logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Skupina Kion Group představila na konci října na veletrhu Cemat Shanghai řešení tzv. fyzické...
  • Společnost Nexen Tire dosáhla ve třetím čtvrtletí roku 2025 tržeb ve výši 780,7 miliardy...
  • Stavební skupina HSF System z holdingu Purposia Group dokončila generální dodávku nové...
  • Skupina MOL revidovala svůj celoroční výhled zisku před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací...

MOBILE STORE: Zboží v hledáčku mobilních terminálů

24. července 2013
Případové studie 0
3265
MOBILE STORE: Zboží v hledáčku mobilních terminálů

Článek připravila ADRIANA WEBEROVÁ

Společnost Medical Technologies CZ se od roku 1993 zabývá vývojem zdravotnických prostředků pod značkou BTL a zakázkovou výrobou elektronických komponent. Produkty jsou v současné době prodávány prostřednictvím obchodních partnerů ve více než 80 zemích světa. Hlavní náplň práce společnosti je vývoj zařízení pro fyzioterapii a kardiologii. V oblasti fyzioterapie se řadí mezi první tři světové společnosti. V oblasti kardiologie společnost vyvinula široké spektrum přímo zapisujících ECG zařízení. Za poslední tři roky společnost rozšířila své portfolio o produkty zdravotní estetiky.

Ruční evidence skladových položek byla pracná a nespolehlivá

Do loňského roku společnost Medical Technologies CZ evidovala skladové hospodářství ručně. „Do zavedení nového systému náš sklad fungoval výhradně přes ERP systém. Veškeré zadávání dat bylo nutno provádět přes počítač, což bylo pro práci ve skladu neefektivní řešení. Skladník musel počítat kusy ve skladu a pak se vracel k počítači. Ruční evidence skladových položek byla nejen pracná, ale také nespolehlivá. Pracovníci skladu občas vydávali nesprávné zboží,“ říká Peter Neupauer, manažer nákupu a logistiky společnosti Medical Technologies CZ.

V květnu roku 2011 se proto společnost odhodlala metodu evidence změnit a rozhodla se pro bezpapírovou skladovou evidenci, která slibovala urychlení a zpřesnění procesů příjmu nového zboží na sklad a výdeje již naskladněného zboží.

Hlavním požadavkem na dodavatele nového řešení byla flexibilita produktu. Při výběru dodavatele volila mezi třemi společnostmi. Konečná volba padla na společnost CODEWARE, která byla podle Petera Neupauera schopna nejlépe reagovat na potřeby zákazníka a byla při řešení zakázkových změn technickému oddělení vždy „po ruce“.

Společnost CODEWARE se orientuje především na identifikační systémy a vše, co souvisí se sběrem dat, čárovými kódy a RFID technologií. K dalším aktivitám patří potisky etiket a prodej veškerého příslušenství spojeného s identifikací. „Při výběru dodavatele hrálo významnou roli široké portfolio služeb zahrnující vše, co se týká čárových kódů, sběru dat, řízení skladu a technologie RFID,“ potvrzuje Peter Neubauer, kterého doplňuje Soňa Zvelebilová, obchodní manažerka společnosti CODEWARE: „Nabízíme také řešení pro docházkové, přístupové a pokladní systémy, potisk etiket či pomoc se servisem. Zkušenosti máme rovněž se systémy pro řízení výroby a kontrolu vstupu.“

Realizace projektu byla ukončena podle plánu

Plánování projektu začalo v květnu loňského roku. Instalace u zákazníka a zahájení testovacího provozu začalo v srpnu 2011. Počáteční jednání se týkala optimalizace nastavení přenosných terminálů v procesech příjmu a výdeje zboží ve skladu zákazníka. Zástupce společnosti CODEWARE společně s pracovníkem IT oddělení společnosti Medical Technologies hledali řešení, jak zajistit optimální nastavení přenosných terminálů vzhledem k nutnosti jejich připojení do wi-fi sítě zákazníka.

„V přípravné fázi jsme pro klienta vytvořili analýzu zahrnující rozdělení vybrané aplikace Mobile Store na obecné funkce a funkce, které bude nutné doprogramovat na míru,“ uvádí Soňa Zvelebilová. První kolo testování proběhlo za účasti programátora CODEWARE. Otestovalo se při něm připojení přenosného terminálu do wi-fi sítě zákazníka a napojení aplikace Mobile Store na databázi ERP systému. Dále se ladilo nastavení systému a přenosných terminálů podle požadavků zákazníka.

Další kola testování už probíhala pouze v režii zákazníka s občasnou telefonickou pomocí zástupce CODEWARE. „Nejčastější problémy plynuly z neznalosti ovládání přenosných terminálů pracovníky Medical Technologies. Docházelo například k sejmutí sériového čísla do počtu kusů, což se následně nejčastěji řešilo úpravou nastavení Mobile Store® pro zamezení těchto chyb,“ podotýká Soňa Zvelebilová. Implementace byla ukončena podle plánu v září 2011.

Aplikace je unifikována pro jakýkoliv datový terminál

Vybraný softwarový balíček Mobile Store je systém pro skladové hospodářství, který usnadňuje řízení skladu pomocí čárového kódu. V praxi aplikace pomocí mobilních terminálů zajišťuje zaznamenání jakéhokoli pohybu zboží ve skladech (příjem, výdej zboží, změna místa uskladnění apod.). Následně se takto zpracovaná evidence zboží promítne do ERP systému.

Společnost Medical Technologies používá variantu Mobile Store pro Windows, která je navíc unifikována pro jakýkoli datový terminál (nebo PDA – personal digital assistant).

