logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Operátor intermodální a kombinované přepravy Metrans posiluje technické vybavení svého terminálu...
  • V průmyslovém parku P3 Prague Horní Počernice vznikla na ploše 25 000 metrů čtverečních obchodní...
  • Po rekordním roku 2023, kdy zájemci poptávali téměř 2,96 milionů metrů čtverečních průmyslových...
  • Tatra Trucks se připravuje na největší investiční program ve své novodobé historii. Cílem je...

V českých i evropských skladech jsme vybudovali pět milionů paletových míst

26. listopadu 2024
Rozhovory 0
1044
V českých i evropských skladech jsme vybudovali pět milionů paletových míst

Společnost Proman letos oslavuje třicet let působení na trhu. Stále zůstává ryze českou firmou ovšem s mnoha evropskými pobočkami. Za sebou má stovky realizací. „První byla ve firmě GCE Chotěboř a naše regály tam ještě stojí a dál plní svoji funkci,“ říká obchodní zástupce společnosti Tomáš Konfršt.

Jakým způsobem ovlivnily změny a nové trendy v logistice a výrobě v posledních letech design a funkcionalitu regálových systémů?

Nejvýraznějším trendem v logistice v poslední době je nástup automatizace a rozvoj e-commerce. Ještě před několika lety vzbuzovaly roboty a takzvané inovativní skladovací systémy nelíčený údiv a vystavené exponáty spolehlivě přitáhly houfy zájemců. Dnes jsou však haly takových strojů plné a návštěvníci mezi nimi nevzrušeně procházejí. Vliv na konstrukci regálů však u takových instalací není velký – paletový regál v základu stále tvoří sloup a nosníky, policový regál, sloup a police, konzolový regál sloup a konzoly. Na co je třeba dbát, je výběr správného typu pro daný provoz, správná kombinace technologií a jejich propojení do funkčního celku. Pokud některé technologie vyžadují v detailu specifické parametry, jako jsou průhyb či propojovací body, lze tak učinit dimenzí profilů a konstrukční činností. Díky vlastní konstrukční a projekční kanceláři takové změny zvládáme bez problémů. Vzmach e-commerce s potřebou vychystávat z velkého množství různých položek šel a stále jde ruku v ruce s nárůstem instalací vícepatrových policových galerií a rozsáhlých ocelových plošin, které umožňují znásobit podlahovou plochu haly.

Vzhledem k širokému portfoliu vašich řešení – od paletových regálů až po skladové plošiny – jak postupujete při navrhování systémů, které odpovídají specifickým potřebám jednotlivých odvětví?

Základem je vždy analýza požadavků potřeb zákazníka, ta je alfou a omegou každého návrhu regálových systémů. Hodně nám pomáhají zkušenosti našich obchodníků a techniků, které nasbírali v průběhu třiceti let fungování společnosti. Víme tak, jak si počínat v automotive, e-commerce, skladech hutního materiálu, skladech textilu, prodejních skladech, v prodejnách, soudních archivech, archeologických skladech, muzeích, knihovnách…, tak bych mohl pokračovat stále dál.

Co považujete za nejtěžší při přizpůsobování regálových systémů různým typům provozů?

Základní typy regálů a instalací bývají obdobné, lahůdkami jsou občas specifické požadavky zákazníků, kdy je potřeba základní systém modifikovat a doplnit atypickými prvky. Jako příklad mě napadá ukládání praporů a vlajek v muzejních depozitářích, skladování jablek v mobilních policových regálech s řízenou teplotou nebo ukládání dlouhých návinů textilií tak, aby se neotlačily. Nevím, jestli nejtěžší, ale každopádně náročné je u některých projektů uřídit dodatečné změny vzniklé v průběhu nejen přípravy, ale i samotné realizace. Zejména pokud se na dodávce podílí více společností.

Už bylo řečeno, že silným impulsem jsou automatizace a robotizace. Máte nějaké zajímavé reference, kdy jste dodávali skladové vybavení pro logistické nebo výrobní provozy, jež byly současně automatizované či robotizované?

Takové projekty máme, bohužel zde máme podepsanou dohodu o mlčenlivosti. Mohu říct, že spolupracujeme s dodavateli dopravníkových systémů a výrobních robotických stanic. Dodáváme ocelové plošiny navrhované na míru pro tyto projekty. Jedná se o potravinářský a zejména autoprůmysl.

Proman je na českém trhu třicet let. Když se ohlédnete, jaké momenty nebo milníky považujete za klíčové pro růst a rozvoj společnosti?

Důležitý byl počáteční rozjezd firmy. Již v roce 1995 jsme získali velkou zakázku pro společnost Škoda Auto a od té doby jsme jedním z důležitých dodavatelů regálových systémů do všech poboček této automobilky. Další důležité rozhodnutí bylo vybudovat pobočky v Evropě, nejdříve na Slovensku a poté v Chorvatsku, Rumunsku, Maďarsku a Srbsku. Zároveň si velmi ceníme toho, že jsme zůstali ryze českou firmou. To s sebou někdy přinášelo i nelehké chvíle. Vždy jsme to ale přečkali a pokračovali dál. Věřím v mnoho dalších úspěšných let.

Lze spočítat, kolik paletových míst jste vytvořili za oněch třicet let na trhu? A jsou první regály stále v provozu?

Přesně asi ne, ale dobrý odhad založený na obratu a průměrné ceně paletového místa je okolo pěti milionů paletových míst za těch 30 let. K tomu samozřejmě patří ještě policové a konzolové regály a ocelové plošiny. První realizace byla GCE Chotěboř a ano, regály tam ještě stojí a dál plní svoji funkci.

Na trhu je mnoho dodavatelů regálů, do Česka se tlačí i konkurence z „levnějších“ zemí, tendry jsou stále náročnější a čas na přípravu se zkracuje, instalaci regálů provádějí externí montážní společnosti, za jejichž výkon musí dodavatel nést odpovědnost… Jak je Proman dále připraven „proplouvat“ tímto složitým prostředím?

S montážními týmy a výrobci máme za roky existence vybudované nadstandardní vztahy, které mám umožnují spolehnout se jeden na druhého i v obtížných chvílích. Nedávno jsme navíc zavedli nový ERP Helios, který nám pomáhá v řízení průběhu zakázky firmou. Dbáme na požadavky zákazníků, snažíme se vycházet vstříc a být partnerem, na kterého se mohou v případě potřeby obrátit o radu. Projekt pro nás nekončí podepsáním předávacího protokolu, ale máme servisní oddělení, které se stará o instalace jak v záruční době, tak po jejím uplynutí.


Připravil: Stanislav D. Břeň
Foto: Proman

Související články:

Tadeáš Kos: Požadavky klientů na flexibilitu a konsolidaci logistických služeb rostou Martin Tokič: Přeprava mezi Asií a Evropou čelí další vlně potíží Tomáš Horák: Netrpělivě čekám na to, až začnou skladové systémy „přemýšlet“

Doporučujeme

Komerční sdělení

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Aimtec získal prestižní titul Czechia Best Managed Company 

Společnost Aimtec se stala držitelem ocenění pro nejlépe řízené firmy v Česku v rámci šestého ročníku Czechia Best Managed Companies, který každoročně pořádá společnost Deloitte. Program oceňuje české soukromě vlastněné firmy, které vynikají v oblasti řízení, strategie, inovací a firemní kultury. Odborná porota složená z podnikatelů, novinářů, zástupců akademické sféry či odborníků na rodinné firmy a právo […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required