logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Slavnostní předávání mezinárodních odborných certifikátů Evropské logistické asociace (ELA)...
  • Doba čárových kódů se po více jak půlstoletí chýlí ke konci. Díky vzestupu AI a poklesu cen...
  • Do týmu Stavebního a projektového poradenství společnosti Savills nastoupil na pozici lead...
  • Společnost Geis otestovala v běžném provozu na rozvozových trasách v oblasti Ostravska...

SLBOOK – Jan Polter: „Umělá inteligence neumí nahradit férovou lidskou dohodu“

12. května 2021
Přeprava 0
2577
SLBOOK – Jan Polter: „Umělá inteligence neumí nahradit férovou lidskou dohodu“

SLBOOK – Jan Polter: „Umělá inteligence neumí nahradit férovou lidskou dohodu“

Každá databanka, respektive burza nákladů a volných vozů, nabízí jako základ totéž. Spojuje dopravce se spedicemi a obchodně-výrobními firmami, kde si zúčastněné subjekty navzájem pomáhají v logistice a nalezení potřebných nákladů a vozidel. Avšak s příchodem nových technologií a evolucí těchto produktů se jednotlivé burzy snaží odlišit konkurenčními výhodami. Právě na otázky zaměřené na databanky a jejich budoucnost nám odpověděl Jan Polter, obchodní ředitel společnosti Dachser Czech Republic.

V dnešní době již nejsou spediční databanky nebo také tzv. burzy nákladů a volných vozů jen pouhými databázemi, kde uživatelé naleznou aktuální nabídku jednorázových volných přepravních kapacit či přeprav. Co vše dnes databanky nabízejí? Kterou databanku (či které) využíváte vy a proč?

Dachser je specialistou na sběrnou službu, která je založená na pravidelných linkách sběrné služby, na nichž jezdí řidiči stálých smluvních partnerů, a stejné je to z důvodu optimalizace i na svozových a rozvozových linkách sběrné služby. Databanky využíváme pro menší procento našich přeprav, tzv. charterové přepravy, a také u těchto přeprav spolupracujeme výhradně s prověřenými dopravci. Naše interní směrnice a nástroje neumožňují, abychom využili dopravce, který není v našem systému zavedený, nepoužíváme ani přepravce s registrací mimo území České republiky. V případě využití nového přepravce musí tento subjekt projít náročným systémem schvalování, ostatně jako každý nový dodavatel. Pro přepravu zboží vysoké hodnoty (tzv. high value goods) pak databanku nevyužíváme vůbec, ale spolupracujeme jen s úzkou skupinu dlouhodobých prověřených partnerských přepravců.

Co je pro vás při výběru nejzásadnější?

Na databankách obecně oceňujeme rozšířené služby především v otázkách bezpečnosti a prověřování dopravců, dbáme také na bezpečnost dat a přívětivý uživatelský komfort pro naše dispečery. Zajímavé další přidané služby, které databanky přinášejí, jsou sdílené zkušenosti zákazníků s dopravci, jejich evaluace a možnost přímého chatu.

Jaký vývoj v poslední době podle vás databanky zaznamenaly, jaké trendy reflektují?

Databanky se snaží předcházet vzniku takzvaných fantomových přeprav a posilují bezpečnostní procesy, a to jak při vstupu na burzu přeprav a nákladů, tak i v oblasti ochrany dat.

Co byste navíc uvítali v rámci jejich rozvoje? 

Uvítali bychom, aby se optický archiv s pojistnými smlouvami, koncesními listinami a licencemi každého přepravce stal u databank běžným standardem.

A budoucnost? Jak se podle vás v oblasti databank v budoucnu projeví případný nástup umělé inteligence? A co to bude znamenat pro „obě strany“?

Předpokládám, že pozornost umělé inteligence bude v případě databank zaměřena na další zvýšení bezpečnosti, a to nejen z pohledu bezpečného doručení ale také z pohledu dodržování kvality. Například se dá očekávat forma autonomního vyhodnocování rizik na poptávané trase, které by mohly kolidovat s dodržením požadovaných lead timů a podobně. V každém případě ale v dohledné době nezanikne přímá komunikace dispečera se zákazníkem, téměř u každé přepravy jsou nějaká jiná specifika, v jejichž řešení je podle mě lidský faktor nezastupitelný. Umělá inteligence neumí nahradit férovou lidskou dohodu, snahu a společnou energii k vyřešení nenadálých situací. To vše se utváří a vzniká jen v osobní komunikaci mezi lidmi.


Podívejte se také na další zajímavosti ze SPEDICE.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Investujte zbývající budget do bezpečnosti a získejte moderní technologie, které šetří čas, peníze i starosti

Blíží se konec roku a s ním i období, kdy mnoho firem přemýšlí, jak efektivně využít zbývající prostředky z rozpočtu. Namísto uspěchaných nákupů nebo symbolických investic do „něčeho navíc“ se nabízí možnost, která má dlouhodobý dopad – modernizace bezpečnostních technologií. V době, kdy hraje klíčovou roli spolehlivost, digitalizace a prediktivní údržba, se právě bezpečnostní systémy […]

Fiege je připraveno na EUDR: sériová čísla pneumatik pod kontrolou

Nová evropská legislativa EUDR (EU Deforestation Regulation) přináší výrobcům a distributorům pneumatik zásadní změny. Jednou z klíčových výzev je nutnost sledování původu a pohybu každé jednotlivé pneumatiky – včetně evidence sériových čísel napříč celým dodavatelským řetězcem. Společnost Fiege je na tuto změnu plně připravena. Díky našemu modernímu WMS řešení (Warehouse Management System) zajišťujeme kompletní trasování […]

Potřebujete skladovat? PST CLC Mitsui-Soko má pro vás místo

Společnost PST CLC Mitsui-Soko, člen mezinárodní japonské skupiny Mitsui-Soko Group, nabízí aktuálně volné skladové kapacity ve svých moderních logistických centrech v Úžicích u Prahy, Pohořelicích u Brna, Brně – Tuřanech a Mošnově u Ostravy. Firma kromě skladování nabízí i komplexní celní služby a přepravy. Pokud hledáte spolehlivého partnera pro outsourcing skladování, komplexní logistické služby, přepravy […]

Případová studie FM Logistic a značky Lindt: personalizace v logistice e-commerce

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required