logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Společnost SKF Lubrication Systems CZ v Chodově buduje nový automatizovaný sklad dílů. Projekt...
  • Slavnostní předávání mezinárodních odborných certifikátů Evropské logistické asociace (ELA)...
  • Doba čárových kódů se po více jak půlstoletí chýlí ke konci. Díky vzestupu AI a poklesu cen...
  • Do týmu Stavebního a projektového poradenství společnosti Savills nastoupil na pozici lead...

Na 13. Kongresu Čerpačka dominovala témata AI či bezobslužného prodeje

8. října 2025
Domácí konference 0
483
Na 13. Kongresu Čerpačka dominovala témata AI či bezobslužného prodeje

Letošní už 13. Kongres Čerpačka, který se konal na konci září v Aquapalace Hotelu Prague, přinesl hlubší pohled na nové příležitosti růstu v rychle se měnícím prostředí plném technologických inovací a neustálých výzev. Praktické rady, jak čerpací stanice posunout dál, zefektivnit jejich provoz, nabídnout zákazníkům nové služby a zvýšit zisk, si nenechalo ujít bezmála tři sta účastníků, kteří si vyslechli celkem 21 řečníků, panelistů a moderátorů.

Hlavním cílem akce je informovat a inspirovat majitele, provozovatele a nájemce čerpacích stanic, aby obstáli v náročném konkurenčním boji. Záštitu nad událostí, která je v českém prostředí ojedinělá, převzaly Hospodářská komora ČR, Ministerstvo dopravy ČR, Ministerstvo průmyslu a obchodu a SČS – Unie nezávislých petrolejářů ČR.

Zlatými partnery byly společnosti Orlen a P.V.A. systems. Nové produkty či služby představilo celkem 36 partnerů, kteří byli přítomným k dispozici během celé akce. Svou nabídku prezentovali v expo zóně, která se stala místem k získání informací o nových produktech a službách i pro utužení stávajících a navázání nových obchodních kontaktů.

„Na kongresu rezonovalo téma automatizace a digitalizace, ať už jde o zavádění umělé inteligence do interních procesů nebo bezobslužný prodej, a to nejen pohonných hmot. Představili jsme první obchod bez obsluhy na čerpací stanici u nás. Testuje jej společnost Top Tank a technologicky jej zajišťuje firma P.V.A. systems, která má s tímto typem provozu už bohaté zkušenosti z oblasti prodejen potravin. Bude zajímavé sledovat, kam se tento trend v následujícím období posune a zda to bude cesta pro optimalizaci provozu čerpacích stanic v České republice,“ hodnotí témata kongresu Jana Lysáková, group manažerka pořádající společnosti Atoz Retail.

 Umělá inteligence sníží administrativu a zvýší zisk

Už podruhé měli zájemci možnost zúčastnit se den před odborným programem exkurze na zajímavé místo. Zatímco vloni si prohlédli objekt kritické infrastruktury státu Centrální tankoviště ropy u Nelahozevsi, letos vyrazili do areálu firmy Loomis Czech Republic v Horních Počernicích, která působí v oblasti přepravy a správy hotovosti. Opět se tak dostali na místo, které není běžně přístupné a seznámili se s vozovým parkem speciálně vybaveným pro převoz peněz nebo trezorem SafePoint, který umožňuje bezpečné uložení tržeb přímo na čerpací stanici.

Filip Plevač

Jak v praxi využít umělou inteligenci, to bylo obsahem úvodní prezentace kongresu, které se ujal poradce a konzultant v oblasti automatizace a digitalizace Filip Plevač. Zúčastněným mimo jiné sdělil, že AI se může stát praktickým pracovním nástrojem, díky kterému čerpací stanice zefektivní a zautomatizuje svůj chod. „Umělá inteligence otevírá obrovskou revoluci v administrativních činnostech. Ať už vlastníte malou jednotku nebo řídíte obrovský konglomerát, AI dokáže administrativu snížit až o 80 procent,“ přiblížil. Digitální pomocník má také schopnost identifikovat nové obchodní příležitosti, a přispět tak přímo k růstu tržeb.

Účastníky akce posléze přivítal ministr dopravy Martin Kupka, který kromě jiného nastínil vývoj dopravní infrastruktury a legislativní změny čekající v nejbližší době na provozovatele čerpaček. Podrobněji se pak na evropské regulace ve své prezentaci zaměřil Ivan Indráček, předseda představenstva SČS – Unie nezávislých petrolejářů ČR. K podstatným novinkám patří směrnice RED III, která předepisuje zvyšování podílu obnovitelných zdrojů energie, nebo nový systém emisních povolenek ETS 2.

Zachrání HVO spalovací motory?

Velký zájem vzbudila diskuse o alternativním palivu známém jako hydrogenované rostlinné oleje (HVO), které představuje jednu z možných cest, jak prodloužit životnost spalovacích motorů. V Česku je však zatím k dostání jen na poměrně nízkém počtu čerpacích stanic. O výhodách HVO a možnostech širšího uplatnění v tuzemsku debatovali v panelové diskusi Ivan Indráček, Dávid Halász, head of alternative fuels společnosti Eurowag, Josef Pokorný, tajemník Svazu dovozců automobilů, Pavel Rubeš, jednatel společnosti Nikey, a Pavel Šimáček, docent v Ústavu udržitelných paliv a zelené chemie VŠCHT Praha. Ten mimo jiné k výhodám HVO uvedl: „Palivo přináší klidnější chod motoru, jeho menší opotřebení a je tu i obrovský potenciál ve snížení množství sazí.“

Nonstop dostupné pohonné hmoty představují pro zákazníky výrazný komfort, zatímco čerpacím stanicím přinášejí úspory i dodatečný zisk. Jak k bezobslužným čerpacím stanicím přistupuje společnost Orlen, objasnili Szymon Glabinski, senior IT project manager & business process consultant společnosti Orlen Unipetrol RPA, a Miroslav Stříbrský, jednatel společnosti Unicode Systems, technologického dodavatele těchto čerpacích stanic.

