PST CLC Mitsui-Soko míří do Maďarska, cílí na co-packing a plánuje automatizaci
Po expanzi PST CLC Mitsui-Soko na Slovensko společnost na příští fiskální rok plánuje opětovné nastartování služeb v Maďarsku. Aktuálně se zaměřuje na dokončení procesů digitalizace a zvyšování efektivity ve skladování a dopravě. V plánu je i automatizace skladů a celního řízení.
„Naše aktivity v Maďarsku před časem skončily, protože náš největší klient tam měl po období covidu problémy s produkcí. Firmu tam stále máme, ale aktuálně nevyvíjí žádné aktivity. Maďarský trh není úplně jednoduchý. Aktuálně se snažíme najít zkušeného maďarsky skvěle mluvícího manažera, který by tamní filiálku vedl,“ uvádí Vít Votroubek, generální ředitel společnosti PST CLC Mitsui-Soko.
„Přemýšleli jsme také nad aktivním vstupem na polský trh, ale i Polsko je velmi specifické. Vzhledem k našim výrazným aktivitám na Slovensku budeme postupovat po krocích, v další fázi tedy přijde na řadu nejprve Maďarsko,“ konstatuje Vít Votroubek. V dlouhodobém hledáčku má společnost i možnost vstupu na rumunský trh.
Cílení na co-packing vychází
Společnost PST CLC Mitsui-Soko, která disponuje skladovými kapacitami napříč republikou, se zaměřuje na rozvoj co-packingových služeb. Nedávno přijala na nově vytvořenou pozici zkušeného co-packing managera Petra Fejka a už teď má prvního velkého zákazníka, řetězec s drogerií, pro který co-packingové služby firma nově zajišťuje. Aktuálně PST CLC Mitsui-Soko v rámci obchodních aktivit cíleně nabízí i tuto službu, společnost tedy očekává, že se brzy domluví na spolupráci i s dalšími klienty.
S velkými rejdaři je nutné o cenách jednat
Dosavadní část letošního fiskálního roku je pro PST CLC Mitsui-Soko úspěšná. „Fiskální rok se vyvíjí velmi dobře, což souvisí s expanzí na Slovensku. Skvěle se daří i celním službám. Hodně dobře je na tom také námořní kontejnerová doprava, dále jsme úspěšní v segmentu leteckých přeprav. V přepravách jsou výsledky dobré, i když řešíme řadu problémů. Například velcí rejdaři odmítají lodit kontejnery za dřívější ceny, musíme s nimi vyjednávat,“ podotýká Vít Votroubek. Ve výrobě je velký počet velkokapacitních kontejnerových lodí, které by ještě letos měly být uvedeny na trh. „Jde zhruba o dvacet lodí. Díky tomu tedy kapacity narostou,“ doplňuje generální ředitel společnosti PST CLC Mitsui-Soko.
Projekty automatizace logistiky a celního řízení
Dalším plánem je automatizace v jednotlivých logistických centrech. „V první vlně jsme se zaměřili na automatizaci procesů a jejich vyhodnocování, což souvisí s naším projektem dashboardů. Teď přichází na řadu plánování automatizace, která je jasnou cestou pro další zvyšování efektivity, nicméně zatím čekáme na vyšší obsazenost skladů, na čemž obchodně pracujeme, protože pak teprve bude dávat automatizace logistiky smysl. Skladníků totiž nebude nikdy dost,“ říká Vít Votroubek. Dodává, že PST CLC Mitsui-Soko pracuje na projektu automatizace celního řízení.
Poptávka po přepravách po covidu klesla
Podle Víta Votroubka se logistický řetězec po covidových výkyvech v zásadě uzdravil: „Firmy už v takové míře nepotřebují předzásobené sklady, protože termíny dodání jsou poměrně spolehlivé.“ Poptávka po přepravách ovšem klesla. „Lidé podle mého názoru přestali tolik utrácet za věci z čínských e-shopů a raději si užívají života, což se projevuje na růstu v oblasti cestovního ruchu.“