logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Logistické centrum Datart zvyšuje kapacitu skladování i šíři sortimentu V logistickém centru...
  • Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání Firma...
  • Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil kompletní konferenční program Organizátor akce...
  • Dachser loni zaznamenal dvouciferný nárůst obratu Skupina Dachser docílila v roce 2022 celkový...

Dachser v Česku hlásí za letošní rok růst obratu o 17 procent

9. prosince 2022
Ekonomika 0
252
Dachser v Česku hlásí za letošní rok růst obratu o 17 procent

Dachser v Česku hlásí za letošní rok růst obratu o 17 procent

Logistický provider Dachser Czech Republic představil předběžné hospodářské výsledky letošního roku. Společnost uzavírá rok 2022 s organickým růstem obratu ve výši 17 procent. Počet zásilek za letošní rok dosáhne 1,25 milionu a jejich tonáž vystoupá na 621 tisíc tun, což představuje o 11 procent více než v roce 2021. Navzdory turbulentnímu roku investoval Dachser v tuzemsku do rozvoje své logistické sítě a posiloval v kontraktní logistice. Společnost rostla i personálně – počet zaměstnanců se zvýšil o devět procent.

Dachser Czech Republic úspěšně prošel rokem 2022 navzdory doznívající pandemii koronaviru i novým globálním výzvám a uzavírá ho se 17procentním růstem obratu. „Po dvou letech pandemie přišel rok 2022 s novými, bezprecedentními událostmi,“ uvádí Jan Pihar, generální ředitel Dachser Czech Republic, a dodává, „v důsledku ozbrojeného konfliktu na Ukrajině nejprve dramaticky vzrostly ceny pohonných hmot a poté se Evropa ocitla v energetické krizi. Dopady konfliktu měly a mají vliv na celou oblast logistiky, nicméně letošní rok můžeme u nás v Dachseru považovat za úspěšný.“

Evropská pozemní logistika

Obrat skupiny Dachser loni poprvé překonal hranici sedmi miliard eur

Růst společnosti Dachser Czech Republic byl v roce 2022 poháněn novými zakázkami a zejména konsolidací v oblasti sběrné služby, charterovými přepravami i přílivem zakázek v kontraktní logistice. Společnost v letošním roce spustila 7 nových linek sběrné služby do Polska, Belgie a Německa, v současné době tak míří v barvách Dachseru z České republiky na evropské silnice každý den 102 přímých denních linek do 45 destinací ve 12 zemích.

Největší investice společnosti mířily do rozšíření skladových kapacit. V Českých Budějovicích se pobočka společnosti přestěhovala do nových, větších prostor o velikosti 7000 metrů čtverečních v moderní průmyslové zóně na okraji města a díky úspěšné akvizici nových zakázek pro kontraktní logistiku se už po půl roce rozšířila o dalších 2400 metrů čtverečních. Také hradecká pobočka expandovala. Pro potřeby svých zákazníků otevřela novou provozovnu s 8000 metry čtverečními skladové plochy a 14.500 paletovými místy v Týništi nad Orlicí. „Navýšením skladových kapacit reagujeme na zvýšenou poptávku po skladování, která bude podle nás v důsledku zpomalování ekonomiky nadále růst i v příštím roce,“ říká Jan Polter, obchodní ředitel Dachser Czech Republic.

Česká pošta chce v rámci Evropy zrychlit distribuci zásilek z Asie

S rozšiřováním skladových prostor rostla společnost odpovídajícím způsobem i v personální oblasti – počet zaměstnanců se zvýšil na téměř 650 lidí. „Také v letošním roce jsme se věnovali on-boardingu nových kolegů a naše investice plynuly i do vzdělávání,“ komentuje Jan Pihar. Společnost má vlastní systém interních školitelů a využívá i externí odborníky tak, aby bylo možné realizovat závazek společnosti směrem ke zvyšování know-how svých zaměstnanců a jejich profesnímu růstu.

Letecké a námořní přepravy

Oblast leteckých a námořních přeprav byla v letošním roce i nadále poměrně turbulentní. Na začátku roku ji ovlivňovaly lokální lockdowny a na dostupnosti kapacit se podepsala také čínská strategie nulové tolerance vůči onemocnění Covid-19. Spolehlivost námořních servisů sice letos postupně rostla, ale stále je o více než 30 % horší než před rokem 2020. Kapacitní problémy letišť a přístavů se rozšířily ze světa do Evropy, kde významně ovlivnily návaznou vnitrozemskou přepravu. Od druhé poloviny roku dochází ke stabilizaci odvětví vlivem ochlazení poptávky a plánovaného nárůstu volných kapacit na trhu jak v oblasti námořních, tak  i leteckých přeprav.

