
Mailstep hlásí nárůst obratu téměř o polovinu a chystá expanzi do Evropy
Tuzemský poskytovatel fulfillmentových služeb – společnost Mailstep – zvýšil obrat meziročně o 46 %. Zatímco v roce 2021 dosáhly tržby více než 450 milionů, loňský rok skončil na 660 milionech korun. Vyšší tržby očekává i letos, zároveň chystá expanzi na evropský trh.
Společnost Mailstep uvádí, že má za sebou nejnáročnější rok ve své historii. Výrazně posílila svou pozici v Česku, což podpořila investicemi za 180 milionů korun. Ty směřovaly do rozšíření skladů v pražských Horních Počernicích, na otevření vlastního vývojového centra v Praze-Karlíně a do vývoje vlastního softwaru.
„Rok 2022 byl složitý skoro pro všechny podnikatelské segmenty. Naše plány sice počítaly s ještě vyšším obratem, přesto nárůst o 46 % při obecném poklesu e-commerce trhu beru za dobrý výsledek. Po loňských velkých investicích do posílení naší infrastruktury čekám i letos meziroční nárůst o desítky procent, hlavně akvizicí nových zákazníků,“ říká Libor Hudeček, generální ředitel společnosti Mailstep.
Vydařená vánoční sezona i celý rok
Uplynulá vánoční sezona navzdory nižším celkovým tržbám e-shopů v České republice skončila pro Mailstep úspěchem. Při meziročním srovnání s rokem 2021 došlo k nárůstu počtu vyexpedovaného zboží o 33 % na celkem 600 tisíc zásilek.
„Výrazně vzrostl i počet expedovaných objednávek Mailstepu během vánoční sezony. Zásilky jsme rozeslali do 60 zemí po celém světě, například i do Hondurasu. Nejčastěji putovaly do Česka, Itálie a Německa,“ informoval David Začal, obchodní ředitel společnosti Mailstep.
A jak se celkově v roce 2022 dařilo odesílat zásilky pro e-shopy? „Dařilo se to skvěle. Za rok 2022 jsme odeslali přes 2.700.000 zásilek, což znamená 42% nárůst ve srovnání s rokem 2021. Nejvíce posíláme módní zboží,“ konkretizuje David Začal.
Ambicí je celoevropské pokrytí
V letošním roce se vedle dalšího upevňování pozice v Česku chystá Mailstep otevřít své pobočky v dalších evropských zemích. Vedle Itálie, kam vstoupil loni, připravuje expanzi do Řecka, Španělska a do severní Evropy.
„Naším cílem je do tří let vybudovat celoevropskou síť distribučních center pod názvem Mailship. A samozřejmě výběr zemí není náhodný – budeme tak schopni svými službami pokrýt celou Evropu z jihu na sever i z východu na západ,“ doplňuje Libor Hudeček.