Na prezentaci o bezobslužném prodeji pohonných hmot plynule navázalo aktuální téma automatizovaných shopů. Ty se poslední tři roky prosazují na tradičním maloobchodním trhu a očekává se, že postupně začnou pronikat i do segmentu čerpacích stanic. Radek Nachtmann, ředitel společnosti P.V.A. systems, a Jitka Žižková, obchodní ředitelka společnosti Top Tank, osvětlili, jak nonstop obchod funguje a jaké benefity, ale i výzvy přináší svým provozovatelům.

Inspirace úspěchem

Nejoblíbenější částí kongresového programu jsou podle ohlasů účastníků videoreportáže, které přinášejí inspirativní příběhy úspěšných čerpacích stanic. Tentokrát se o své zkušenosti a podnikatelské cesty podělili Roman Mucha, majitel společnosti Muso, která provozuje franšízovou čerpací stanici Orlen v Orlové, Robert Musil, jednatel společnosti 212 Autopark v Tehovci, a Daniel Přikryl, jednatel společnosti Fly Horse ve Vikýřovicích.

Které produkty zařadit do stále populárnější gastronabídky? Patřit by mezi ně měly hot dog a káva , a to zejména ta s mlékem, které se u zákazníků těší rostoucí oblibě. V shopu by nemělo chybět místo ani pro nealkoholické nápoje, pivo a tabákové výrobky. „Tvrdá“ prodejní data a také závěry studie Petrol Shopper Trends, která mapovala nákupní zvyklosti Čechů na čerpacích stanicích, představili zástupci společnosti NielsenIQ, retailer business partner Lukáš Hlaváč a analytic insights associate Lukáš Lyčka. „Řetězce si uvědomily důležitost doplňkové nabídky. Jídlo by mělo být čerstvé a kvalitní a káva pokud možno výběrová, s přidanou hodnotou a nesloužící jen na rychlé povzbuzení,“ odhalil preference nakupujících Lukáš Lyčka.

Dobře postavený shop a promyšlená nabídka sortimentu mohou výrazně zvýšit tržby i spokojenost zákazníků. Klíčové je vědět, jak efektivně pracovat s rychloobrátkovým zbožím a správně nastavit gastronomickou nabídku. O tom, které prodejní koncepty se nejlépe osvědčují v praxi, diskutovali na závěr kongresu Tomáš Loula, jednatel společnosti Fors CS, Tomáš Veverka, ředitel společnosti Eurobit – čerpací stanice, a Petr Huňát, partner EuroOil a Robin Oil.

Fotogalerii z kongresu si lze prohlédnout na tomto odkazu.

Související články:

EASTLOG 2025 odhalí přísady pro správný mix automatizace a robotizace Na kongresu Samoška se hovořilo o nových výzvách pro obchod Rekordní Eastlog 2025: o automatizaci přišlo do O2 universa diskutovat 780 logistických profesionálů Kongres Čerpačka ukáže, jak proměnit výzvy v růst

Doporučujeme

Komerční sdělení

Investujte zbývající budget do bezpečnosti a získejte moderní technologie, které šetří čas, peníze i starosti

Blíží se konec roku a s ním i období, kdy mnoho firem přemýšlí, jak efektivně využít zbývající prostředky z rozpočtu. Namísto uspěchaných nákupů nebo symbolických investic do „něčeho navíc“ se nabízí možnost, která má dlouhodobý dopad – modernizace bezpečnostních technologií. V době, kdy hraje klíčovou roli spolehlivost, digitalizace a prediktivní údržba, se právě bezpečnostní systémy […]

Fiege je připraveno na EUDR: sériová čísla pneumatik pod kontrolou

Nová evropská legislativa EUDR (EU Deforestation Regulation) přináší výrobcům a distributorům pneumatik zásadní změny. Jednou z klíčových výzev je nutnost sledování původu a pohybu každé jednotlivé pneumatiky – včetně evidence sériových čísel napříč celým dodavatelským řetězcem. Společnost Fiege je na tuto změnu plně připravena. Díky našemu modernímu WMS řešení (Warehouse Management System) zajišťujeme kompletní trasování […]

Potřebujete skladovat? PST CLC Mitsui-Soko má pro vás místo

Společnost PST CLC Mitsui-Soko, člen mezinárodní japonské skupiny Mitsui-Soko Group, nabízí aktuálně volné skladové kapacity ve svých moderních logistických centrech v Úžicích u Prahy, Pohořelicích u Brna, Brně – Tuřanech a Mošnově u Ostravy. Firma kromě skladování nabízí i komplexní celní služby a přepravy. Pokud hledáte spolehlivého partnera pro outsourcing skladování, komplexní logistické služby, přepravy […]

Případová studie FM Logistic a značky Lindt: personalizace v logistice e-commerce

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required