logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Proč si palety raději pronajímat než kupovat? LPR – La Palette Rouge, evropský specialista...
  • Logicor posiluje svůj tým v České republice Průmyslový developer Logicor reaguje na zvýšenou...
  • Ferag na veletrhu LogiMAT 2023: Zaměřte se na kompetence generálního dodavatele a specialisty na...
  • Novým ředitelem pro distribuci a plánování v Plzeňském Prazdroji je Glenn Burgess Plzeňský...

Evropská komise přichází s kontroverzními návrhy pro provoz nákladních vozidel

15. února 2023
Doprava 0
224
Evropská komise přichází s kontroverzními návrhy pro provoz nákladních vozidel

Evropská komise přichází s kontroverzními návrhy pro provoz nákladních vozidel

Evropský parlament svým hlasováním v tomto týdnu potvrdil konec výroby spalovacích motorů pro osobní automobily do roku 2035. Uvedené rozhodnutí spolu s návrhy Evropské komise ohledně budoucího provozu nákladních vozidel a autobusů komentuje Sdružení Česmad Bohemia.

Podle návrhu Evropské komise by všechny nově prodávané nákladní automobily nad 5 tun a dálkové autobusy měly od roku 2030 omezit emise CO₂ o 45 % proti stavu v roce 2019. O pět let později by to mělo být o 65 % a v roce 2040 by se měly emise CO₂ snížit o 90 %. U městských autobusů by měl být podíl zcela bezemisních vozidel již v roce 2030 stoprocentní.

Silniční dopravci hlásí úbytek zakázek, příští půlrok vidí pesimisticky

Řada odborníků je přesvědčena, že plánovaný zákaz spalovacích motorů v osobních vozech individuální mobilitu zásadně prodraží a omezí, přičemž poškodí celý evropský dopravní průmysl. Svědčí o tom i hlasování Evropského parlamentu o osobních vozech, které zdaleka nebylo jednotné, když skončilo výsledkem 340 europoslanců pro, 279 proti a 21 se zdrželo. Návrh Evropské komise pro sektor profesionální dopravy je ještě daleko kontroverznější, protože dálková nákladní a autobusová doprava zatím nemá za spalovací motor v současné době k dispozici adekvátní náhradu. Návrh nepočítá s využíváním uhlíkově neutrálních paliv, jejichž bilance při výrobě a použití je z hlediska produkce emisí CO₂ nulová, upozorňuje Česmad Bohemia.

„Projednání návrhu v orgánech EU bude klíčové. Unie by neměla experimentovat se strategickým odvětvím, jako je silniční nákladní a autobusová doprava, které hrají zásadní roli v pohybu osob a zboží v Evropě. Ve hře by například měla zůstat uhlíkově neutrální paliva, která k dekarbonizaci přispívají stejně jako elektrický či vodíkový pohon. Pro tato paliva jsou vyvinuty vhodné motory i vybudována čerpací infrastruktura a pro dálkovou dopravu jsou podstatně vhodnější. Nechat v roce 2040 prostor pouhých 10 % pro různá speciální vozidla a zbylých 90 % nahradit výhradně jinou technologií, která není připravena pro nasazení na dlouhých trasách, je nereálné a nezodpovědné,“ komentuje Vojtěch Hromíř, generální tajemník Sdružení Česmad Bohemia.

Nejde podle něj spoléhat jen na „velká“ rozhodnutí a ambiciózní cíle, ale jsou tu stále i „menší“, avšak přínosná řešení. „Teprve nyní se dokončují drahé plničky na zkapalněný plyn LNG. V přechodném období několika let by se proto měla ještě podporovat vozidla na LNG s patnáctiprocentní úsporou emisí CO₂, ať se tyto investice zhodnotí. Variantou je také bio LNG. Prosazujeme povolení provozu delších nákladních souprav, kde místo tří kamionů mohou jet jen dva a provoz to nekomplikuje, naopak se sníží kongesce. Výrobci stále uvádějí na trh vozidla s úspornějšími spalovacími motory. Systematický trénink řidičů k úsporné jízdě by také přinesl několikaprocentní pokles spotřeby a emisí,“ dodává Vojtěch Hromíř.

 

Související články:

dálniceSilniční dopravci hlásí úbytek zakázek, příští půlrok vidí pesimisticky

Doporučujeme

Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Proč si palety raději pronajímat než kupovat?

Proč si palety raději pronajímat než kupovat? LPR – La Palette Rouge, evropský specialista paletového poolingu, v České republice otevřel svou v pořadí 10. pobočku, jejíž cílem je propojení evropské poolingové zkušenosti a know-how se znalostí lokálního trhu v oblasti FMCG. Pokud jste výrobcem, či dodavatelem rychloobrátkového zboží v České republice, na Slovensku či v Maďarsku, dovolte […]

Ferag na veletrhu LogiMAT 2023: Zaměřte se na kompetence generálního dodavatele a specialisty na návrh řešení

Ferag na veletrhu LogiMAT 2023: Zaměřte se na kompetence generálního dodavatele a specialisty na návrh řešení Generální dodavatel a specialista na návrh řešení – to jsou dvě strany téže mince. Pro společnost Ferag jsou tyto kompetence těžištěm jejího veletržního vystoupení ve Stuttgartu. Kromě toho švýcarská rodinná firma představuje mezinárodní odborné veřejnosti řadu inovativních řešení pro […]

Obalů je dostatek. Cena už nerozhoduje

Obalů je dostatek. Cena už nerozhoduje Zdá se, že po složitém tříletém období je obalového materiálu už dostatek, navíc se mírně snížily i jeho ceny. Důvodem je nižší poptávka ze strany spotřebitelů i firem a celkový pokles ekonomiky. Prudké výkyvy a změny na trhu přinesly těžké chvíle jak obalářům, tak těm, kteří obaly potřebují pro […]

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání Firma BD Sensors je českým dodavatelem elektronické tlakoměrné techniky a hledala řešení, jak zlepšit využití skladové plochy a zvýšit produktivitu a přesnost vychystávání. Případovou studii představil Viktor Frnka, marketingový manažer společnosti Kardex. Jaké řešení jste v BD Sensors zvolili? Nový systém navržený společností Kardex se skládá z […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required