logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • VGP pronajme prostory ve VGP Parku Ústí nad Labem City firmě Bosal Vlastník a developer...
  • Vratky jako fenomén a specifická disciplína Reverzní logistika se zabývá zpětnými toky materiálu...
  • Novou „appku“ od PPL podporuje i komunikační kampaň Balíkový přepravce PPL nedávno představil...
  • Nájmy logistických realit loni podle zprávy Prologis rekordně rostly, v rámci Evropy nejrychleji...

EDI pomáhá k efektivnímu zpracování velkého množství dokladů

7. prosince 2022
Logistika pod lupou 0
288
EDI pomáhá k efektivnímu zpracování velkého množství dokladů

EDI pomáhá k efektivnímu zpracování velkého množství dokladů

Objednávky, dodací listy nebo faktury. Právě tyto doklady ve strukturované elektronické formě si prostřednictvím EDI komunikace nejčastěji vyměňují odběratelé, například e-shopy nebo retailové řetězce, se svými dodavateli. Nasazení EDI je vhodné zejména u společností, které zpracovávají velké množství dokladů. A zároveň platí, že při zapojení co nejvíce firem do této standardizované elektronické výměny dat se benefity EDI komunikace maximalizují.

O nasazení EDI komunikace mohou v zásadě uvažovat všechny firmy, které vnímají, že proces zpracování dokladů u nich má rezervy, například z hlediska chybovosti, pomalosti a nepružnosti či přemíry „manuální“ práce s doklady. Celý tento proces je díky EDI možné zpřesnit, zrychlit a zpřehlednit. V dnešní době kybernetických hrozeb je významnou devízou i skutečnost, že EDI představuje bezpečné prostředí pro přenos citlivých dat obchodního charakteru.

Provázané obchodní a logistické procesy

Standardizace dat v logistice přináší výhody, ale naráží i na překážky

„EDI komunikace je výhodná všude tam, kde existuje pravidelný obchodní vztah a s ním související výměna dokladů mezi odběrateli a jejich dodavateli. Úmyslně uvádím množné číslo, neboť čím je v daném prostředí podobných odběratelů více a čím více mají dodavatelů, tím je EDI komunikace smysluplnější,“ vysvětluje David Reichel, solution architect ve společnosti Grit. Z hlediska procesů jdou spolu ruku v ruce obchod (nákup, prodej, fakturace) a logistika (avizování dodávek, rychlejší a přesnější příjem zboží).

EDI je vhodné především pro firmy, které mají hodně dokladů a standardizované výrobky či zboží. Firma, která vystavuje doklady vždy za různé služby (plnění je vždy unikátní), EDI nevyužije. Podobně pak EDI nedocení firmy, které měsíčně zpracují jednotky či desítky dokladů. Jakmile jde ale měsíční počet zpracovaných dokladů do stovek, jsou úvahy o EDI na místě.

Správný formát, přenos a správa včetně archivace

Jakub Honzek: Rozmach 5G sítí a internetu věcí zrychlí a zpřesní monitoring zásilek

Každé EDI řešení by mělo zajišťovat tři hlavní oblasti. První z nich je překlad zasílaných zpráv do formátu, který umí podnikový systém zpracovat. Dále je to samotný přenos EDI zpráv a konečně s tím související správa a archivace transakcí, dokladů a událostí.

Co je zapotřebí při implementaci EDI? Zde záleží na úrovni využívaných služeb, ovšem poskytovatelé služeb v oblasti elektronické výměny dokladů (EDI provideři) nezřídka poskytují cloudové služby, které prakticky žádné hardwarové ani softwarové nároky nemají. tedy s výjimkou internetového prohlížeče. „Procesní změny se ale často promítají do ERP, které je třeba upravit. Řešení Orion EDI pro elektronickou výměnu dokladů se poté s pomocí jednoduché aplikace na toto předpřipravené ERP napojí,“ popisuje David Reichel. V České republice a na Slovensku je podle něj na dodavatelskou stranu EDI již většina ERP připravena a nejde o nic komplikovaného. V případě nejjednodušší úrovně EDI řešení v podobě webového EDI tak uživatel potřebuje pouze běžné kancelářské PC vybavení, přístup k internetu a webový prohlížeč.

Nicméně aby řešení plnilo svůj účel, musí ho zavést odběratelé i dodavatelé. Čím více dodavatelů na EDI přejde, tím je EDI pro odběratele efektivnější. Proto společnost Grit u svého řešení Orion EDI nabízí odběratelům službu Roll-out. „Funguje to tak, že klientovy dodavatele řízeně oslovíme a přechod na EDI jim usnadníme. Tato služba má jasně stanovené KPI včetně harmonogramu. Odběratel nemusí využívat vlastní kapacity a zapojování dodavatelů za něj odřídí profesionálové,“ poznamenává David Reichel. Zmíněné zapojování dodavatelů urychlí návratnost (ROI) celého projektu nasazení EDI komunikace.

 

Související články:

Standardizace dat v logistice přináší výhody, ale naráží i na překážky Jakub Honzek: Rozmach 5G sítí a internetu věcí zrychlí a zpřesní monitoring zásilek Jak na reverzní logistiku pro zboží z e-shopů Monitoring dopravní techniky pomáhá optimalizovat provoz flotily

Doporučujeme

České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek

Industriální trh začíná vysílat varovné signály. Na trh se častěji dostávají podnájmy za lepších než tržních podmínek Zatímco v kancelářském sektoru se nájemci chystají na první větší zdražování po deseti letech, na industriálním trhu došlo ke zdražení o 50–70 % již během posledních 18 měsíců. Industriální trh se stále potýká s nízkou neobsazeností, na což developeři reagují. Nyní se […]

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory

Developeři a nájemci hledají cesty z energetické krize. Jak mohou být logistické firmy soběstačné? Šest oblastí pro úspory Rostoucí ceny energií začínají být pro vybrané obory likvidační, a tak developeři průmyslových nemovitostí, včetně jejich nájemců, hledají cesty k energetické soběstačnosti. Jaké jsou nejčastější způsoby ochrany před rostoucími cenami? V současné situaci jsou schopni srazit náklady na […]

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami

Seznamte se s vozíky ECH 12 a ECH 15, opravdovými pomocníky s paletami Malý všestranný vozík, kterého si v provozu ani nevšimnete, když nebudete chtít, a přesto zastane mnoho práce. Číslo jedna snad ve všech odvětvích, pro všechny sklady či přepravy. O čem je řeč? O nízkozdvižném vozíku, kterému nikdo neřekne jinak než „paleťák“. Jak slangový název […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required