logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Společnost Kion Group, dodavatel intralogistického vybavení, pokračuje v expanzi v Panattoni...
  • V loňském roce se na moři ztratilo 576 kontejnerů. Jedná se o nárůst oproti 221 kontejnerům v...
  • Od července se novým generálním ředitelem společnosti Kienbaum pro Česko a Slovensko stal Jan...
  • Firma PST CLC Mitsui-Soko odstartovala projekt zaměřený na rozšíření řízení a sledování...

Díky Watt Watchers jsme ve skladech ušetřili přes dvacet procent energie

1. prosince 2024
Komerční sdělení 0
967
Díky Watt Watchers jsme ve skladech ušetřili přes dvacet procent energie

Nahrazení nákladní silniční dopravy vlakovým spojením, optimalizace v zásobování díky efektivnějšímu systému skladových zásob nebo plánování distribučních tras tak, aby doručovací vozidlo na křižovatkách odbočovalo častěji doprava. To jsou některé z možností úspory emisí a snížení uhlíkové stopy, které v rozhovoru zmiňuje Tadeáš Kos, provozní ředitel FM Logistic pro Českou republiku a Slovensko.

Trendem v současné logistice je snižovat emise nebo uhlíkovou stopu. Kde vidíte hlavní potenciál pro tyto cíle – spíše v rovině procesní, nebo v pokročilejších technologiích?

Popravdě to vidím v kombinaci obou faktorů. Pokročilé technologie, elektrické motory či alternativní paliva mohou přinést přímé snížení emisí i uhlíkové stopy u procesu či dopravy, který jsou již implementovány. Na druhou stranu změna procesu může přinést kompletní změnu řetězce, což může výrazně ovlivnit celkové zatížení.

Dal byste nějaký tip?

Například nahrazení nákladní dopravy vlakovým spojením, optimalizace v zásobování díky efektivnějšímu systému skladových zásob nebo plánování distribučních tras tak, aby doručovací vozidlo na křižovatkách odbočovalo častěji doprava. To vše jsou a budou do budoucna rozhodovací faktory pro úspěšné snižování zátěže pro planetu.

Zmínil byste konkrétní kroky, které se FM Logistic podařilo v Česku na Slovensku dosáhnout z pohledu snižování vlivu vaší činnosti na životní prostředí?

Předně se nám podařilo díky implementaci programu Watt Watchers snížit interními zásahy spotřebu plynu a elektrické energie ve skladových platformách o více než 20 procent, což považujeme za veliký úspěch. Také jsme se zaměřili na vyjednávání se smluvními dopravci ohledně přechodu na alternativní paliva s nižší uhlíkovou stopou či nabízíme zákazníkům alternativu v podobě vlakového spojení a možné vykládky vagónů přímo v naší platformě Tuchoměřice. Ale jak jsem již zmínil, zaměřujeme se také na změny procesů, proto jsme například implementovali automatický plánovací systém pro vyšší efektivitu distribuce zásilek v ČR.

Jaký podíl vašich skladových provozů v Česku a na Slovensku je vybaven nějakou z
technologií, které snižují využití fosilních paliv?

V současné době jsme v transformační fázi pro instalaci fotovoltaických elektráren na dvou našich největších platformách, kdy se finální podoba očekává v roce 2025. Co se týče ostatních technologií, tak je s vysokou pravděpodobností budeme zavádět pro nové skladové platformy, které v příštích pěti letech plánujeme v Česku a na Slovensku spustit.

Jak vnímáte potřebu retrofitů u starších skladových hal z hlediska zateplení obvodového pláště či střechy?

V současné době nemáme potřebu tento bod intenzivně řešit, protože zateplení obvodových plášťů i střech bylo v minulosti provedeno nad rámec nutného minima a plně tak dostačuje i pro současné provozní potřeby.

Tématem v logistice jsou také obaly – většinou terciární, ale i sekundární. Jaká je strategie FM Logistic v tomto směru?

V rámci testování jsme vyzkoušeli papírové palety jako alternativu k jednorázovým dřevěným paletám, ale výsledek nebyl bohužel pro našeho zákazníka tak velkým přínosem, abychom řešení implementovali jako standardní službu. V rámci vývoje obalových prostředků i s velkým zaměřením na co-packingové služby ze strany FM Logistic je pro nás správný výběr obalového materiálu klíčový a pro atraktivnost u zákazníků i potřebný. A to jak z pohledu ekonomického, tak ekologického. Hledáme proto vždy cesty, jak stávající portfolio obalových materiálů rozšířit o varianty s vyšším podílem recyklátu. Dále zvažujeme, jak je řešena doprava obalového materiálu, efektivitu výplňového materiálu a zaměřujeme se i na případnou likvidaci u koncového zákazníka.

www.fmlogistic.cz

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Systém Dematic Pouch: větší efektivita, méně námahy

Krátké dodací lhůty, rostoucí objem vráceného zboží a integrace online a offline kanálů, to jsou zásadní výzvy, kterým čelí moderní maloobchodní společnosti. Systém závěsných tašek Dematic Pouch jim nabízí efektivní řešení: díky vysoké flexibilitě, ergonomickým pracovištím a inteligentním procesům zajišťuje udržitelné plnění objednávek. Dematic Pouch je efektivní, flexibilní a všestranný Moderní maloobchod je dynamičtější než […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required