Výrobce dieselelektrických lokomotiv CZ Loko objednal dalších 50 nových generátorů od společnosti Innomotics, které budou dodány během tří let. Padesátka nových generátorů doplní více než 1300 již provozovaných generátorů Innomotics.
Synchronní generátory 1FC2 v osové výšce 560 mm a výkonu 1000 kVA vyrobí závod v Drásově na Tišnovsku, kde sídlí jeden ze čtyř českých závodů skupiny Innomotics, dodavatele elektrických strojů a velkých pohonů.
Obě společnosti nyní připravují další projekty pro českou železnici i zahraniční dráhy. Jde např. o dvousystémovou úspornou lokomotivu s označením DualShunter 2000 AC/DC (na snímku), která je určená pro středně těžkou posunovací a traťovou službu.
„Její koncept umožňuje využívat výhod závislé trakce při vozbě nákladních vlaků na elektrifikovaných tratích a zároveň díky dostatečně výkonnému spalovacímu motoru umožňuje bezproblémový provoz na vlečkách a tratích, které elektrifikovány nejsou. Tím například odpadá nutnost mít dvě lokomotivy – elektrickou a dieselovou – nebo provozovat dieselovou lokomotivu na elektrických tratích,“ vysvětluje Jan Kutálek, obchodní ředitel společnosti CZ Loko.
Aby nové provedení lokomotivy fungovalo jako celek, je nutná i úprava generátoru, který je srdcem každé lokomotivy: „Společnost Innomotics je díky vlastnímu vývojovému centru schopná flexibilně reagovat na technické požadavky výrobce lokomotivy a optimalizovat návrh tak, aby vyhověl mechanickým, elektrickým a náročným provozním podmínkám. Díky tomu bylo možné navýšit nominální výkon soustrojí dieselgenerátoru bez nutnosti změny celkových vnějších rozměrů nebo významného navýšení hmotnosti,“ doplňuje Martin Pochyla, vedoucí obchodního úseku MVHV Innomotics.
Innomotics v současnosti do lokomotiv CZ Loko dodává generátory pro trakci, pomocné napájení nebo topení o výkonech 120 až 1350 kVA., elektromotory, které se využívají pro pomocné pohony o výkonech 11 až 45 kW, kompresory nebo chlazení.
Připravil: Stanislav D. Břeň
Foto: Radim Šnábl; Innomotics