
Od konce minulého roku se rozšířil Klub logistických manažerů (KLM). Jeho novými členy se stává dalších 15 manažerek a manažerů. Celkově má nyní KLM v Česku 101 členů a členek.
KLM je platforma, která má své zastoupení nejen v České republice, ale i na Slovensku. Členové KLM se zpravidla jednou měsíčně setkávají, diskutují, navštěvují logistické provozy nebo se účastní společných neformálních obědů nebo večeří. Mediálním partnerem je časopis a webový portál Systémy Logistiky. Zájemci o členství se mohou obracet na Zuzanu Lazarovou (zuzana.lazarova@atoz.cz), novou group manažerku Atoz Group Logistics.
Klub v uplynulých měsících zorganizoval pro své členy mj. návštěvy v logistických provozech společností Kaufland, Shape Corp. nebo SIKO, dále odborné diskuse nebo i společné večeře či obědy. Naposledy ve čtvrtek 16. ledna zavítalo do restaurace Pilsnerka na pražské Národní přes 40 členů a členek klubu.
Pro nejbližší období se jedná o možných návštěvách logistických center Notino či HP Tronic a diskusi o vývoji v maloobchodu a logistice retailu.
Novými členy KLM se aktuálně stali tito vedoucí pracovníci:
Jan Andrus, head of leasing and business development Czech Republic, P3 Logistic Parks
Jan Andrus má za sebou v P3 dekádu, přičemž před třemi lety se ujal řízení divize pronájmů stávajícího portfolia. Od podzimu loňského roku také zastřešuje agendu dokončené spekulativní výstavby a z pozice head of leasing and business development CZ rozšířil své kompetence i o agendu rozvoje obchodních příležitostí. K logistice a průmyslovým nemovitostem dostal s příchodem do P3 Logistic Parks. Předtím působil v prostředí rezidenčního bydlení a posléze se zaměřil i na retailové projekty, což zúročuje v P3 parcích, kde roste podíl showroomů a prodejních skladů.
Milan Brože, head of logistics, Vafo Praha
Ve společnosti Vafo Praha je za řízení logistiky odpovědný od listopadu 2021. Má na starosti strategické plánování (vytváření a implementace logistických strategií, které podporují celkové obchodní cíle společnosti), řízení dodavatelského řetězce (koordinaci a optimalizaci všech aspektů dodavatelského řetězce, včetně nákupu, skladování, distribuce a dopravy), optimalizaci procesů, řízení týmu, kontrolu nákladů, zajištění kvality, řízení rizik, technologickou integraci a spolupráci s partnery. Předtím se logistikou a tokem zásob zabýval ve společnostech makro ČR a Ahold Czech Republic.
Tomáš Horák, commercial director, Stow ČR
Jako obchodní ředitel působí Tomáš Horák ve společnosti Stow ČR od jara 2023 – jde o nejvyšší pozici ve firmě, a má tak na starost vedení společnosti. Do Stow ČR nastoupil na podzim 2021, předtím pracoval čtyři roky jako account manager ve společnosti Toyota Material Handling CZ. Na newyorské univerzitě Suny Empire State College vystudoval obor Komunikace a masmédia. Následně na Vysoké škole ekonomické v Praze získal titul MBA.
Gabriela Hrbáčková, CEO, Hofmann Wizard
Gabriela Hrbáčková má více než 19 let zkušeností v oblasti personálních služeb a řízení. V současnosti působí jako generální ředitelka personální společnosti Hofmann Personal, kde je odpovědná za strategické klienty, celkovou strategii a rozvoj společnosti. Je místopředsedkyní řídícího výboru Sdružení pro zahraniční investice (AFI), viceprezidentkou Asociace poskytovatelů personálních služeb (APPS) a členkou představenstva Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).
Kamil Kidoň, ředitel logistiky, Euromedia Group
Kamil Kidoň působí od roku 2002 jako ředitel logistiky ve společnosti Euromedia Group, která podniká v oblasti knižní distribuce. Ve své pozici řídí logistiku firmy, pod jeho vedením nedávno došlo k migraci skladu z Nového Strašecí do Stochova včetně masivní investice do skladových technologií.
Ondřej Míček, head of industrial agency, Savills CZ
Na pozici head of industrial agency pro Česko a Slovensko působí Ondřej Míček v Savills CZ od prosince 2023. Zde začínal jako konzultant v oblasti pronájmu průmyslových prostor, během svého působení rozšířil svou specializaci o prodej průmyslových prostor nebo akvizice pozemků. Ondřej Míček a jeho tým se zaměřují na průmyslový a logistický trh, přehled a nabídku pozemků a trh datových center. Zastupují nájemce ve výrobních a logistických prostorách a poskytují poradenství při vyhledávání vhodných nemovitostí k pronájmu nebo koupi.
