logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Alexander Winter nastoupil k 1. říjnu na pozici ředitele obchodní jednotky Dachser Air & Sea...
  • Dokáže pracovat v uličkách širokých pouhých 85 centimetrů, dosáhne až do výšky osmi metrů a ve...
  • Společnost SKF Lubrication Systems CZ v Chodově buduje nový automatizovaný sklad dílů. Projekt...
  • Slavnostní předávání mezinárodních odborných certifikátů Evropské logistické asociace (ELA)...

Námořní doprava drží primát, Middle koridor ustupuje

7. října 2025
Doprava 0
405
Námořní doprava drží primát, Middle koridor ustupuje

Zájem o takzvaný Middle koridor při přepravě zboží mezi Asií a Evropou oslabil. Ukazuje se, že železniční trasa, která se vyhýbá území Ruska a Běloruska, nenabízí dostatečnou efektivitu ve srovnání s námořní dopravou. Ta zůstává hlavním kanálem pro přepravy z Číny.

Podle společnosti PST CLC Mitsui-Soko přes Middle koridor zboží proudilo po železnici s cílem obejít ruské území. Kvůli složitější logistice, nutnosti kombinace železniční a převozů přes moře a větší časové náročnosti se však přínos nové trasy neprokázal. „Přepravy přes Middle koridor kvůli konkurenci námořní dopravy neobstály,“ říká Jan Bláha, ředitel přeprav společnosti.

Suus zahajuje pravidelnou námořní linku ze Šanghaje do Konstance

Za hlavní přepravní trasu mezi Asií a Evropou označuje PST CLC Mitsui-Soko nadále námořní dopravu. I při aktuálním prodloužení tranzitních časů v důsledku omezené průchodnosti Suezského průplavu se jedná o nejvýhodnější variantu. Železniční přepravy nadále fungují přes klasické trasy v rámci Hedvábné stezky.

Firma však eviduje změnu v chování zákazníků. Objem přeprav roste, ale struktura zakázek se mění. Zákazníci častěji rozdělují zboží do menších zásilek s vyšší frekvencí. „To umožňuje lepší práci s cash flow a snižuje tlak na skladové kapacity,“ dodává Jan Bláha.

Nákladní přepravy pod tlakem: dopravci se přizpůsobují nové realitě

Tento trend se týká i sběrných zásilek, kde firmy místo jednoho kontejneru měsíčně preferují více menších zásilek rozložených v čase. Podle Bláhy jde také o způsob, jak snížit rizika spojená se zpožděním jednotlivých dodávek.


Připravil: Filip Hubička
Ilustrační foto: Pixabay

Související články:

Suus zahajuje pravidelnou námořní linku ze Šanghaje do Konstance Nákladní přepravy pod tlakem: dopravci se přizpůsobují nové realitě

Doporučujeme

Komerční sdělení

Investujte zbývající budget do bezpečnosti a získejte moderní technologie, které šetří čas, peníze i starosti

Blíží se konec roku a s ním i období, kdy mnoho firem přemýšlí, jak efektivně využít zbývající prostředky z rozpočtu. Namísto uspěchaných nákupů nebo symbolických investic do „něčeho navíc“ se nabízí možnost, která má dlouhodobý dopad – modernizace bezpečnostních technologií. V době, kdy hraje klíčovou roli spolehlivost, digitalizace a prediktivní údržba, se právě bezpečnostní systémy […]

Fiege je připraveno na EUDR: sériová čísla pneumatik pod kontrolou

Nová evropská legislativa EUDR (EU Deforestation Regulation) přináší výrobcům a distributorům pneumatik zásadní změny. Jednou z klíčových výzev je nutnost sledování původu a pohybu každé jednotlivé pneumatiky – včetně evidence sériových čísel napříč celým dodavatelským řetězcem. Společnost Fiege je na tuto změnu plně připravena. Díky našemu modernímu WMS řešení (Warehouse Management System) zajišťujeme kompletní trasování […]

Potřebujete skladovat? PST CLC Mitsui-Soko má pro vás místo

Společnost PST CLC Mitsui-Soko, člen mezinárodní japonské skupiny Mitsui-Soko Group, nabízí aktuálně volné skladové kapacity ve svých moderních logistických centrech v Úžicích u Prahy, Pohořelicích u Brna, Brně – Tuřanech a Mošnově u Ostravy. Firma kromě skladování nabízí i komplexní celní služby a přepravy. Pokud hledáte spolehlivého partnera pro outsourcing skladování, komplexní logistické služby, přepravy […]

Případová studie FM Logistic a značky Lindt: personalizace v logistice e-commerce

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required