Packeta loni zvýšila obrat i počet přepravených zásilek o více než pětinu
Skupina Packeta, která vlastní logisticko-technologickou firmu Zásilkovna, navýšila v roce 2022 obrat na 6,1 miliardy korun. Ve srovnání s rokem 2021 jde o 23% nárůst. Počet přepravených zásilek dosáhl loni téměř 90 milionů, meziročně o 22,8 % více.
Na konci roku 2022 měla skupina Packeta přes 15.000 výdejních míst ve 4 zemích, téměř 140.000 partnerských míst ve většině zemí Evropy a spolupracovala se 46.000 internetovými obchody. V roce 2022 činil celkový objem investic Packety 1,2 miliardy korun. Skupina výrazně navýšila počet samoobslužných Z-boxů, a to zhruba na 6200: v ČR jich aktuálně má 3650, na Slovensku 1700 a v Maďarsku 800. Na podzim spustila automatizované depo v Rudné, každá druhá zásilka v rámci skupiny je nyní tříděna roboticky. Denně dokáže Packeta zpracovat až 1,5 milionu zásilek.
„Navzdory tomu, že celý e-commerce trh meziročně poklesl o 12 procent a v důsledku nastupující ekonomické krize jsme čelili celkovému ochlazení spotřebitelské poptávky, si skupina Packeta udržela růst i v roce 2022. To považuji za velký úspěch. Zákazníci věří, že jsme pro ně partner, který dokáže jejich zásilku spolehlivě a včas doručit. Do oblasti klientské spokojenosti a kvality péče o zákazníky jsme loni investovali obrovské úsilí a desítky milionů korun,“ říká Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta. „Ani letošní rok nebude jednoduchý, i přesto chceme náš byznys udržet na růstové vlně a dále posilovat naši pozici jak v České republice, tak i na dalších trzích, kde působíme.“ V roce 2023 se podle Simony Kijonkové společnost zaměří na další zkvalitňování produktů a služeb, zvýšení zákaznické spokojenosti a na péči o stávající zákazníky i získávání nových.
Služby Packety a Zásilkovny ocenili také sami zákazníci v několika soutěžích: Zásilkovna zvítězila v rámci 8. ročníku ankety Nejdůvěryhodnější značka 2022 v kategorii Balíkové služby, prvenství získala také v žebříčku TOP 100 značek s nejlepší zákaznickou zkušeností v Česku a v Křišťálové Lupě počtvrté za sebou obsadila nejvyšší příčku v kategorii Internetové obchodování.