Michal Ondomiši, ředitel logistiky, Marimex CZ
Michal Ondomiši vystudoval ČVUT v Praze. Dříve působil jako vedoucí logistiky v Elit CZ a poté jako manažer kontraktní logistiky firmy Dachser. Od roku 2016 byl vedoucím logistického centra Alzy v Praze. Od roku 2019 byl (společně s Lukášem Baudyšem) v Alze ředitelem logistiky. V dubnu oslaví třetí rok na pozici ředitele logistiky společnosti Marimex CZ.
Michal Polák, chief logistics officer, MSM Group
Michal Polák řídí ve skupině MSM Group, kde působí od ledna 2024, kompletní logistickou agendu. Před touto pozicí zastával od srpna 2019 do prosince 2023 různé vedoucí pozice ve společnosti Tatra Trucks. A to včetně pozice manažera oddělení logistiky, kde dohlížel na čtyřčlenný tým a řídil tři vedoucí skladů a více než 80 operátorů v různých typech skladů a rozsáhlých skladových prostorách. Od srpna 2012 do března 2019 pracoval ve společnosti Brembo Czech na různých logistických pozicích.
Katerina Rebane, head of supply chain operations, Asahi CE & Europe Services
Svoji kariéru v oblasti dodavatelského řetězce a plánování dodávek rozvíjí 20 let. Se skupinou Asahi spojila svůj profesní život v roce 2017, když nastoupila jako demand planning lead v Asahi Breweries Europe Group. Zde dva roky pracovala též na pozici SC planning lead. Od roku 2021 zúročuje své zkušenosti v Asahi Europe & International. Předtím pracovala více než osm let pro pivovarskou skupinu SAB Miller.
Ondřej Refka, SCM goods flow, Kaufland ČR
Ve společnosti Kaufland pracuje na vedoucích pozicích od května 2010. Postupně působil jako ředitel distribučních center v Olomouci a rumunské Ploješti. Od října 2017 do srpna 2020 jako senior project leader vedl implementaci SAP EWM pro všechny země, kde Kaufland působí, poté nastoupil na pozici director of non-operate segment (mj. se zodpovědností za správu a řízení investic do nemovitostí a strategii expanze).
Simona Renčová, supply chain director, Mondi Štětí
Ve společnosti Mondi Štětí pracuje s krátkou přestávkou od roku 2012, když nastupovala jako procumerent specialist. Na pozici supply chain director působí pět let, jako člen vedení společnosti je přímo podřízená generálnímu řediteli. Její 100člený tým se stará o oblasti zahrnující zásobování, logistiku, plánování výroby a skladování. Vystudovala Fakultu mezinárodních vztahů na VŠE v Praze.
Lenka Sixtová, logistics lead, Unilever ČR
Lenka Sixtová působí 16 let ve společnosti Unilever, kam v roce 2009 nastoupila na pozici warehousing and ditribution coordinator. Od května 2019 zde zastává pozici CZ/SK logistics and repack lead. V letech 2007 a 2008 působila jako international import coordinator v australské společnosti Allied Pickford Business Relocations, předtím pracovala více než šest let ve společnosti Mars.
Petr Šik, supply chain manager, Hero Czech
Na pozici supply chain managera pro český a slovenský trh působí od dubna 2023. Je zodpovědný za komplexní řízení S&OP s důrazem na logistiku, plánování, master data a zákaznický servis. Mezi jeho úkoly patří například optimalizace přepravních procesů, snižování nákladů a zajištění včasného doručení nebo tvorba a realizace krátkodobých i dlouhodobých plánů pro efektivní výrobu a optimální stav zásob. Předtím působil například ve společnostech Stock Plzeň – Božkov, Schneider (Masokombinát Plzeň) nebo Mondelēz International.
Karel Zozulák, logistics manager, Stock Plzeň-Božkov
Karel Zozulák je ve společnostech Stock Plzeň-Božkov a Stock Slovakia odpovědný za kompletní chod logistiky hotových výrobků a správy promočních materiálů. Logistika alkoholických nápojů je specifická z pohledu dohledu státních orgánů na dodržování pravidel pohybu zboží pod spotřební daní, z toho plynou nadstandardní nastavení a řešení fungování logistických procesů. V oblasti komplexních logistických disciplín se pohybuje již 25 let, kdy začínal jako disponent celovozových přeprav ve spedici Lagermax. Věnoval se také skladové logistice a projektovému řízení, zejména pro Procter&Gamble.
Tomáš Zvěřina, vedoucí odboru závodové logistiky, Magna Exteriors (Bohemia)
V Magně pracuje od roku 1998. Za tu dobu vystřídal více pozic, primárně v logistice. Magna je strategický partner v automobilovém průmyslu, působí celosvětově ve více divizích. Na pozici senior logistics managera pracuje 10 let. Vystudoval obchodní akademii Mladá Boleslav a Vysokou školu Karla Engliše v Brně.
Připravil: Filip Hubička
Foto: archiv firem a jednotlivých manažerů