Retail v praxi bude středobodem druhého ročníku kongresu Czech Retail Days, který se uskuteční ve dnech 13. a 14. listopadu v Cubex Centru Praha. Program opět přinese inspirativní vystupující, praktické případové studie a podnětné panelové diskuse. Globální trendy přiveze britský expert na transformaci podnikání Sean Culey. Účastníci se mohou těšit i na galavečer programu Nejdůvěryhodnější značky a neformální networking. Druhý den je pak čekají exkurze do zajímavých provozů. Záštitu nad akcí převzal Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR.
Celý kongres Czech Retail Days se ponese v duchu praktických řešení určených pro maloobchod. Dvoudenní setkání nabídne sdílení konkrétních zkušeností či příkladů dobré praxe. „První ročník byl trefou do černého v tom, co účastníkům konferencí často chybí, tedy orientace prezentací a diskusí na praktičnost. Podtitul Czech Retail Days hned od počátku zněl: Zaměřeno na retail v praxi a tímto směrem chceme jít i letos,“ vysvětluje hlavní motiv ojedinělé akce Jeffrey Osterroth. jednatel společnosti Atoz, která událost organizuje. Úvodní ročník přilákal 417 účastníků a v programu vystoupilo na 40 řečníků.
Kongres začne ve čtvrtek 13. listopadu společným dopoledním programem, Ten bude reflektovat náročné výzvy, před kterými retail v současnosti stojí, a provede jím oblíbený televizní moderátor Rey Koranteng.
Stejně jako minulý rok se účastníci mohou těšit i na inspiraci ze zahraničí. Tu přiveze Sean Culey působící jako director of supply chain britské společnosti Manufacturing Technology Centre. Odborník na transformaci podnikání, který radí lídrům při vývoji nových obchodních modelů zaměřených na zákazníka, je autorem knihy Transition Point: From Steam to the Singularity, ve které popisuje vliv technologických revolucí na vývoj lidstva.
„Sean Culey se ve své prezentaci bude věnovat klíčovým tématům současného maloobchodu. Odpoví na otázky, jak se dnes vyvíjí očekávání spotřebitelů nebo které globální trendy budou formovat retail v príštích letech. Vysvětlí rovněž, jaký dopad mají rostoucí požadavky zákazníků na personalizaci a bezproblémovou interakci mezi jednotlivými nákupními platformami, kde na důležitosti nabírají sociální sítě,“ představuje obsah přednášky Jana Lysáková, manažérka skupiny Atoz Retail.
Uznávaný expert se dotkne také vlivu nových technologií na retail a výzev, kterým budou společnosti čelit v oblasti udržitelnosti, transparentních dodavatelských řetezců a logistiky. Malou ochutnávku kongresového vystoupení nabídne rozhovor se Seanem Culeym, který vyjde v zářijovém čísle časopisu Zboží&Prodej, hlavního mediálního partnera kongresu.
Rok výzev
Další řečník, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza, nabídne na úvod akce výhled do blízké budoucnosti. Retail zažívá turbulentní období, vyrovnává se se změnami zákaznického chování, s nestabilitou dodavatelských řetězců, regulatorním tsunami, rostoucími cenami dodavatelů, chybějícími zaměstnanci i nutností vysokých investic do modernizace, digitalizace a udržitelnosti. Co všechno český maloobchod čeká v rychle se blížícím roce 2026, na to Tomáš Prouza odpoví ve svém vystoupení.
Prezentace Miroslava Pašky, account directora společnosti Ipsos, pak představí vybrané trendy, které dnes zásadně ovlivňují život spotřebitelů a v konečném důsledku i jejich nákupní rozhodování. Podle studie Ipsos Global Trends si až 60 procent lidí přeje návrat do minulosti. Stesk po „starých dobrých časech“ je jedním z několika kontextuálních trendů, které ovlivňují moderní spotřebitelské chování. To je významně formováno prostředím, situací a okolnostmi. Jak Miroslav Paška zdůrazňuje, právě pochopení těchto faktorů a promyšlená práce s nimi dokáže úspěch značky ovlivnit více než z 50 procent.
Tematické sekce, networking i galavečer
V odpolední části kongresu se účastníci rozdělí do tematických sekcí podle svých preferencí. Čtyři programové bloky se budou věnovat tématům e-commerce a omnichannelu, marketingu, technologiím včetně umělé inteligence a sortimentu. Přinesou praktické případové studie a debaty věnované aktuálním otázkám.
Nedílnou součástí akce je vedle odborného programu business aréna, místo, kde se dodavatelé zboží a služeb setkávají s obchodníky a představují jim své novinky. Tato část programu umožňuje zúčastněným nejen objevovat inovace na trhu, ale také rozšiřovat svou síť obchodních kontaktů.
Kongres Czech Retail Days bude večer 13. listopadu hostit galavečer již 11. ročníku marketingového programu Nejdůvěryhodnější značky. Ten monitoruje a oceňuje značky, ve které mají čeští spotřebitelé největší důvěru. Marketingový průzkum probíhá ve spolupráci s výzkumnou agenturou NIQ na vzorku 4000 českých spotřebitelů, kteří vybírají vítěze hned ve stovce rozmanitých kategorií.
Den vyplněný užitečnými informacemi a inspirací vyvrcholí neformálním společenským setkáním zástupců různých oblastí retailu, výrobců a distributorů FMCG a jejich dodavatelů. Večerní networkingová party Retail Business Mixer představuje ideální příležitost k upevnění stávajících kontaktů a navázání nových vztahů. „Účastníci budou mít možnost sdílet názory a diskutovat o aktuálních trendech a výzvách na trhu v uvolněné atmosféře, což přispívá k vytváření hodnotných spojení a vzájemné inspiraci,“ nastiňuje Jana Lysáková.
Praktické zaměření kongresu jen podtrhnou v pátek 14. listopadu dopoledne oblíbené exkurze do zajímavých obchodů či výroby, které zpestří výklad jejich provozovatelů. Přihlášení zájemci uvidí na vlastní oči i místa, kam by se za běžných okolností nemohli podívat, a přímo v centru dění získají další informace a odpovědi na své otázky.
Silné partnerství
Záštitu nad akcí převzal i letos Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR. Jeho podpora bude přitom ještě výraznější než minulý rok. Podkladem pro ni se stalo memorandum o spolupráci, ve kterém svaz a organizátor kongresu potvrdili úzkou vzájemnou spolupráci. „Obchod se mění rychleji než kdy dříve. Abychom na výzvy dokázali reagovat, potřebujeme více než jen teoretické debaty. Je důležité sdílet konkrétní zkušenosti, hledat inspiraci a navazovat nové spolupráce napříč celým odvětvím,“ je přesvědčený Tomáš Prouza.
Na kongresu oceňuje, že spojuje odborníky z různých oblastí retailu, přináší příklady dobré praxe a otevírá prostor pro otevřený dialog o zkouškách, které maloobchod čekají. „Věřím, že spolu s pořadateli dokážeme přinést praktický a zároveň vizionářský obsah, který pomůže českému obchodu posunout se vpřed,“ dodává na závěr.
Web kongresu: www.czechretaildays.cz
Registrovat se na akci lze na tomto odkazu: www.czechretaildays.cz/registrace





