logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Možnost využití umělé inteligence (AI) se stává zásadní faktorem pro spotřebitele, kteří...
  • V rámci výuky vedlejší specializace Logistika – mezinárodní přeprava a zasílatelství na katedře...
  • Manažeři společnosti PST CLC Mitsui-Soko plánují implementovat  v rámci kontraktní logistiky...
  • Vrácení DPH a spotřební daně je pro dopravní firmy často náročný a časově zdlouhavý proces....

Petr Šmidlík: Prvním krokem při integraci systémů je analýza potřeb a očekávání firmy i uživatelů

19. června 2024
Rozhovory 0
1463
Petr Šmidlík: Prvním krokem při integraci systémů je analýza potřeb a očekávání firmy i uživatelů

Petr Šmidlík: Prvním krokem při integraci systémů je analýza potřeb a očekávání firmy i uživatelů

O výzvách spojených s integrací systémů, jako je WMS pro řízení skladu, TMS pro plánování a řízení přeprav nebo YMS pro plánování nakládky a vykládky, hovořila redakce Systémů Logistiky s Petrem Šmidlíkem, head of IT ve společnosti Yusen Logistics (Czech).

Existují určité obecné předpoklady či zásady pro integraci systémů jako WMS, TMS nebo YMS v logistice firem?

Ano, ze své již více než 20leté praxe jsem si několikrát ověřil, že při integraci systémů jako WMS, TMS a YMS v logistice firem existují některé obecné zásady a kritéria, jež je důležité předem zvažovat.

V prvé řadě je nutné pečlivě analyzovat potřeby a očekávání společnosti a uživatelů. Tedy přesně definovat, jakou operativní část chceme řídit a kde jsou body předání či přechodu v rámci integrace systémů a dat. Zda jsou to například skladové procesy, přeprava či manipulace v logistických prostorech společnosti, a to uvnitř i venku.

Další zásadou je, že uvedené platformy musí efektivně řídit klíčové logistické operace, jako jsou skladování, vychystávání, přeprava a manipulace. Je třeba, aby procesy byly správně nastavené a dostatečně stabilní pro zvládání sezonních špiček a na tyto výkyvy i rychlé změny v poptávce musí systémy umět reagovat.

Významným faktorem je také schopnost jejich integrace se skladovými a logistickými technologiemi i s dalšími zařízeními včetně těch mobilních – čteček čárových kódů, automatizovaných vozíků a dalších využívaných technologií. Také možnost propojení s administrativně-finančními nástroji je velmi důležitá. Jedná se o integraci s ERP systémy pro finance a účetnictví, fakturaci a další administrativní činnosti.

Významnou roli při práci hrají také uživatelsky přívětivé prostředí a ergonomie.

V neposlední řadě je velmi důležitá modularita a kontinuální možnosti inovování. Flexibilita a schopnost přizpůsobit se měnícím se potřebám jsou klíčové.

Je potřeba si uvědomit, že výběr správného WMS, TMS nebo YMS může výrazně ovlivnit efektivitu a konkurenceschopnost firmy.

Co je obvyklou příčinou nedostatečné kompatibility těchto systémů?

Případná nedostatečná kompatibilita mezi WMS, TMS a YMS vzniká z několika důvodů.

Například každý z nich může používat odlišné datové formáty a komunikační protokoly, a pokud nemohou efektivně vyměňovat informace, může dojít k nesouladům.

Dále pokud není dostatečně dobře navržena vzájemná integrace, může docházet k problémům při synchronizaci dat a procesů.

Každý ze systémů může mít také rozdílnou oblast působnosti, tedy skladování, dopravu, logistické operace, yard a podobně. Pokud nejsou správně propojeny, mohou se vyskytnout problémy při přesunu zboží či informací mezi těmito oblastmi.

Některé z těchto nástrojů mohou mít omezení i v podpoře určitých funkcionalit nebo standardů, což může ovlivnit jejich kompatibilitu. Řešením může být využití tzv. middlewaru pro zajištění datové výměny mezi systémy v rámci společnosti nebo i mimo ni – zákazníci, obchodní partneři apod.

Jak lze v logistice firem řešit problém nejednotných datových formátů? V čem firmy v tomto směru nezřídka dělají chyby a jak se jich mohou vyvarovat?

Je možné využít řešení pro integraci a mapování dat, které je klíčovým procesem při jejich slučování z různých formátů a různých zdrojů a v jejich přeměně na smysluplnou formu. Bez správné strategie mapování mohou vzniknout chyby při propojení systémů, transformaci a filtrování údajů, což ovlivňuje efektivitu fungování procesů, kvalitu dat a také obchodní analýzu a rozhodování.

Na trhu existují různé nástroje pro mapování dat, které mohou velmi významně pomoci. Lze například jmenovat Lobster – software, který umožňuje integraci a transformaci údajů mezi různými formáty. Je schopen pracovat s různými standardy, jako jsou XML, JSON, CSV a další. Zmínil bych dále Seeburger nabízející řešení pro elektronickou výměnu informací (EDI) a B2B integraci stejně jako Lobster.


Připravil: David Čapek

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Systém Dematic Pouch: větší efektivita, méně námahy

Krátké dodací lhůty, rostoucí objem vráceného zboží a integrace online a offline kanálů, to jsou zásadní výzvy, kterým čelí moderní maloobchodní společnosti. Systém závěsných tašek Dematic Pouch jim nabízí efektivní řešení: díky vysoké flexibilitě, ergonomickým pracovištím a inteligentním procesům zajišťuje udržitelné plnění objednávek. Dematic Pouch je efektivní, flexibilní a všestranný Moderní maloobchod je dynamičtější než […]

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required