„Skladový balíček pracuje pod systémem Windows Mobile nebo Windows CE na straně terminálu (PDA) a jakýmkoliv ERP systémem na straně počítače,“ přibližuje fungování aplikace Soňa Zvelebilová. V systému Mobile Store pro Windows může uživatel využít pro vedení skladu terminál jakékoli značky. Mobile Store je nejen schopen zabránit ztrátě dat při výpadku sítě, ale také chrání databázi ERP před poškozenými daty.

Při výdeji je nutné provést kompletní kontrolu dokladu

Prvním krokem při příjmu zboží na sklad je načtení čísla příjemky z ERP systému, kterou pracovník skladu dostane z kanceláře. Do přenosného terminálu se načtou řádky dokladu (kód zboží, název, sériové číslo, počet kusů), mezi kterými je možné listovat pomocí šipek. Poté dochází k sejmutí kódu zboží, potvrzení sériového čísla a vytištění identifikačního štítku (obsahuje kód, název a S/N). V ERP systému se následně opraví sériová čísla a počty kusů na jednotlivých řádcích a odstraní se nenalezené řádky.

Po opětovném načtení opraveného dokumentu jsou jednotlivé položky naskládány na vozík a následně umísťovány do skladových regálů. „Uživatel opět snímá kódy zboží nebo sériová čísla a dále sejme pozici ve skladu, kam umísťuje dané zboží. Kontrola musí být oproti prvnímu kroku kompletně dokončená,“ vysvětluje Soňa Zvelebilová. Počty kusů i řádky dokladu musí odpovídat předloze. Po ukončení kontroly se v ERP systému k jednotlivým řádkům doplní zadané pozice a doklad se označí jako vyřízený.

Mobile Store je nejen schopen zabránit ztrátě dat při výpadku sítě, ale také chrání databázi ERP před poškozenými daty.

Při výdeji zboží ze skladu uživatel sejme číslo dokladu, podle kterého bude vydávat. Následně musí pro potvrzení sejmout kód zboží, sériové číslo i pozici, odkud zboží bere (sériové číslo a pozice mohou být jiné, než doporučil systém). Poté zadá vydávaný počet kusů a transakci potvrdí. „Vždy je nutné provést kompletní kontrolu dokladu, po jejímž ukončení se doklad opraví v ERP Systému. Na jednotlivých řádcích dokladu se opraví skutečně vydaná sériová čísla a skladové pozice, odkud bylo zboží odebráno,“ pokračuje Soňa Zvelebilová.

Pro vnitroskladový převod je určen doklad umožňující převod zboží mezi pozicemi v rámci jednoho skladu. V hlavičce dokladu obsluha zadá sklad, ve kterém se převádí, a následně snímá kódy zboží, sériová čísla, umístění, odkud/kam položky převádí a zadává počty kusů.

Výdej nesprávného zboží či jiné šarže je již minulostí

Osmiměsíční používání aplikace Mobile Store® uživateli přineslo usnadnění a urychlení skladových operací. Došlo k výraznému omezení chybovosti a nepřesností při skladových operacích. Výdej nesprávného zboží či jiné šarže je již minulostí. Pracovník skladu již nemusí provádět následné opravy dokladů ve vzdáleném počítači. „Nové řešení splnilo mé očekávání. V současném stavu je pro nás řešení plně vyhovující. Avšak možnost modifikací s novými požadavky nevylučuji. Aplikace přinesla větší komfort pro skladníka. Pro případ, že by se přijal nový skladník, je proces zaškolení a vyučení pro práci mnohokrát rychlejší než u starého řešení,“ shrnuje přínosy Peter Neupauer.

I když je v současné době nové řešení komplexní a plně vyhovuje nárokům společnosti Medical Technologies CZ, je jisté, že se s měnícími se požadavky bude systém podle potřeby dále modifikovat.

Článek původně vyšel v Systémech Logistiky č. 112/5 2012

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Fiege je připraveno na EUDR: sériová čísla pneumatik pod kontrolou

Nová evropská legislativa EUDR (EU Deforestation Regulation) přináší výrobcům a distributorům pneumatik zásadní změny. Jednou z klíčových výzev je nutnost sledování původu a pohybu každé jednotlivé pneumatiky – včetně evidence sériových čísel napříč celým dodavatelským řetězcem. Společnost Fiege je na tuto změnu plně připravena. Díky našemu modernímu WMS řešení (Warehouse Management System) zajišťujeme kompletní trasování […]

Potřebujete skladovat? PST CLC Mitsui-Soko má pro vás místo

Společnost PST CLC Mitsui-Soko, člen mezinárodní japonské skupiny Mitsui-Soko Group, nabízí aktuálně volné skladové kapacity ve svých moderních logistických centrech v Úžicích u Prahy, Pohořelicích u Brna, Brně – Tuřanech a Mošnově u Ostravy. Firma kromě skladování nabízí i komplexní celní služby a přepravy. Pokud hledáte spolehlivého partnera pro outsourcing skladování, komplexní logistické služby, přepravy […]

Investujte zbývající budget do bezpečnosti a získejte moderní technologie, které šetří čas, peníze i starosti

Blíží se konec roku a s ním i období, kdy mnoho firem přemýšlí, jak efektivně využít zbývající prostředky z rozpočtu. Namísto uspěchaných nákupů nebo symbolických investic do „něčeho navíc“ se nabízí možnost, která má dlouhodobý dopad – modernizace bezpečnostních technologií. V době, kdy hraje klíčovou roli spolehlivost, digitalizace a prediktivní údržba, se právě bezpečnostní systémy […]

Případová studie FM Logistic a značky Lindt: personalizace v logistice e-commerce

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required