
Kapitálová skupina PKP Cargo zvyšuje objem pravidelných přeprav hotových vozidel a automobilových dílů z závodů na Slovensku do slovinského přístavu Koper. Firma to oznámila v tiskovém sdělení.
Přepravy hotových vozidel a automobilových dílů zajišťuje společnost PKP Cargo International. Vlak překonává trasu dlouhou 650 km přes tři země – Slovensko, Maďarsko a Slovinsko – a to za jeden den. Použití vícesystémové lokomotivy umožňuje plynulou jízdu bez výměny kolejových vozidel, což zkracuje dobu přepravy a zvyšuje efektivitu provozu. Střídají se pouze strojvedoucí s příslušnou kvalifikací a znalostí jazyka dané země.
„Spolupráce s velkými logistickými společnostmi a výrobci vozidel je pro nás důkazem důvěry a impulsem pro další rozvoj v tomto náročném segmentu. Díky takovým aktivitám skupina realizuje svou strategii změny struktury přepravovaného zboží,“ říká Agnieszka Wasilewska-Semail, předsedkyně představenstva skupiny PKP Cargo, která nárůst přeprav označuje a skokový.
Na dotaz Systémů Logistiky, jak přepravu hotových vozidel a automobilových dílů, resp. objem přeprav z automobilových závodů na Slovensku do přístavu Koper může ovlivnit aktuální celní politika USA, odpovídá Lukáš Kresač, mluvčí PKP Cargo International: „Spolupracujeme prakticky se všemi výrobci automobilů na Slovensku, nejsme tedy závislí na jednom koncernu. Lodě z přístavů navíc neplují pouze do USA, ale také do Velké Británie, severní Afriky, některé dokonce do Asie i jižní Ameriky. Aktuální nejistota ohledně cel do USA je samozřejmě nepříjemná, ale určitě nebude mít extrémní dopady na naše přepravy. V rámci diverzifikace vozíme z/do přístavů vedle hotových automobilů také kontejnerové vlaky, ocelové výrobky a polotovary atd.“
Smlouvy, které PKP Cargo International uzavřela s mezinárodními logistickými společnostmi, zahrnují až tříleté období spolupráce. V současné době společnost přepravuje vozidla osmi různých značek a také automobilové díly a komponenty. V závislosti na typu vozu přepravuje jeden vlak 90 nebo až dokonce 200 automobilů. Celková délka takového vlaku je více než 500 metrů.
„Naší prioritou je zajistit spolehlivé a včasné dodávky, které jsou klíčové pro stabilní fungování automobilového průmyslu,“ říká Łukasz Grzesło, předseda představenstva PKP Cargo International.
Připravil: Filip Hubička
Foto: PKP Cargo International