Gebrüder Weiss testoval elektrický nákladní vůz na trase mezi Vídní a slovenským Sencem
Logistická společnost Gebrüder Weiss nedávno úspěšně otestovala elektrické nákladní vozidlo Mercedes eActros na trase mezi Vídní a západním Slovenskem. Letos na jaře pak firma plánuje zkušební provoz nákladního vozidla Volvo FL Electric v Česku.
Elektrické nákladní vozidlo Mercedes eActros nedávno absolvovalo svou zkušební jízdu pro GW Slovensko, která trvala několik dní. V rámci distribuční oblasti Senec na západním Slovensku doručovalo zásilky pro významného zákazníka společnosti. Ujelo bezmála tři sta kilometrů za den a získalo kladné hodnocení především za kilometrový výkon a dynamiku jízdy.
Model nákladního vozu Mercedes eActros společnost Gebrüder Weiss testovala také při doručování zásilek na trase z Maria Lanzendorf nedaleko Vídně do Sence u Bratislavy a zpět, kde v minulosti proběhly také úspěšné pilotní jízdy elektrického nákladního vozu Man o nosnosti 24 tun. I zde se vozidlo Mercedes eActros osvědčilo. Díky vyššímu dojezdu byl nákladní vůz schopný absolvovat jízdní trasu, která činila kolem 200 kilometrů, a to bez dobíjení. Elektromobilita se velmi dobře uplatňuje rovněž v městských oblastech. Gebrüder Weiss už čtyři roky využívá nákladní elektromobil v oblasti vídeňské městské dopravy.
Firma dlouhodobě zvyšuje podíl alternativních pohonů v oblasti těžkých nákladních vozidel a vyvíjí nízkoemisní řešení pro poslední míli. Na letošní jaro plánuje testy elektrického nákladního vozidla v běžném provozu česká pobočka Gebrüder Weiss. „Zavádění elektrických vozidel na nové trasy je součástí našeho závazku postupně snižovat emise. Hlavní potenciál vozů na elektrický pohon vidíme především při přepravách v maximální vzdálenosti do 200 kilometrů,“ říká Jan Kodada, obchodní a marketingový ředitel Gebrüder Weiss ČR.
Ve Švýcarsku firma od ledna 2021 využívá pro běžný provoz také jeden z prvních vodíkových nákladních automobilů na světě a v letošním roce plánuje nasazení dalších pěti nákladních vozů na vodíkový pohon v Německu.
Do roku 2025 má společnost v úmyslu investovat přibližně deset milionů eur do alternativních pohonných systémů.