
DPD, součást evropské sítě balíkové přepravy Geopost, rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě.
Během roku 2024 rostla síť DPD Pickup v Česku o 60 % – rozšířila se například o další Alzaboxy a také navázala spolupráci s Českou poštou, jejíž pobočky se staly výdejnami balíků v rámci zmíněné sítě a pomohly tak posílit kapacity zejména před Vánoci a v místech, kde občané nemají jinou možnost vyzvednutí balíku.
„Partnerství s OX Point je pro nás dalším logickým krokem k rozšíření naší sítě, která bude dále růst i v následujících měsících. Chceme být našim zákazníkům pokud možno co nejblíže a s tím nám OX Pointy velmi pomáhají jak ve městech, tak menších obcích, kde často jiná výdejní místa nejsou,“ říká Miloš Malaník, ředitel DPD.
„Pro lidi to bude znamenat více doručených zásilek v kratším čase, takže důvody ke spokojenosti budou na všech stranách,“ dodává Vladislav Král, provozní ředitel OX Point.
Zájem o doručování do výdejních míst a samoobslužných boxů stále roste. Na konci roku 2024 překonalo DPD hranici 7000 výdejních míst a boxů – za rok tedy v Česku narostla síť o více než 60 %. Podle posledních dat z největšího evropského průzkumu E-shopper Barometer 69 % pravidelných online nakupujících v Česku preferuje doručení mimo domov (na výdejní místa/do boxů/do kamenných prodejen).
Do boxů si nechává doručovat 35 % lidí nakupujících v e-shopech, na výdejní místa pak 53 %. Více než 2/3 respondentů využívá pravidelně více než jedno doručovací místo.
Připravil: Filip Hubička
Foto: DPD