v logistickém centru GXO Saint-Vulbas v regionu Lyon ve Francii. Fullfilmentové aktivity tohoto centra využívá společnosti Amer Sports, která dodává sportovní vybavení značek jako Salomon, Atomic, Suunto, Wilson, Peak Performance či Precor.
Stroj, který dokáže zpracovat až 700 balíků za hodinu, nejdříve naskenuje a změří zakázku ve 3D, nařeže a složí kartonáž pro přesné uložení a poté balík zváží, zalepí a označí, než jej nasměruje k příslušnému přepravci. Zmenšená velikost krabice v kombinaci se zesílenými rohy zlepšuje odolnost a nabízí řešení „ready-to-return“ (tedy v případě nezájmu či nespokojenosti může zákazník zásilku jednoduše nasměrovat zpátky do e-shopu).
„Naše spolupráce s GXO v distribučním centru v Saint-Vulbas ilustruje strategii společnosti Amer Sports nadále investovat do zlepšování spokojenosti zákazníků prostřednictvím lepšího zážitku z balení,“ komentuje investici François Besson, manažer rozvoje a realizace logistiky pro region EMEA společnosti Amer Sports.
Na benefity nasazení automatizovaného řešení včetně posílení udržitelnosti upozorňuje Bernard Wehbe, generální ředitel GXO Logistics ve Francii: „Tento stroj demonstruje naši významnou investici do technologie a automatizovaných řešení, která zlepšují produktivitu a snižují náklady na dopravu pro zákazníky a zároveň minimalizují dopad na životní prostředí.“