Firma DB Schenker pořídila tři nová bateriová vozidla značky Volvo, které budou jezdit na pravidelné trase do Maďarska. Jedná se o model FH Aero Electric. Tahač integruje šest akumulátorů o kapacitě 540 kWh a tři elektromotory. K dispozici je dvanáctistupňová převodovka a bezpečnostní balíček zahrnující systém varování před kolizí, aktivní řízení, adaptivní tempomat a nouzovou brzdu.
Volvo FH má vyšší kabinu a Aero znamená aerodynamický tvar zlepšující ekonomiku provozu na delších trasách, nižší odpor vzduchu, lepší jízdní vlastnosti a vyšší úroveň bezpečí a pohodlí pro řidiče. Vedle toho má Aero místo klasických zpětných zrcátek kamerový systém CMS, jehož obraz řidič sleduje na monitorech. Výhody jsou širší zorné pole, noční režim nebo lepší obraz za špatných podmínek. Kamery jsou menší, což snižuje odpor vzduchu a spotřebu paliva.
První tahač s elektrickým pohonem pořídil DB Schenker loni v létě, tehdy šlo o Volvo FM Electric. „Na základě pozitivní zkušenosti s prvním dodaným elektrickým tahačem vozidlem jsme rádi, že jsme mohli zrealizovat tuto opakovanou objednávku a pokračovat v podpoře našeho zákazníka v jeho úsilí o ekologičtější a efektivnější přepravu,“ říká obchodní ředitel Volvo Trucks Vladimír Sklář. Zmiňované první elektrické Volvo slouží přes rok jako shuttle mezi distribučním centrem DB Schenker v Blučině a nedalekým výrobním závodem zákazníka.
Nová vozidla budou nasazena pro stejného klienta, ovšem na pravidelné zahraniční trase o délce 260 km do Maďarska. „Nabíjecí stanice jsou na našich terminálech v Brně, ve Valašské Meziříčí a v Bratislavě, ale také budeme využívat veřejné rychlonabíjecí stanice na trase, primárně v Trnavě,“ vysvětluje Petra Sůvová, manažerka provozu přímých přeprav DB Schenker pro Česko a Slovensko.
Vozidla budou jezdit v denním režimu, takže přes noc se nabijí v areálech DB Schenker. Na trase se dobijí do plné úrovně na rychlonabíjecích stanicích, kde doba dobití nepřesáhne 60 minut.
„Řidiči si mohou snadno plánovat svůj denní výkon tak, aby během dobíjení zároveň využili čas na povinnou přestávku,“ říká Petra Sůvová. Dodává, že řidiči s dlouhou praxí vnímají přechod na elektrický truck jako odměnu za svou práci.
Připravil: Stanislav D. Břeň
Foto: DB Schenker