„Trh dopravce se pomalu mění na trh zákazníka. Ochlazení ekonomiky v Evropě spolu s nárůstem cen energií budou významně ovlivňovat mezikontinentální obchod v příštím roce,“ uvádí Radek Duda, country manager Air & Sea Logistics ve společnosti Dachser Czech Republic, a doplňuje, „náš obor bude i nadále vyžadovat vysokou míru flexibility a je stále až třikrát realizačně náročnější, než tomu bylo před třemi lety.“ Divize leteckých a námořních přeprav v letošním roce pokračovala v celofiremní strategii Interlocking, tedy ještě lepším propojování leteckých, námořních a pozemních přeprav. „Interlocking kombinuje naše transkontinentální a lokální logistické sítě a představuje pro naše zákazníky přidanou hodnotu – dokážeme tak nabídnout komplexní zabezpečení dodavatelského řetězce z jednoho zdroje,“ vysvětluje Radek Duda.

Strategie budoucnosti

Navzdory všem náročným lokálním i globálním výzvám pokračovala společnost Dachser Czech Republic ve své strategii udržitelného rozvoje. Učinila další kroky k přechodu na alternativní pohony a po Praze spustila projekt bezemisního zásobování i v Hradci Králové, kde zaváží centrum města pomocí nákladních elektrokol. Kromě toho s výhledem do budoucna instaluje na všech pobočkách dobíjecí stanice pro nákladní a osobní vozidla na elektropohon, testuje další nákladní e-vozidla a přechází na flotilu služebních elektromobilů. Postupně nahrazuje také manipulační techniku a zavádí technologie s lithium-iontovými bateriemi. „Alternativní pohony testujeme a nasazujeme všude tam, kde to dává smysl,“ uvádí Jan Pihar, a doplňuje, „naším hlavním přínosem pro snížení uhlíkové stopy našeho podnikání jsou však inteligentní konsolidační strategie, které neustále zdokonalujeme.“

Společnost využívá pro své přepravy výměnné nástavby a megatrailery a pokročilé informační technologie pro maximální využití ložného prostoru. Pro lepší prediktivní plánování letos nasadila telematické systémy a opatřila na 8500 svých výměnných nástaveb moduly GPS na solární pohon. To umožňuje detailní přehled o každé jednotlivé nákladní jednotce a efektivní plánování přepravních kapacit. Pro účinné řízení procesů v překládkových skladech pak Dachser společně s Fraunhoferovým IML institutem vyvinul a úspěšně otestoval digitální dvojče tranzitního terminálu – technologii, která by se v budoucnu měla implementovat napříč celou evropskou sítí včetně České republiky.

V roce 2023 očekává Dachser Czech Republic zvýšenou poptávku po skladových kapacitách a stálý tlak na přesnost doručení. Postupně by se měla stabilizovat i situace v oblasti kapacit leteckých a námořních přeprav. „Naše plány pro následující rok se opírají o mírný organický růst, posilování robustnosti naší logistické sítě a investice do know-how našich lidí,“ uzavírá Jan Pihar.

 

Související články:

Obrat skupiny Dachser loni poprvé překonal hranici sedmi miliard eur Česká pošta chce v rámci Evropy zrychlit distribuci zásilek z Asie

Doporučujeme

Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání

Případová studie Kardex: Automatizace skladu zvýšila o polovinu produktivitu vychystávání Firma BD Sensors je českým dodavatelem elektronické tlakoměrné techniky a hledala řešení, jak zlepšit využití skladové plochy a zvýšit produktivitu a přesnost vychystávání. Případovou studii představil Viktor Frnka, marketingový manažer společnosti Kardex. Jaké řešení jste v BD Sensors zvolili? Nový systém navržený společností Kardex se skládá z […]

Logistika v praxi 2023

Logistika v praxi 2023 BITO skladovací technika vždy přináší svým zákazníkům komplexní logistická řešení na míru. Díky našim bohatým zkušenostem dokážeme najít správnou aplikaci pro každé průmyslové odvětví. Našim zákazníkům dodáváme kromě skladového vybavení také část našeho já, know-how našich zaměstnanců, sdílení referencí našich zákazníků, zkrátka něco, co si můžete ověřit v praxi. Pomocí série konferencí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park Bývalý brněnský areál Zetoru je znamenitým příkladem toho, proč je důležité revitalizovat staré průmyslové areály – a jak to dělat dobře. Na příběh slavného území navazuje developer CTP, který navrací lokalitě její využitelnost v podobě udržitelného městského průmyslově-obchodního parku. V novém CTParku Brno Líšeň najdou […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required